Nokia 5500 eller 5140i
Fra : signe tvangsø

Dato : 21-08-06 10:44

Jeg skal købe en håndværkertelefon til manden, det skal være nokia, og
den skal kunne holde til lidt af hvert! Har gode erfaringer med en
5140i, der har holdt i lidt over et år, indtil den døde, men kunne
godt tænke mig, den havde bluetooth, da han snakker mange timer hver
dag.
Nogen der har erfaringer med nokia 5500? Er den lige så hårdfør som
5140i? Jeg har ikke kunnet finde modellen og se den IRL, så har kun
set den på nettet. Men den kan måske ikke taåle at blive kastet rundt
med mv? Så er det måske bedre at købe en adapter ting til bluetooth
til 5140i'eren?

Mange spørgsmål, håber nogen kan hjælpe

Mvh Signe

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 21-08-06 11:56

Du skal være opmærksom på 1 ting, og det er prisen...

5500'eren koster det dobbelte af 5140i'eren.

Fra : signe tvangsø

Dato : 21-08-06 17:18

Hehe... ja, den havde jeg luret, men der er jo også en del
fordele ved den nye, bl.a. er det nemmere at overføre billeder
som bruges til kvalitetssikring hvis der er et kort i, samtidig
med den har bluetooth... Men ellers ved jeg ikke, han bruger
ikke alt det smarte alligevel, men kamera og nem ovf af billeder
samt bluetooth ville være rart.

Men tak for svaret

Fra : Jesper

Dato : 22-08-06 11:13

On Mon, 21 Aug 2006 16:17:56 +0000, =?ISO-8859-1?Q?signe tvangs=F8?=
wrote:

> [...]
> med den har bluetooth... Men ellers ved jeg ikke, han bruger
> ikke alt det smarte alligevel, men kamera og nem ovf af billeder

Hvad kameraet angår, så er forskellen på de to telefoner i hvertfald ret
markant. 5500 er brugbar som digital-kamera så længe lysforholdene ikke
er for kritiske. Udendørs tager det faktisk rigtig flotte billeder som
uden problemer kan blæses op i skærm-størrelse uden at man får ondt i
tænderne af at kigge på dem. Og eftersom man kan sætte memorykort i
fonen, er der masser af hukommelse tilrådighed.

På 5410i anser jeg kameraet som en gimmick.

Fra : Carsten H.

Dato : 21-08-06 18:41

> [...]
> set den på nettet. Men den kan måske ikke taåle at blive kastet rundt
> med mv? Så er det måske bedre at købe en adapter ting til bluetooth

Jeg vil vælge en Nokia 5500, den har som du selv nævner bluetooth som giver
mulighed for trådløst head set, hvad mange hændværker efterlyser når de
arbejder og så har den et 2 megapixelkamera som kan bruges til noget
fornuftigt, samt integreret MP3-afspiller med FM-radio og udvidelse af
hukommelsen, så man kan have mange mange billeder eller MP3 filer på sin
telefon.
Stel i rustfrit stål giver som gør den ekstra hårdførhed med
modstandsdygtighed over for stød, vand og støvpartikler
En sjov detalje er at den kan læse ens SMS beskeder op for en.

Kan fås for 2700 kr mod 1600 kr. for en 5140i uden abo.
Med Sonofon kvantum 199 kan den fås for 1500 kr.

Carsten

Fra : signe tvangsø

Dato : 22-08-06 12:46

Nu har jeg ikke kunnet se 5500 IRL da de ikke har fået den til
butikkerne endnu, men er den knap i midten et slags "joystick"
som på fx sony ericssons modeller? Synes nemlig ikke det virker
så holdbart... ? Ellers er der mest, der taler for 5500'en.

Tak for Svar.
Skal godt nok bruge den med sonofon fri snak, men uden abn
koster den vist nok også kun 2200 jf mobilpriser.