Nokia 5140i og bluetooth
Fra : Ditte H

Dato : 20-08-06 11:14

Hej NG

Min stedfar har en Nokia 5140i, og vil gerne have et bluetooth headset.
Jeg synes ikke, at jeg på Nokias hjemmeside kan se, at den har
bluetooth. Mon det passer?
Hvis nu, at den ikke har bt, kan man så købe noget tilbehør, som
stikkes i mobilen?
Hvis ja? Hvor og til hvilken pris kan det erhverves?

Et tillægsspørgsmål. Kan man have to mobiler koblet op på samme headset
og have dem på begge to, så der kan besvares opkald uanset hvilken af
de to telefoner der ringer?

På forhånd tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 20-08-06 11:23

"Ditte H" <ditte@tamuin---.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Min stedfar har en Nokia 5140i, og vil gerne have et bluetooth headset.
> Jeg synes ikke, at jeg på Nokias hjemmeside kan se, at den har bluetooth.
> Mon det passer?

Ingen bluetooth i den model, dine andre spørgsmål må andre klare

mvh tp

Fra : Jesper

Dato : 20-08-06 12:19

On Sun, 20 Aug 2006 12:13:56 +0200, Ditte H wrote:

> [...]
> bluetooth. Mon det passer?
> Hvis nu, at den ikke har bt, kan man så købe noget tilbehør, som

Ikke så vidt jeg ved - og selvom man kunne, ville prisen tangere eller
overstige telefonens værdi. Mit umiddelbare råd til ham ville være, at
overveje at skifte til en nyere og mere tidssvarende telefon. Nokia 5500
Sport f.eks. som nok er 5140's afløser på sigt og som har bluetooth.

> Et tillægsspørgsmål. Kan man have to mobiler koblet op på samme headset
> og have dem på begge to, så der kan besvares opkald uanset hvilken af
> de to telefoner der ringer?

Ikke med den nuværende bluetooth standard. Jeg ved heller ikke om det
kommer i fremtiden for bluetooth er jo ment som en simpel
trådløs protokol til at erstatte et kabel og ikke som en
netværks-standard. Men man ved selvfølgelig aldrig.

Fra : Ditte H

Dato : 20-08-06 14:10

> [...]
> overveje at skifte til en nyere og mere tidssvarende telefon. Nokia 5500
> Sport f.eks. som nok er 5140's afløser på sigt og som har bluetooth.

Hej

Tak for svaret. Tror ikke lige min stedfars firma er villig til at give
ham en ny telefon igen, det er ret kort tid siden, at han har fået den.
Men måske.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Carsten H.

Dato : 20-08-06 14:30

> [...]
> mobilen?
> Hvis ja? Hvor og til hvilken pris kan det erhverves?

5140i har ikke bluetooth, men man kan få en lille bluetooth adapter som
sættes i bunden af telefonen i pop stikket på ca. 4-5 cm. fra Nokia som gør
det muligt at bruge den sammen med et bluetooth head set, det koster omkring
500 kr.
http://www.nokia.dk/phones/enhancements/wirelessaudio/

> Et tillægsspørgsmål. Kan man have to mobiler koblet op på samme headset og
> have dem på begge to, så der kan besvares opkald uanset hvilken af de to
> telefoner der ringer?

Nej det kan man ikke.

Carsten

Fra : Thomas Andersen

Dato : 20-08-06 16:28

Du skal bruge en AD-5D Bluetooth Adapter fra Nokia.
Den klikkes blot i bunden af telefonen.

Fra : Carsten H.

Dato : 21-08-06 17:46

"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal bruge en AD-5D Bluetooth Adapter fra Nokia.
> Den klikkes blot i bunden af telefonen.

Ja det er den jeg så fint linker til

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-08-06 17:16

> [...]
> sættes i bunden af telefonen i pop stikket på ca. 4-5 cm. fra Nokia som
> gør det muligt at bruge den sammen med et bluetooth head set, det koster

Den lille dims du omtaler koster 329 kr her.

http://dk.kelkoo.com/ctl/do/search?siteSearchQuery=AD-5D+Bluetooth+&catId=125301&fromform=true&x=15&y=8

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Jesper Hansen

Dato : 20-08-06 17:55

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:44e88acc$0$12633$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Den lille dims du omtaler koster 329 kr her.
>
> http://dk.kelkoo.com/ctl/do/search?siteSearchQuery=AD-5D+Bluetooth+&catId=125301&fromform=true&x=15&y=8

Ups, brug mere tid og du finder alt billiger, fandt den til 289,
http://mobilmania.dk/default.asp?id=410&pid=461

Jesper c",)

Fra : Ditte H

Dato : 20-08-06 19:27

Ditte H forklarede den 20-08-2006:
> [...]
> have dem på begge to, så der kan besvares opkald uanset hvilken af de to

Hej alle sammen

Mange tak for jeres svar.
Svarerne er vidergivet til min stedfar, som så må finde ud af, om han
vil invistere i en adaptor.

Endnu en gang tak.

--
Venlig hilsen
Ditte H

Fra : Carsten H.

Dato : 21-08-06 17:07

> [...]
>
> Mange tak for jeres svar.
> Svarerne er vidergivet til min stedfar, som så må finde ud af, om han vil

Et godt råd er at han skal spare pengne og bruge dem på en ny telefon, feks.
Nokia 5500 der er afløser til 5140i, den koster 2700 kr. og kan fås til 1500
kr. med Sonofon Kvantum 199 meget snart.

Carsten

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 21-08-06 17:27

Hvor har du de priser fra, for sidst jeg kiggede på mobilpriser.dk lå den på
ca. 2200,-

Fra : Carsten H.

Dato : 21-08-06 17:45

"Sønderbronx (6400)" <ingenmail@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor har du de priser fra, for sidst jeg kiggede på mobilpriser.dk lå den
> på ca. 2200,-

mobilpriser er røv og nøgler.

Fra : Ditte H

Dato : 21-08-06 17:32

> [...]
> Nokia 5500 der er afløser til 5140i, den koster 2700 kr. og kan fås til 1500
> kr. med Sonofon Kvantum 199 meget snart.

Hej

Nu er det en firmatelefon, så jeg tror ikke han skal regne med, at få
en ny telefon, og slet ikke lige nu, hvor han kun har haft sin Nokia
5410i i en god måneds tid.
Men tak for input.

--
Venlig hilsen