Strømmen i 6230i
Fra : Michael Westi

Dato : 16-08-06 18:58

Har hørt om strømproblemer med i modellen. (har også haft et indlæg
tidligere om dette).

Har fundet ud af at jeg pt. kører med sw.3.70 i min 6230i.
Har hørt at den nyeste skulle være sw. 3.81.

Vil det evt. kunne hjælpe på strømproblemet?

Mvh Michael

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 16-08-06 19:20

Jeg har selv en 6230i med samme sw vers. og den holder fint strømmen....

Så det er nok ikke det !.

Tror mere på enten en opsætningsfejl, el. et dårligt batteri.

Den bruger ekstra meget strøm, når du bruger radio, mp3 afspiller og BT
(bluetooth).
Og har du tilmed sat et strømsparende pausebillede på, så kan du spare op
til 33% på batteriet.

Fra : Michael Westi

Dato : 16-08-06 19:37

"Sønderbronx (6400)" <ingenmail@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (bluetooth).
> Og har du tilmed sat et strømsparende pausebillede på, så kan du spare op

Tvivler stadig at det skulle været batteriet. (har prøvet 3 forskellige)
Den er kun tændt, men sim er ikke aktiveret endnu.
Venter på at de grødbønder hos Telia skal have mit nummer flyttet over fre
Sonofon.
Men den holder stadig kun 24-36 timer.

Men nu overvejer jeg at skodde den og Telia. Fik den i maj og intet er
sket.(3 mdr.) Og det er et erhvervsabonnement (taxi-regi). Flot gået af
Telia(
Vi har omkring 3-400 abonnementer, og aldrig har jeg oplevet så elendig
service.(jeg er den eneste i selskabet der er blevet så hårdt ramt)

Mvh Michael
Ps. undskyld min galde(måtte bare ud). Skulle nok have været lagt i
forbruger i stedet for.

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 16-08-06 20:11

Nu du nævner Telia, så kunne det måske være der. For selvom Telia hævder de
dækker hele landet, så er det bare ikke rigtigt.

Så det kan være der problemet ligger, at der simpelthen ikke er nok dækning.

Nu bruger jeg selv Unotel, som bruger TDC's net, og der er næsten aldrig
problemer. ligemeget hvor jeg er i landet, dog med visse undtalelser, ved
kysterne omkring Lillebælt er der ikke meget dækning, og så begynder den at
søge efter netvæk, så går batteriet hurtigt dødt....

Fra : KsNa

Dato : 16-08-06 20:38

> [...]
> kysterne omkring Lillebælt er der ikke meget dækning, og så begynder den
> at søge efter netvæk, så går batteriet hurtigt dødt....

Jeg på TDC og har samme strømproblem som Michael.

Jeg har IKKE slået strømspare til, men det havde jeg heller ikke på den
gamle 6310i og den kunne holde strøm i en uge eller mere (måden telefonen
bruges på er det samme), jeg oplever til gengæld ikke nogen forskel på om
Bluetooth er slået til eller ej, telefonen kan holde strøm i max.40timer. og
det er uden at bruge den. (alle fancy pause- og skærmbilleder er taget fra
og bruges ikke til radio/mp3)

Jeg har prøvet 2 batterier, ingen forskel.

Mvh
Kim

Fra : Michael Westi

Dato : 16-08-06 20:55

> [...]
> kysterne omkring Lillebælt er der ikke meget dækning, og så begynder den
> at søge efter netvæk, så går batteriet hurtigt dødt....

Nu er den ikke sat op endnu. SIM kort ikke aktiveret og heller intet nummer.

Men fordi den er tændt, vil den så alligevel søge net?

Og nu der hvor jeg færdes er Telia´s dækning bedre end Sonofon.
Jeg har mange udfald på Sononettet. (Kbh. omegn, nordligt)

/Michael

Fra : oz1ups

Dato : 18-08-06 09:36

Når du ikke har SIM kort i er den formentlig bedøvende ligeglad
hvilket net den kobler op til, og vil sikkert blot vælge den mast med
stærkeste signal. Den sørger blot for, at du kan bruge 112.
Hvis man bor langt fra den nærmeste mast med ens eget netværk vil
telefonen bruge mere batteri. Det kommer sig af, at den skal sende med
højere sendestyrke, og gentage sine dataoverførsler oftere pga.
udfald. En telefon foretager jævnligt overførsler af data for, at
konstatere at den stadig er koblet op, og evt. for, at skifte til en
anden mast.

Mike