M1 IGEN useriøse !!!!!!!
Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 13:58

Får idag en mail fra M1:
Det er nu 3 år siden at M1 startede...
Det fejrer vi med at sænke vores minutpris fra 49 øre/min. til 43
øre/min .......

43 øre i min.
18 øre/sms
MMS 1 kr.
0 Abonnement
INGEN bindingsperiode
INTET mindsteforbrug

Men M1 "GLEMMER" at fortælle, at opkaldsafgiften er 50 øre!!!!!!
og taksering er pr minut!

Det er faneme useriøst på den specielle M1 måde.

Når man klikker på: Klik Her! og flyt dit nummer til M1!
kommer man til en side, hvor man kan tilmelde sig, men her står der
heller ikke noget om opkaldsafgift og taksering pr minut!

De ret så vigtige "betingelser" kan man kun læse i et lille
scrollvindue, hvis man gider, det håber M1 formentlig at man ikke gør,
men kan hænger alligevel på disse betingelser.

I min statestik over de brugere jeg "overvåger" er *langt* de fleste
opkald på mellem 1 og 20 sekunder, så det ville blive dyrt for dem at
skifte.

Alle disse opkald koster en krone pr stk på M1

Andre seriøse steder koster 20 sek omkring 50 øre.

Desuden skal man betale 39 kr for vis nummer og 25 kr for saldokontrol
pr måned, hvis man vil ha' det.

Det er faneme uhyggeligt du!

Så er I advaret!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-08-06 16:06

Johnsson wrote:
> [...]

> skifte.
>
> Alle disse opkald koster en krone pr stk på M1
>
> Andre seriøse steder koster 20 sek omkring 50 øre.

Det er så også årsagen til at jeg har fundet mig et andet mobilselskab. Jeg
fik også mail´en i dag - dagen før jeg skal flytte i andet selskab.

Jeg opdagede også at jeg var blevet frameldt udenlandstelefoni på et
tidspunkt siden midt juli til i går. Ringede over og brokkede mig - "det var
en fejl". På "min egen side" på m1 stod jeg til at være tilflyttet.

Og så opdagede jeg at jeg var tilmeldt funboks - den er jeg 100% sikker på
at jeg har meldt mig af for laaaang tid siden. Så opdager jeg - lige nu - at
jeg er blevet tilmeldt 14.04.06. Jamen .. hele den uge sad jeg i Pompei uden
netforbindelse til omverdenen!!

M1 kan rende mig noget så grusomt!

--
Per, Esbjerg

Fra : Funnyboy

Dato : 16-08-06 21:15

> [...]
> at jeg er blevet tilmeldt 14.04.06. Jamen .. hele den uge sad jeg i Pompei

Den med din udlandstelefoni kan jeg måske give dig svaret på. Hvis du ik har
brugt PBS i mere end 12 md melder de den automatisk fra. Det skete med min
udlandstelefoni ved CBB. Det er skide irriterende for det er jo ik lige det
man lægger mærke til når man kigger på siden. ØVØV. Fandt først ud af det da
jeg var kommet til udlandet. Typisk.

Preben

Fra : Claus E Beyer

Dato : 17-08-06 05:24

"Johnsson" <Johnsson> skrev i

> [...]

> og taksering er pr minut!

> Det er faneme useriøst på den specielle M1 måde.

M1 lever bare højt på at den sidste idiot ikke er født endnu. Også i
firserne og tidligere blev der født en masse idioter, som M1 lever af i
dag.

-cb

Fra : Morten

Dato : 17-08-06 07:35

<Johnsson> skrev i en meddelelse

> 43 øre i min.
> 18 øre/sms
> MMS 1 kr.
> 0 Abonnement
> INGEN bindingsperiode
> INTET mindsteforbrug

Plus at det koster næsten 1 kr,- pr. person der får fat i din tlf.svarer -
jeg bruger KUN min telefon til at modtage opkald - alligevel koster det mig
over 100,- /md. i forbrug, fordi den går på svarer allerede efter 15
sekunder som standard (har fået det rettet)

Fra : Kasper Johansen

Dato : 17-08-06 07:42

Johnsson skrev:
> Men M1 "GLEMMER" at fortælle, at opkaldsafgiften er 50 øre!!!!!!
> og taksering er pr minut!

Er dette ikke en normal afgift? Den findes da også hos TDC, Telia, CBB,
Sonofon osv? Eller tager jeg fejl?

Kasper Johansen

Fra : Jens

Dato : 17-08-06 08:09

> Er dette ikke en normal afgift? Den findes da også hos TDC, Telia, CBB,
> Sonofon osv? Eller tager jeg fejl?

'Normalt' er vel 25 øre eller derunder, samt taksering pr. sekund.

Syn's nu altså at de nævnte oplysninger fremgår ret så tydeligt at
prisoversigten http://m1.dk/prices.php på M1's hjemmeside, så jeg forstår
ikke helt forargelsen... men ville da helt klart vælge et andet produkt!
Måske e-mail-kommunikation har været mindre gennemskuelig - på samme måde
som da Tiscali Mobile pludselig blev til SmartTalk alias debil-tel ,-)

Jens

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 17-08-06 13:29

"Jens" <jens.news@schoenemann-paul.dk> wrote in message

> 'Normalt' er vel 25 øre eller derunder, samt taksering pr. sekund.
>
> Syn's nu altså at de nævnte oplysninger fremgår ret så tydeligt at
> prisoversigten http://m1.dk/prices.php på M1's hjemmeside, så jeg forstår
Jo men den side gør de jo alt for at undgå at folk besøger, hvis folk
klikker den direkte vej for at blive kunde får de ikke de informationer..

Men de har også fået _mange_ irettesættelser af forbrugerombudsmanden fordi
de ikke overholder markedsføringsloven..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-08-06 17:52

"Jens" <jens.news@schoenemann-paul.dk> skrev:

>'Normalt' er vel 25 øre eller derunder,

Så vidt jeg ved tilbyder ingen (eller i hvert fald meget få - og så
kan det vel ikke kaldes "normalt") en lavere opkaldsafgift.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Har du glemt sikkerhedskoden til din Nokia-telefon?
Du kan selv løse problemet derhjemme - kontakt os!

Fra : Hans Jeppesen

Dato : 17-08-06 18:23

On Thu, 17 Aug 2006 18:51:42 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Så vidt jeg ved tilbyder ingen (eller i hvert fald meget få - og så
>kan det vel ikke kaldes "normalt") en lavere opkaldsafgift.
>
>Venligst,
>Lasse Hedegaard

fra juli 2006:

Oversigt over mobilpriser:
CBB (CBB Minut): 44 øre pr. minut, 50 øre pr. opkald / 50 øre pr.
mislykket opkald, betaling pr. påbegyndt minut
M1: 49 øre pr. minut, 50 øre pr. opkald / 25 øre pr. mislykket opkald,
betalings pr. påbegyndt minut
Smarttalk: 50 øre pr. minut, 50 øre pr. opkald / mislykket opkald
gratis, betaling pr. påbegyndt minut
TDC (MaxSms+): 99 øre pr. minut, 29 øre pr. opkald / 29 øre pr.
mislykket opkald, betaling pr. påbegyndt minut
Telmore: 75 øre pr. minut, 25 øre pr. opkald / 25 øre pr. mislykket
opkald, betaling efter forbrug
TDC (Mixit): 95 øre pr. minut, 25 øre pr. opkald / 25 øre pr.
mislykket opkald, betaling efter forbrug
Sonofon: 80 øre pr. minut, 25 øre pr. opkald / 25 øre pr. mislykket
opkald, betaling efter forbrug
Unotel: 63 øre pr. minut, 25 øre pr. opkald / 25 øre pr. mislykket
opkald, betaling efter forbrug
Telia: 85 øre pr. minut, 25 øre pr. opkald / mislykket opkald gratis,
betaling efter forbrug

(Kilde: Jyllands-Posten)
dog ikke så udførlig (fx mangler sms-priser , mb grps-priser, pr
sek-pr minut mm + at mange selskaber jo har forskellige
kombinationsabonnementer)

Teleprisguide: http://www.teleprisguide.dk/abonnement_liste.asp?typ=2

mvh Hans

Fra : Leif Neland

Dato : 17-08-06 22:25

Hans Jeppesen wrote:
> [...]
> opkald, betaling efter forbrug
> Telia: 85 øre pr. minut, 25 øre pr. opkald / mislykket opkald gratis,

Det er bare synd, de har glemt det "gamle" CBB, CBB Sekund:
Priser for CBB Sekund
Minutprisen: 69 øre
Pris på SMS: 19 øre
Opkaldsafgift: 25 øre
Abonnement: 0 kr.
Taksering: pr. sekund

> (Kilde: Jyllands-Posten)

Leif

Fra : Leif Neland

Dato : 17-08-06 22:28

Leif Neland wrote:

> Det er bare synd, de har glemt det "gamle" CBB, CBB Sekund:
> Priser for CBB Sekund
> Minutprisen: 69 øre
> Pris på SMS: 19 øre
> Opkaldsafgift: 25 øre
> Abonnement: 0 kr.
> Taksering: pr. sekund

Og prisen er så 6% lavere, dvs 64,86øre/min, fordi jeg har oprettet en
CBB-forening med min og ungernes telefoner i.

Leif

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-08-06 05:44

Leif Neland wrote:

> Og prisen er så 6% lavere, dvs 64,86øre/min, fordi jeg har oprettet en
> CBB-forening med min og ungernes telefoner i.

Det kan du gøre hos Unotel - så koster det 1,00 kr. pr. opkald uanset
længden af opkaldet!

--
Per, Esbjerg

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-08-06 12:49

Hans Jeppesen <hjeppe@mail.dk> skrev:

>fra juli 2006: <snip>

Der er da ingen på listen, der har en opkaldsafgift på under 25 øre?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Morten Raahede Knuds~

Dato : 19-08-06 09:56

> Der er da ingen på listen, der har en opkaldsafgift på under 25 øre?

Øh jo.

TDC (MaxSms+): ,
Telmore:,
TDC (Mixit):,
Sonofon,
Unotel,
Telia.

mvh
Morten

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-06 10:39

Morten Raahede Knudsen skrev:

> Øh jo.

Øh nej.

Citér venligst den linje hvor opkaldsafgiften er mindre end 25
øre. Hvis du mener at listen er forkert, må du også gerne citere
en udbyders hjemmeside.

--
Bertel

Fra : Morten Raahede Knuds~

Dato : 21-08-06 19:18

> Morten Raahede Knudsen skrev:
>

> Citér venligst den linje hvor opkaldsafgiften er mindre end 25
> øre. Hvis du mener at listen er forkert, må du også gerne citere
> en udbyders hjemmeside.

Hmm, min fejl.

Jeg tror jeg må have reageret på den mening, jeg mente at kunne læse mellem
linierne fra Lasse Hedegaard:

Det har jeg læst som "M1 har de samme priser som alle andre". Så det jeg
mente at sige var at:
"Jo det er vel forholdsvis normalt at have opkaldsafgift på 25 øre eller
derunder i og med at disse 6 selskaber har det"

mvh
Morten Knudsen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 20-08-06 20:30

Morten Raahede Knudsen wrote:
> Øh jo.
>
> TDC (MaxSms+): ,
> Telmore:,
> TDC (Mixit):,
> Sonofon,
> Unotel,
> Telia.
>
> mvh
> Morten

Så skal du have dine skolepenge tilbage. 25 øre er ikke under 25 øre.

Søren

Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-08-06 08:06

"Kasper Johansen" <kaspernj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er dette ikke en normal afgift? Den findes da også hos TDC, Telia, CBB,
> Sonofon osv? Eller tager jeg fejl?

Du tager fejl. Afgiften fås hos de fleste til det halve. Altså 25 øre.
Ligeledes er det også kun fåtallet der takserer pr. min. De fleste
afregner pr. sekund.
Har nemlig selv lige opdaget det, så jeg er på vej væk fra M1,
sammen med 3 andre som jeg "tanker" for. UNOTEL lader til
at være det bedste bud pt.
Retfærdigvis skal det nævnes at hvis man primært snakker mere
end 1½ min. hver gang man ringer op, så kan M1 godt svare sig.

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-06 09:15

On Thu, 17 Aug 2006 09:06:22 +0200, "Andersen [3650]" <virker@ikke.dk>
wrote:

> Ligeledes er det også kun fåtallet der takserer pr. min.

Vel at mærke pr minut forud,
bare et sekund af et nyt minut
koster et helt minut: 50 øre!

Fra : Andersen [3650]

Dato : 17-08-06 10:05

> On Thu, 17 Aug 2006 09:06:22 +0200, "Andersen [3650]" <virker@ikke.dk>
> wrote:
> Vel at mærke pr minut forud,
> bare et sekund af et nyt minut
> koster et helt minut: 50 øre!

Sådan har det da altid været.
Argh nu overdriver du
Prisen er KUN 43 øre *GGG*

Fra : N_B_DK

Dato : 01-09-06 14:22

Andersen [3650] wrote:
> Sådan har det da altid været.

Nej det har det faktisk ikke, det er noget de for kort tid har indført.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : [8830]Plis

Dato : 18-08-06 00:28

Det kan da næsten ikke komme bag på nogen at M1 er useriøse...I hvert fald
kom det ikke bag på mig

Købte sidste år i sept/okt en mobil til minmor...investerede iet simkort fra
M1...og gemte det hele til juleaften, hvor min mor så tod telefonen i brug.
Simkortet blev først taget i brug denne aften. Da den 1. regning kom
floerede der opkald på regningen, som ikke var foretaget, viderestillinger
til telesvareren, som kun kunne være kommet fordi nummeret ikke havde været
længe nok ude af cirkulation.

Vi nægtede at betale regningen, hvilket resulterede i at sagenendte ved M1´s
foretrukne advokat. Kontaktede dem og fortalte at vi under inge
omstændigheder ville foretage betaling...og fortalte samtidig også at sagen
ville ende i forbrugerstyrelsen/forbrugerklagenævnet, hvis M1
insisterede....det gjorde de ikke ogsagen blev afsluttet!

Peder

Fra : C. Caspersen

Dato : 18-08-06 22:09

<Johnsson> skrev i en meddelelse
> Men M1 "GLEMMER" at fortælle, at opkaldsafgiften er 50 øre!!!!!!
> og taksering er pr minut!

...ligesom debitels "Triumf200"

/caspersen