Nokia 6230i smadrer MMC
Fra : oz1ups

Dato : 16-08-06 09:38

Hej gruppe

Er der nogle her, som tidligere har hørt om en 6230i som ødelægger
MMC kort? Har fornyligt været nødt til, at smide et 1GB MMC kort i
skraldespanden, og købte så et 2GB.
Pludseligt en dag ville den ikke læse på kortet, og efter at have
afmonteret batteri og MMC og derefter remonteret det sagde den, at
kortet ikke var formateret.
Jeg prøvede mange ting, men kom ikke i kontakt med kortet. Prøvede
også på ekstern kortlæser. Samme problem. Den kunne slet ikke finde
kortet. Prøvede mit 32MB kort. Det virkede fint begge steder.
Prøvede også med diskhåndtering på XP. Den kunne ikke se kortet.

Nu er mit 2GB kort blevet på samme måde. Telefonen siger kortet ikke
er formateret. Jeg hørte MP3 på den igår via bluetooth, og til
morgen ville jeg benytte den indbyggede højtaler, men ingen lyd
bortset fra et uventet "blip" kom.

Jeg véd godt, at Nokia siger 512MB er grænsen, men den har
tilsyneladende virket fint med både 1GB i et halvt år, og nu 2GB i 1
md.

Håber nogen har hørt noget.

Med venlig hilsen

Mike René

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 16-08-06 10:33

Hvilken sw vers. bruger du, da det godt kan have betydning.

Desuden så understøtter den ikke alle mrk.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-06 12:21

"Sønderbronx (6400)" <ingenmail@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg véd godt, at Nokia siger 512MB er grænsen, men den har
> tilsyneladende virket fint med både 1GB i et halvt år, og nu 2GB i 1

Har du prøvet at tage kortet ud og ind nogle gange og holder du terminaler
på kort og telefon helt rene ? Jeg har lidt de samme problemer men det
komme nu altid til at virke igen selv om den ind i mellem kan finde på ikke
at ville finde kortet eller påstå at kortet ikke er formateret. Jeg tror at
mobiltelefonen kræver *meget* rene terminaler til MMC-kortet også på selve
kortet og "fedtfingre" er naturligvis forbudt her. Overholder man dette
synes jeg nu at det virker fint. Mit kort er på 512 MB.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : oz1ups

Dato : 16-08-06 11:44

Når jeg tager en *#0000# får jeg følgende:

Nokia 6230i
V 03.70
09-Jan-06
RM-72
GSM P1.1
(c) NMP.
Language: V 03.70
09-Jan-06
RM72_73_-
GSM P1.

Den blev opdateret lidt før den gik amok med mit 1GB kort. Den blev
opdateret ved TeleCare i Århus

Mike René

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 16-08-06 12:30

Der er kommet en nyere sw vers. - 3.81

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-08-06 16:19

oz1ups wrote:
> [...]
> RM72_73_-
> GSM P1.
>
> Den blev opdateret lidt før den gik amok med mit 1GB kort. Den blev

Jeg har kørt med ovennævnte software i et års tid uden problemer ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Andersen

Dato : 16-08-06 21:51

Softwaren kan have betydning, men hvis kortlæseren
til computeren også melder fejl, burde det jo ikke have betydning

Fra : Lasse Jensen

Dato : 21-08-06 20:58

oz1ups wrote:

> Er der nogle her, som tidligere har hørt om en 6230i som ødelægger
> MMC kort?

Det lyder lidt vildt. Er du sikker på at den ødelægger kortene og ikke bare
filsystemet? Hvad sker der hvis du formaterer kortet på telefonen? Og i en
kortlæser på en PC?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.