Konvertere fast installation
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-08-06 21:14

Hej gruppe,

I min bil har den tidligere ejer monteret noget fast håndfri med ekstern
højttaler, antenne og microfon. Det sidder ret godt og skjult så jeg har
ladet det sidde men bare fjernet styreboksen og holderen da det ikke
passer til min telefon.

Jeg kan ikke umiddelbart se noget firmanavn, men der står bag på boksen
at det passer til 5110, 7210 og den slags gamle modeller.

Jeg har en N6230i - kan jeg på nogen måde fjerne den holder (som bare er
en aktiv holder med stik til styreboksen), og montere en anden holder
med stik som passer på, eller hvad gør man/jeg?

Håber ovenstående kan hjælpe ellers kan jeg tage nogle billeder i morgen
når det er lyst.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Michael Hjorth

Dato : 16-08-06 22:25

On Tue, 15 Aug 2006 22:14:28 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> Jeg kan ikke umiddelbart se noget firmanavn, men der står bag på boksen
> at det passer til 5110, 7210 og den slags gamle modeller.

Er der ikke et Nokia logo på?

> [...]
> med stik som passer på, eller hvad gør man/jeg?
>
> Håber ovenstående kan hjælpe ellers kan jeg tage nogle billeder i morgen

Hvis din styreboks er en Nokia CARK-91 kan du få et kabel (CA-55) så den
kan bruges med nye telefoner. Hvis du så supplerer det med en holder
som matcher din telefon så har du en komplet håndfri installation.

Michael.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-08-06 23:04

In article <pan.2006.08.16.21.25.10.633542@netscape.net>,
Michael Hjorth <mhjorth1@netscape.net> wrote:

> Er der ikke et Nokia logo på?

Ikke hvad jeg kan se. Det jeg kan finde af tekst står på tysk.

> Hvis din styreboks er en Nokia CARK-91 kan du få et kabel (CA-55) så den
> kan bruges med nye telefoner. Hvis du så supplerer det med en holder
> som matcher din telefon så har du en komplet håndfri installation.

Jeg har set optalte kabel og det lyder genialt. Jeg aner bare ikke om
det vil passe.

Uanset hvad, virker omtalte kabel så kun på originalt nokia eller skal
det bare være kompatibelt med CARK-91 ?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Michael Hjorth

Dato : 17-08-06 22:59

On Thu, 17 Aug 2006 00:03:53 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

> Ikke hvad jeg kan se. Det jeg kan finde af tekst står på tysk.

Min har et Nokia logo midt på boksen, men der findes sikkert også en del
uoriginale bokse og det må jo være sådan en du har.

> Jeg har set optalte kabel og det lyder genialt. Jeg aner bare ikke om
> det vil passe.

Ja, det er ganske smart. Man slipper for at splitte bilen ad for at fjerne
det gamle og sætte et nyt i.

> Uanset hvad, virker omtalte kabel så kun på originalt nokia eller skal
> det bare være kompatibelt med CARK-91 ?

Det er jo et godt spørgsmål. Måske har de kopieret Nokia så tæt at
det virker, måske ikke...
Du må nok alliere dig med et værksted som har erfaring med de dele.

Michael.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-08-06 23:14

In article <pan.2006.08.17.21.58.34.615830@netscape.net>,
Michael Hjorth <mhjorth1@netscape.net> wrote:

> Ja, det er ganske smart. Man slipper for at splitte bilen ad for at fjerne
> det gamle og sætte et nyt i.

Præcis. :)

> Det er jo et godt spørgsmål. Måske har de kopieret Nokia så tæt at
> det virker, måske ikke...
> Du må nok alliere dig med et værksted som har erfaring med de dele.

Ja der er ikke andet for. Tak for dine indlæg - jeg må på jagt efter en
installatør :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding