MMS billeder skaleres ned af telmore?
Fra : Fribse

Dato : 11-08-06 12:10

Hej

Jeg har et par SonyEricsson Z600 telefoner på Telmore.
Når vi modtager MMS'er så bliver billedet ufatteligt lille (76x88
pixels) og ikke i fuld opløsning.
Når jeg sender MMS'er til andre end telmore modtagere så går det fint,
de modtager i fuld kvalitet, men når jeg modtager så bliver det skaleret
ned.
Der er hentet nye opsætninger, der er resat, der er alt muligt
underligt.
Vi har nyeste software i telefonerne.
Det har virket tidligere, for vi har nogle billeder som er MMS'et
liggende i den stadigvæk.

Når jeg taler med SE siger de det er teleselskabet.
Når jeg taler med Telmore siger de det er telefonen.

Jeg har ingen hjælp kunne få fra Telmore (elendig service), og deres
svar er blot 'det har de ikke oplevet før' som definition på at så er
det ikke hos dem der er et problem.

Vi overvejer i øjeblikket at skifte mobiltelefoner til Z710i, men jeg er
ikke meget for at fortsætte hos Telmore hvis vores MMS billeder bliver
skaleret ned til ingenting.

Nogen idéer?

Mvh
Kenneth

Fra : Claus Albæk

Dato : 11-08-06 12:38

Fribse wrote:
> [...]
> Når jeg sender MMS'er til andre end telmore modtagere så går det fint,
> de modtager i fuld kvalitet, men når jeg modtager så bliver det skaleret

det er sgu sjovt du siger det, jeg har en Nokia 6280 hvor den også laver
det nummer der på! samme selskab. jeg VED det ikke er telefonen for hvis
jeg smider mit 3kort i så er der ikke problemer på den front.

Fra : Fribse

Dato : 18-08-06 19:58

In article <44dc6bfb$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>, claude@eugina.dk
says...

> det er sgu sjovt du siger det, jeg har en Nokia 6280 hvor den også laver
> det nummer der på! samme selskab. jeg VED det ikke er telefonen for hvis
> jeg smider mit 3kort i så er der ikke problemer på den front.

Det var da rart at man ikke er den eneste, men du har så heller ikke
nogen løsning
Nu får vi snart (håber jeg) et par nye Z710 telefoner, så må vi se om de
laver det samme nummer, ellers er jeg smuttet til et andet selskab.

Mvh
Kenneth

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-08-06 14:29

Fribse skrev:

> Nogen idéer?

Skift til Unoeuro der er billigere end Telmore, men ellers kører
efter samme princip (som Telmore før opkøbet).

--
Bertel
Hvis jeg har skrevet "Unoeuro", mener jeg "Unotel"

Fra : Nismo

Dato : 11-08-06 16:45

Det er noget med hvor meget den må fylde, altså en mms må max fylde xx kb,
sådan er det i de fleste selskaber og ikke kun Telmore.

--

----
Nismo

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 11-08-06 17:14

Nismo skrev:
> Det er noget med hvor meget den må fylde, altså en mms må max fylde xx kb,
> sådan er det i de fleste selskaber og ikke kun Telmore.

Og det virker iøvrigt fint mellem mine telmore telefoner. Både mellem SE
og nokia'er.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Fribse

Dato : 18-08-06 20:00

In article <44dcacdc$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
news@mandril.invalid says...

> Og det virker iøvrigt fint mellem mine telmore telefoner. Både mellem SE
> og nokia'er.

Nu tager vores Z600 slet ikke så højt opløselige billeder, så det skulle
være et problem.
Jeg kan bare se at når vi sender til den ene af vores Z600 telefoner
(fra den anden) så går det galt, men de mener så ikke at problemet er
hos dem.

Nå, men så må vi jo bare skifte selskab, der er jo heldigvis nok at tage
af...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-08-06 16:21

Nismo used his keyboard to write :
> Det er noget med hvor meget den må fylde, altså en mms må max fylde xx kb,
> sådan er det i de fleste selskaber og ikke kun Telmore.

100kb og det er bestemt af MMS formatet - ligesom en SMS kun kan fylde
160 tegn.

"It usually takes me more than three weeks to prepare a good impromptu
speech." - Mark Twain

Fra : Claus E Beyer

Dato : 11-08-06 17:21

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i

> Hvis jeg har skrevet "Unoeuro", mener jeg "Unotel"

Er det meget svært at kalde Unotel for Unotel?

-cb

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-08-06 20:42

Claus E Beyer skrev:

> Er det meget svært at kalde Unotel for Unotel?

"UnoTel"
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-06 12:54

Claus E Beyer skrev:

> Er det meget svært at kalde Unotel for Unotel?

Hvis du på Googles gruppesøgeside angiver "Unoeuro" og
specificerer denne her gruppe, kan du se hvor tit det er smuttet
for mig.

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-08-06 19:57

On 2006-08-12 13:54:08 +0200, Bertel Lund Hansen

Men hvad er det morsomme ved det?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : JE

Dato : 13-08-06 15:00

> Hvis du på Googles gruppesøgeside angiver "Unoeuro" og
> specificerer denne her gruppe, kan du se hvor tit det er smuttet
> for mig.

Hvad får man egentlig for at reklamere for dem hele tiden ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-06 21:22

JE skrev:

> Hvad får man egentlig for at reklamere for dem hele tiden ?

Det ved jeg ikke. Jeg har ikke spurgt dem.