På internettet med en bærbar og en 810Wi v~
Fra : Ukendt

Dato : 09-08-06 12:20

Har for flere år siden brugt den bærbare og en opkalds forbindelse til
connecte så jeg kunne komme på nettet. Opkalds forbindelsen "ringede" op til
noget i stil med #31# dengang med TDC som udbyder. Nogen der ved hvordan jeg
får det til fungere med min bærbare og Telmore som udbyder ?

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 09-08-06 15:32

Janner skrev:
> [...]
> noget i stil med #31# dengang med TDC som udbyder. Nogen der ved hvordan jeg
> får det til fungere med min bærbare og Telmore som udbyder ?

"Nummeret" er så vidt jeg husker *99#, ved SE telefoner. Men derudover
burde der kommer et modem frem, når du forbinder telefoner med
computeren -hvad enten du bruger BT, kabel eller lign.
Der skal iøvrigt intet stå i brugernavn og kode, når du kalder op fra
computeren.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Paw P Larsen

Dato : 09-08-06 15:48

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> [...]
> computeren -hvad enten du bruger BT, kabel eller lign.
> Der skal iøvrigt intet stå i brugernavn og kode, når du kalder op fra

Blot skal man huske at angive udbyderens APN i init-strengen når
man kun bruger *99#

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 09-08-06 17:51

Paw P Larsen skrev:

> Blot skal man huske at angive udbyderens APN i init-strengen når man kun
> bruger *99#

eh? Jeg mindes aldrig at ha' skrevet andet end det "tlf nummer", og så
har det virket....

Fra : Paw P Larsen

Dato : 09-08-06 18:41

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> eh? Jeg mindes aldrig at ha' skrevet andet end det "tlf nummer", og så
> har det virket....

Så har du nok angivet *99***1# (der bruger den første profil i
selve telefonen). Hvis du angiver *99#, er der ikke angivet nogen
informationer om APN, og det skal gøres i init-strengen på modemet.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 09-08-06 20:05

Paw P Larsen skrev:

> Så har du nok angivet *99***1# (der bruger den første profil i selve
> telefonen). Hvis du angiver *99#, er der ikke angivet nogen
> informationer om APN, og det skal gøres i init-strengen på modemet.

Det lyder rigtigt... jeg mindes også at kunne huske noget med nummer
profil i telefonen man vil bruge.
Men kan det passe at man kan droppet et tallet, hvis man alligevel
bruger profil nummer 1?

Fra : Paw P Larsen

Dato : 09-08-06 20:29

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> Men kan det passe at man kan droppet et tallet, hvis man alligevel
> bruger profil nummer 1?

Hvis der findes en standardværdi i APN-feltet, som udbyderen også
har kaldt sit APN, så KAN det lade sig gøre. Om det rent praktisk
lader sig gøre, ved jeg ikke.