/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Viderestilling til telefonsvarer inden rej~
Fra : Ole Vanman


Dato : 09-08-06 08:42

Hej gruppe

Jeg har googlet mig gennem en masse svar på området og er nu blevet
forvirret på et højere plan.

Det jeg egentligt gerne vil er, at sætte min telefon til at
viderestille alle opkald til min telefonsvarer herhjemme i danmark.

Hvad jeg gerne vil undgå er, at de bliver omstillet til en
telefonsvarer på et tilfældigt tysk net med deraf flg. horribel
afgift.

Jeg har læst, at det burde virke med **21* men det er ikke hvad UnoTel
skriver. Jeg har også læst så meget som at UnoTel næppe er det rette
sted at spørge, da jeg sandsynligvis vil få en sludder for en sladder
af en person der ikke ved hvad høn taler om...

På UnoTels side anbefaler de at jeg deaktiverer min telefonsvarer, men
det betyder jo bare at jeg får alt og alle til at ringe til mig,
hvorefter jeg så bare skal til at forklare dem at jeg ikke vil tale
med dem til 10 kr./min..

Nogle kloge hoveder herinde der kan give mig et svar baseret på egne
erfaringer fra udenlandsrejser med et UnoTel abonnement?

 
 
Bertel Lund Hansen (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-08-06 09:23

Ole Vanman skrev:

> Det jeg egentligt gerne vil er, at sætte min telefon til at
> viderestille alle opkald til min telefonsvarer herhjemme i danmark.

Bliver de da ikke det automatisk nu? Sådan var det da jeg fik
Telmore.

Jeg har slået al viderestilling fra. Det bevirker at dem der
ringer, får at vide at der bliver sendt en sms, og det gør der
også. Den fortæller hvilket nummer der ringede hvornår, og det er
nok til mig. Jeg er fri for dyre opkald til en telefonsvarer.

Hvis du bruger den metode, ligger alle sms'erne og venter på at
du bruger SIM-kortet igen.

--
Bertel
Hvis jeg har skrevet "Unoeuro", mener jeg "Unotel"

Ole Vanman (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Ole Vanman


Dato : 09-08-06 11:22

Onsdag d. 9 aug 2006 skrev Bertel Lund Hansen:

>> Det jeg egentligt gerne vil er, at sætte min telefon til at
>> viderestille alle opkald til min telefonsvarer herhjemme i danmark.
>
>Bliver de da ikke det automatisk nu? Sådan var det da jeg fik
>Telmore.

Joe, men den viderestiller jo lige så automatisk til en tysk udbyders
telefonsvarer når jeg er der og så skal jeg betale kassen for at folk
kan lægge en besked på en telefonsvarer som jeg sandsynligvis aldrig
vil aflytte..
>
>Jeg har slået al viderestilling fra. Det bevirker at dem der
>ringer, får at vide at der bliver sendt en sms, og det gør der
>også. Den fortæller hvilket nummer der ringede hvornår, og det er
>nok til mig. Jeg er fri for dyre opkald til en telefonsvarer.

Det er hvad jeg har overvejet, men jeg ville jo hellere have at alle
der ringede til mig fik besked på at jeg ikke var at træffe og at jeg
ikke aflyttede min svarer i et par dage.
>
>Hvis du bruger den metode, ligger alle sms'erne og venter på at
>du bruger SIM-kortet igen.

De venter ikke så længe. ;)
Fidusen er at jeg gerne vil modtage og sende sms'er mens jeg er i
tyskland - jeg skal på festival og der er sms en rar ting når man lige
skal mødes foran store scene kl. 12. :)

Jeg har overvejet at lade mit sim-kort ligge hjemme og benytte mit
tyske O2 taletidskort, men jeg fandt lige ud af at hvis jeg sms'er på
min danske kort koster det 1 kr. pr. sms mens det koster 3 kr. på det
tyske. Når man sender til 10 telefoner ad gangen, bliver det hurtigt
en del...

--
¡Olé!

Leif Neland (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 09-08-06 14:03

Ole Vanman wrote:
> Onsdag d. 9 aug 2006 skrev Bertel Lund Hansen:
>
>>> Det jeg egentligt gerne vil er, at sætte min telefon til at
>>> viderestille alle opkald til min telefonsvarer herhjemme i danmark.
>>
>> Bliver de da ikke det automatisk nu? Sådan var det da jeg fik
>> Telmore.
>
> Joe, men den viderestiller jo lige så automatisk til en tysk udbyders
> telefonsvarer når jeg er der og så skal jeg betale kassen for at folk
> kan lægge en besked på en telefonsvarer som jeg sandsynligvis aldrig
> vil aflytte..

Nej, det gør den ikke.

Det ryger til din sædvanlige danske telefonsvarer.

Hvis du har ubetinget viderestilling, går den direkte.

Har du betinget viderestilling / ved manglende svar / optaget, betaler du
for samtalen frem og tilbage, så det skal man undgå.

Leif




Leif Neland (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 09-08-06 14:06

> Jeg har overvejet at lade mit sim-kort ligge hjemme og benytte mit
> tyske O2 taletidskort, men jeg fandt lige ud af at hvis jeg sms'er på
> min danske kort koster det 1 kr. pr. sms mens det koster 3 kr. på det
> tyske. Når man sender til 10 telefoner ad gangen, bliver det hurtigt
> en del...

Så skal i alle 11 jo bare have tysk taletidskort

Der skal så bare indkodes 110 ny numre, det kan nok være lidt trælst.

(Hver af de 11 skal have kodet de 10 andres numre ind, 11 * 10)

Leif




Bertel Lund Hansen (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-08-06 14:44

Leif Neland skrev:

> (Hver af de 11 skal have kodet de 10 andres numre ind, 11 * 10)

Nej, det er kun én. De andre kan få oplysningerne automatisk via
sms.

--
Bertel
Hvis jeg har skrevet "Unoeuro", mener jeg "Unotel"

Leif Neland (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 09-08-06 14:59

Bertel Lund Hansen wrote:
> Leif Neland skrev:
>
>> (Hver af de 11 skal have kodet de 10 andres numre ind, 11 * 10)
>
> Nej, det er kun én. De andre kan få oplysningerne automatisk via
> sms.

Flueknepperi. Der skal så sendes ca 100 sms'er og gemmes 100 numre fra
sms'en, det sker jo ikke helt automatisk.

Desværre kan man nok ikke overtale et mobilfirma til at have en bod på
festivallen, hvor man kunne købe et bundt mobilkort, og så få kodet navne og
numre ind i dem alle.

Det ville nok ikke være svært at lave...

Leif




Bertel Lund Hansen (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 09-08-06 15:17

Leif Neland skrev:

>> Nej, det er kun én. De andre kan få oplysningerne automatisk via
>> sms.

> Flueknepperi.

Ikke helt.

> Der skal så sendes ca 100 sms'er og gemmes 100 numre fra
> sms'en, det sker jo ikke helt automatisk.

Jo, det kan det godt. Det kommer muligvis an på mobilernes mærke.

Og der skal kun sendes 11 sms'er som hver sendes til 10
mennesker. Det er væsentligt mindre mas end at håndkode 121
numre.

--
Bertel
Hvis jeg har skrevet "Unoeuro", mener jeg "Unotel"

Leif Neland (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 09-08-06 15:21

Bertel Lund Hansen wrote:
> Leif Neland skrev:
>
>>> Nej, det er kun én. De andre kan få oplysningerne automatisk via
>>> sms.
>
>> Flueknepperi.
>
> Ikke helt.
>
>> Der skal så sendes ca 100 sms'er og gemmes 100 numre fra
>> sms'en, det sker jo ikke helt automatisk.
>
> Jo, det kan det godt. Det kommer muligvis an på mobilernes mærke.
>
Det gør det sikkert. Og det er heller ikke sikkert, det virker mellem
mærker.
Jeg har prøvet at sende et visitkort fra en nokia til en samsung(vistnok) og
der kom ikke noget frem, selvom jeg prøvede mange gange.

> Og der skal kun sendes 11 sms'er som hver sendes til 10
> mennesker. Det er væsentligt mindre mas end at håndkode 121
> numre.

Jaja, men der skal stadig en del manuelt arbejde til.

Leif




Leif Neland (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 09-08-06 10:01

Ole Vanman wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg har googlet mig gennem en masse svar på området og er nu blevet
> forvirret på et højere plan.
>
> Det jeg egentligt gerne vil er, at sætte min telefon til at
> viderestille alle opkald til min telefonsvarer herhjemme i danmark.
>
Hvis man laver ubetinget omstilling til f.ex. telefonsvarer, så skal man
ikke betale roaming for samtalen frem og tilbage.

Leif

Mener jeg da...





Ole Vanman (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Ole Vanman


Dato : 09-08-06 11:23

Onsdag d. 9 aug 2006 skrev "Leif Neland":

>> Det jeg egentligt gerne vil er, at sætte min telefon til at
>> viderestille alle opkald til min telefonsvarer herhjemme i danmark.
>>
>Hvis man laver ubetinget omstilling til f.ex. telefonsvarer, så skal man
>ikke betale roaming for samtalen frem og tilbage.
>
>Leif
>
>Mener jeg da...

Ja, det er jo lige dét! ;)

Jeg vil hellere finde ud af det inden jeg tager af sted end efter..

--
¡Olé!

Jakob Griffel (11-08-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Griffel


Dato : 11-08-06 08:24

>>Mener jeg da...
>
> Ja, det er jo lige dét! ;)
>
> Jeg vil hellere finde ud af det inden jeg tager af sted end efter..

Jamen sådan er det. Jeg HAR prøvet det. Godtnok med TDC som udbyder, men
dem bruger UnoTel jo også.
Altså: Lav en ubetinget viderestilling af alle opkald til din telefonsvarer
(INDEN du tager ud af landet!). Så når de aldrig din telefon i udlandet, og
du skal derfor heller ikke betale for viderestilling tilbage til Danmark. Og
du får en (gratis) sms når der er indtalt en besked.

På min telefon kan jeg ændre viderestillingen i opkaldsmenuen - uden brug af
* og #. Den hedder noget med "Viderestil alle opkald" tror jeg.

God festival!

--
Hilsen Jakob



Kent Oldhøj (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 09-08-06 12:05

Ole Vanman <oleander@fjerndette.phreaker.net> wrote in
news:m73jd2tiev1v4rad8q96q551jp10vdpou2@4ax.com:

> Jeg har læst, at det burde virke med **21* men det er ikke hvad UnoTel
> skriver.

Hvis du vil have mulighed for at benytte din mobil i udlandet, men ikke vil
betale for at modtage opkald, skal du INDEN du forlader det danske net,
viderestille ALLE opkald til din telefonsvarer. Det gøres hos Unotel af en
eller anden grund med ##002#. Normalt benyttes **21*.

http://www.unotel.dk/support/faq-3.asp?sogeord=&id=74&ovrid=22
&losning_type_id=1

Hvis du ikke viderestiller alle opkald, så skal alle opkald omkring din
telefon i udlandet, og du betaler så for viderestilling til din
telefonsvarer.

Du kan også slå viderestilling helt fra. Så beslutter du selv hvilke opkald
du vil modtage på din mobil.


Claus E Beyer (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 09-08-06 18:00

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i
news:Xns981A851124E7Ckentoldhoj@oldhoj.dk...
> Ole Vanman <oleander@fjerndette.phreaker.net> wrote in
> news:m73jd2tiev1v4rad8q96q551jp10vdpou2@4ax.com:

>> Jeg har læst, at det burde virke med **21* men det er ikke hvad
>> UnoTel skriver.

> Hvis du vil have mulighed for at benytte din mobil i udlandet, men
> ikke vil betale for at modtage opkald, skal du INDEN du forlader det
> danske net, viderestille ALLE opkald til din telefonsvarer. Det gøres
> hos Unotel af en eller anden grund med ##002#. Normalt benyttes **21*.

>
http://www.unotel.dk/support/faq-3.asp?sogeord=&id=74&ovrid=22&losning_type_id=1

Prøv lige at læse teksten en gang mere. Man viderestiller ikke ALLE opkald
til telefonsvareren med ##002# hos Unotel, man slår til gengæld ALLE
viderestillinger fra.

-cb


Kent Oldhøj (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 09-08-06 21:10

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in
news:44da14ad$0$15793$14726298@news.sunsite.dk:

> Prøv lige at læse teksten en gang mere. Man viderestiller ikke ALLE
> opkald til telefonsvareren med ##002# hos Unotel, man slår til gengæld
> ALLE viderestillinger fra.

Du har ret. Syntes osse selv det lød lidt mærkeligt

Nå men jvf. Unotels support er måden at undgå at betale for opkald i
udlandet, så at slå svareren helt fra. ##002#.


Claus E Beyer (10-08-2006)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 10-08-06 15:58

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i
news:Xns981AE18A6CC95kentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> wrote in
> news:44da14ad$0$15793$14726298@news.sunsite.dk:

>> Prøv lige at læse teksten en gang mere. Man viderestiller ikke ALLE
>> opkald til telefonsvareren med ##002# hos Unotel, man slår til
>> gengæld ALLE viderestillinger fra.

> Du har ret. Syntes osse selv det lød lidt mærkeligt

> Nå men jvf. Unotels support er måden at undgå at betale for opkald i
> udlandet, så at slå svareren helt fra. ##002#.

Men så vil telefonen jo også ringe når den er tændt. Så er spørgsmålet om
man kan modstå fristelsen til at besvare opkaldet. Med en **21*SVARNUMMER#
vil kaldet altid gå til den danske telefonsvarer uden afgift for den
tilringede abonnent.

-cb


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste