SE W800i ramkort
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-08-06 21:35

Hvad er det bedste - mest fornuftige - køb af ramkort til SE W800i?
Jeg vil gerne have 2 GB, men kan den tage 4 GB?
Jeg antager at SanDisc laver gode kort.

Det er til lagring af billeder taget med kameraet og til musik lagring.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.recordere.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-08-06 22:05

Michael Lund Sørensen skrev:

> Hvad er det bedste - mest fornuftige - køb af ramkort til SE W800i?
> Jeg vil gerne have 2 GB

Har 2 GB i min - rækker til en 28 cd's - såen ca.

Købt i Citti (Media Markt) i Flensborg for omkring et år siden - mener jeg
gav en 1500 kr.
Hans

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-08-06 16:48

Hans Paulin (6310) wrote:

> Har 2 GB i min - rækker til en 28 cd's - såen ca.
>
> Købt i Citti (Media Markt) i Flensborg for omkring et år siden -
> mener jeg gav en 1500 kr.

Ved I om kortet bør være standard (ca 500 kr), Ultra/II (760 kr) eller
Extreme/III (750 kr).

Hvis Extreme er beds er det det jeg køber, men er der over hovedet forskel ?

Hvad er jeres kort?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-08-06 19:49

Michael Lund Sørensen skrev:

> Hvad er jeres kort?

Hmnn...mit er et "SONY Memory Stick PRO Duo" - dét var hvad der var i
udvalget i sin tid i Flensborg.

Det har vist betydning for hastigheden (som jeg synes er lav på mit), men
jeg kan se på din hjemmeside, at du er 100 gange mere hardcore end mig på
området, så jeg holder en lav cigarføring med hensyn til gode råd!
Hans

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-08-06 21:29

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
> men jeg kan se på din hjemmeside, at du er 100 gange mere hardcore
> end mig på området, så jeg holder en lav cigarføring med hensyn til

Tak for svaret - det er fair nok, men jeg er IKKE harcore ud i telefoni.
Men jo, mit 512 MB kort er langsomt, alt for langsomt!

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 08-08-06 21:57

Michael Lund Sørensen skrev:

> Tak for svaret - det er fair nok, men jeg er IKKE harcore ud i telefoni.
> Men jo, mit 512 MB kort er langsomt, alt for langsomt!

Jeg tror som sådan ikke det har nogen betydnig for telefonen -de
billeder og video den kan optage, er ikke begrænset af kortet.
Den største fordel ser du, når du overfører fra PC til kort. Og husk i
den forbindelse at kablet, og telefonen, kun understøtter USB 1. En
kortlæser med USB2 vil være en stor fordel, hvis man ønsker at udnytte
de hurtige kort.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 09-08-06 20:34

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:

> [...]
> den forbindelse at kablet, og telefonen, kun understøtter USB 1. En
> kortlæser med USB2 vil være en stor fordel, hvis man ønsker at udnytte

Ja det var ved overførsel fra PC, men jeg var ikke klar over at telefonen
kun er USB 1.
Tak for svar til jer begge - jeg køber et 2 GB extreme kort.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-06 20:47

Michael Lund Sørensen skrev:

> Ja det var ved overførsel fra PC, men jeg var ikke klar over at
> telefonen kun er USB 1.

Jo, dét er den - lægger man musik ind er den ikke den hurtigste.

> Tak for svar til jer begge

Velbekomme!

> - jeg køber et 2 GB extreme kort.

Lige en ting - gemmer fonen billederne på kortet?

Nu er min godtnok altid proppet med musik...meen...når jeg har taget en 15
billeder får jeg gerne at vide at den er fuld.

Prøv evt. at undersøge hvor den lægger dem!?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-06 21:02

Hans Paulin (6310) skrev:

> Nu er min godtnok altid proppet med musik...meen...når jeg har taget
> en 15 billeder får jeg gerne at vide at den er fuld.

Nå - tog lige en stak billeder så den nu rummer små 50 stykker uden at
klage - og da jeg pillede kortet ud af den kunne jeg ikke se dem via pc'en,
så dét var vist falsk alarm!
Hans

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-08-06 20:35

Hans Paulin (6310) wrote:

> Nå - tog lige en stak billeder så den nu rummer små 50 stykker uden at
> klage - og da jeg pillede kortet ud af den kunne jeg ikke se dem via
> pc'en, så dét var vist falsk alarm!

Jeg mener du selv kan vælge om hvor du lægger dem, men på kortet er nok det
smarteste.
Billeder taget med min fon:
http://www.spootnik.dk/w800i.htm

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 08-08-06 07:55

Michael Lund Sørensen skrev:
> Hvad er det bedste - mest fornuftige - køb af ramkort til SE W800i?
> Jeg vil gerne have 2 GB, men kan den tage 4 GB?

Officielt skulle den slet ikke understøtte 2GB, men det klarer den nu
fint i en masse telefoner -min egen inkl.
Jeg har dog ikke rigtigt hørt om folk der har testet 4Gb endnu.
Købte iøvrigt mit kort her
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=27164835

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-08-06 12:27

Michael Lund Sørensen wrote:
> Hvad er det bedste - mest fornuftige - køb af ramkort til SE W800i?

Så fik jeg mit 2 GB SanDisk Extreme III kort.
Det set virklig kækkert ud, og virker perfekt.
Der var adapter med så det passer i MS classic, der var en lille cd med med
recovery software (!), og sågar en lille taske til to Sticks,
brugsvejledning og reklame mm.
Ialt 815 kr fra Getmore.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 15-08-06 12:59

Michael Lund Sørensen skrev:

> Så fik jeg mit 2 GB SanDisk Extreme III kort.
> Det set virklig kækkert ud, og virker perfekt.

Tillykke med dét!
Hans