Wap problemer; generelt/DMI vejrudsigt?
Fra : Simon

Dato : 06-08-06 19:35

To spm:
1) mobil.dmi.dk virker ikke for mig; hvorfor/hvad kan jeg gøre?
2) Hvor kan jeg ellers wappe mig til en gratis vejrudsigt?
Jeg har en N6100 på Unotel.

Ang. 1)
Det har tidligere virket, har kunnet få både regional-udsigter og
radarbilleder. Men det holdt op for nogle måneder siden; spurgte DMI om
de havde ændret noget og fik svaret: "Vi har ikke et wap- site. For at
kunne se vores mobil site skal du have en mobil internet browser." .. tak!!

Mere specifikt for følgende adresser:
http://www.mobil.dmi.dk giver mig 'Response unknown', mens
http://www.dmi.dk/dmi/mobil/radar-lyn-satellit/lille-radar.htm og
http://www.dmi.dk/dmi/mobil/til_lands/lille-reg_ostj.htm
giver mig skærmbilledet
http://img184.imageshack.us/img184/2710/img5017rev4.jpg.
Og http://www.dmi.dk/dmi/mobil/til_lands/lille-lands.htm
giver mig '<...>' hvor jeg så kan vælge 'Options' og 'More..', som
fortæller mig: 'Content is too long for your terminal and should be
split. However it is too complex for splitting and output is produced.'

Ang. 2)
Følgende har jeg IKKE succes med:

dr.dk/mobil:
- her kan jeg vælge "Tekst TV" eller "vejrudsigt", men v. begge svarer
min tlf. 'Response unknown'..

wap.safehouse.dk
- her findes et link til vejrudsigt (en wml-adresse) => 'File too large
to load'

mobil.tv2.dk
- er ikke gratis

wap.wetteronline.de
- er ok, men ikke ikke så omfattende.

Jeg har forleden spurgt her http://mobildebat.dk/showthread.php?t=82244,
men uden det store held.
Har prøvet Opera Mini som alternativ løsning og det virker fint, men er
ikke så elegant/let som direkte wap...
p.fh.t.

--
Simon | __o
Men are from here, and women | _`\ \_

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-08-06 19:53

Simon brought next idea :
> 1) mobil.dmi.dk virker ikke for mig; hvorfor/hvad kan jeg gøre?
> 2) Hvor kan jeg ellers wappe mig til en gratis vejrudsigt?
> Jeg har en N6100 på Unotel.

http://mobil.dmi.dk/ virker fint fra min SE K700 - den er lidt for stor
til displayet men virker, som sagt, fint.

Btw, http://www.mobil.dmi.dk/ giver en "Server not available" hvis jeg
prøver at åbne den i min normale ikke-mini Opera browser. Prøv på din
telefon uden at skrive www foran.

"Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
- Luis Bunuel

Fra : Simon

Dato : 06-08-06 21:56

Henrik Stidsen wrote:
> Btw, http://www.mobil.dmi.dk/ giver en "Server not available" hvis jeg
> prøver at åbne den i min normale ikke-mini Opera browser. Prøv på din
> telefon uden at skrive www foran.

Min fejl; skrev forkert - jeg bruger http://mobil.dr.dk uden www, og
får 'Response unknown'...

Mystisk...?

Fra : Erling Simonsen

Dato : 06-08-06 20:06

Simon forklarede:
> [...]
> uden det store held.
> Har prøvet Opera Mini som alternativ løsning og det virker fint, men er ikke

Hej.
Prøv bare at skrive http://mobil.dmi.dk
det virker da her på både en mobil med sonofon og en med unotel (tdc)
mvh
Erling

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 06-08-06 20:07

> dr.dk/mobil:
> - her kan jeg vælge "Tekst TV" eller "vejrudsigt", men v. begge svarer min
> tlf. 'Response unknown'..

Du skal bruge mobil.dr.dk

Vhils Morten

PS: Du er velkommen til at bruge http://hitmaster.dk/pdalinks.php på din
mobil, hvor jeg har lidt nyttige links til mobiltelefoner/PDA

Fra : Simon

Dato : 06-08-06 21:56

Morten K. Nielsen wrote:

> Du skal bruge mobil.dr.dk

Min fejl; skrev forkert - jeg bruger mobil.dr.dk og kan få forsiden,
men links'ene som nævnt gør ikke...

> PS: Du er velkommen til at bruge http://hitmaster.dk/pdalinks.php på din

Tak, vil prøve at kigge.