Holux GPSlim236 kvalitet?
Fra : Lars Christensen [67~

Dato : 01-08-06 22:53

Hej.
Håber nogen her kan rådgive.
Jeg vil købe en bluetooth gps antenne til min I-Mate sp5. Jeg har set
på en Tomtom sirf 3, og en Holux GPSlim236. Tomtom'en har en kammerat,
hvor jeg har set den, og den virker meget robust i det. Da den jo ofte
vil skulle ligge i en lomme eller handskerummet i bilen, er det jo nok
en fordel. Men hvordan er Holux'ens kvalitet. Er den også robust og
solid i materialer mv.?
Venligst
Lars, Fanø

--
Remove "tagedettebort" from mailaddress.

Fra : Steen Suder

Dato : 02-08-06 05:50

Lars Christensen [6720] wrote:

> [...]
> vil skulle ligge i en lomme eller handskerummet i bilen, er det jo nok
> en fordel. Men hvordan er Holux'ens kvalitet. Er den også robust og

Holuxen er lille og kompakt og virker ikke så "plastiket".

--
Steen Suder

Fra : Ped

Dato : 02-08-06 19:03

Lars Christensen [6720] skrev:
> [...]
> vil skulle ligge i en lomme eller handskerummet i bilen, er det jo nok
> en fordel. Men hvordan er Holux'ens kvalitet. Er den også robust og

Jeg har en Holux, og finder den helt okay. Jeg ved dog ikke hvordan en
gps antenne skal se ud for at virke robust; Holux'en er af plastik og
oser ikke ligefrem af topkvalitet, men det er vel også det indeni der
tæller? Den er rigtig god til at modtage signaler, også inde i en bil,
men batterilevetiden er dog lidt begrænset, omkring 6-7 timer. I bilen
ligger den i forruden, og når jeg er på motorcykel ligger den i
tanktasken eller i brystlommen. Jeg har aldrig haft problemer af nogen art.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
(der bruger Holux'en sammen med Nav4All på mobilen)

Fra : Lars Christensen [67~

Dato : 04-08-06 09:23

Til jer alle.

Mange tak for rådene.

Grunden til at jeg var interesseret i Holux'en er prisen. Den ser ud
til at kunne fåes ret billigt her(70€ = ca. 525,- kr. inklusiv
forsendelse): http://www.nav4all.com/site2/www.nav...m/dan/shop.php
Jeg ved så ikke om man er forpligtet i forhold til at benytte nav4alls
software? Det fremgår ikke tydeligt af "det med småt".

Men igen, tak for hjælpen.

Lars

--
Remove "tagedettebort" from mailaddress.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-08-06 19:43

"Lars Christensen [6720]" <lac@tagdettebortfanonet.dk> wrote in

> [...]
> Jeg ved så ikke om man er forpligtet i forhold til at benytte nav4alls
> software? Det fremgår ikke tydeligt af "det med småt".

Du forpligter dig ikke til noget. Jeg har selv købt en Holux gennem
Nav4All. Den døde endda efter 14 dage, men jeg fik bare byttet den til en
ny. Ingen problemer, kun lidt ekstra ventetid fordi den skulle sendes frem
og tilbage.

Min nye Holux virker upåklageligt. Eneste anke er at den nogen gange, men
ikke altid, er lidt længe om at finde satellitter første gang man tænder
den efter man har flyttet den over længere afstande.

Normalt er den klar til brug under 30 sekunder efter man har tændt den.

Fra : Ped

Dato : 06-08-06 14:02

Kent Oldhøj skrev:

> [...]
> den efter man har flyttet den over længere afstande.
>
> Normalt er den klar til brug under 30 sekunder efter man har tændt den.

Sådan opfører min sig også...! Jeg har fundet ud af, at hvis ikke det
røde lys kommer på ganske få sekunder efter at man har tændt for den,
skal man slukke og så tænde igen. Så plejer det at virke.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Lars Christensen [67~

Dato : 06-08-06 14:28

Hej.

Tak for rådene. Jeg har bestilt, og venter blot på leveringen

Lars

--
Remove "tagedettebort" from mailaddress.