Hvordan får man et huske nummer
Fra : BB - 8210

Dato : 01-08-06 22:20

Jeg har et problem med at huske numre - står og skal have nyt tlf.
kort/abonnement så hvor og hvordan får jeg fat i et nummer som er nemt at
huske?
Mvh. BB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-08-06 23:40

BB - 8210 skrev:

> Jeg har et problem med at huske numre - står og skal have nyt
> tlf. kort/abonnement så hvor og hvordan får jeg fat i et
> nummer som er nemt at huske?

Selskaberne tager som regel blodpenge for de numre som de selv
regner for nemme. Det må være svipset i min datters tilfælde. Hun
har et afsindigt simpelt nummer som hun fik uden videre.

Sammensæt et nummer du kan huske, men undlad at bruge de direkte
metoder. Hvis man nu f.eks. kunne få 13 26 39 52 så er det bare
13-tabellen, og den er der ikke så mange der tænker på. Prøv at
lave blokke med 4 numre og så slå op hos forskellige udbydere om
de har numre hvor den blok indgår.

Både hos Unoeu ... øh Unotel og Telmore kan du se hvilke numre de
har og søge efter kombinationer.

--
Bertel

Fra : LarsJ

Dato : 02-08-06 08:54

BB - 8210 skrev:
> Jeg har et problem med at huske numre - står og skal have nyt tlf.
> kort/abonnement så hvor og hvordan får jeg fat i et nummer som er nemt at
> huske?

Øhh ikke for noget, men er det ikke helt ligegyldigt, om du kan huske
dit eget nummer? - du skal vel ikke ringe til dig selv, og du kan jo
bare skrive nummeret ind i din telefonliste, hvis du får behov for at
oplyse det til andre...

Det smarte ved et nemt nummer a la 4x34 (fragtfirmaet) er jo, at alle
andre har let ved at huske det.

Men skal det være, så kan du jo forsøge at få et nummer, hvor du
genbruger numre fra dagligdagen - postnummer, personnummer, husnummer,
fødselsdag, nummerplade, Dankort-pinkode osv.

Flere selskaber tilbyder, at man kan vælge mellem en lang række numre og
dermed finde det rigtige, men det smarteste er måske at genbruge det
nummer, du har nu?

Lars

Fra : Max

Dato : 02-08-06 09:30

Hej Lars

> Det smarte ved et nemt nummer a la 4x34 (fragtfirmaet) er jo, at alle
> andre har let ved at huske det.

Og alligevel havde jeg engang en lagermand der kom og
spurgte efter nummeret til 3X61 :)

Mvh Max

Fra : Leif Neland

Dato : 02-08-06 10:01

Max wrote:
> Hej Lars

> Og alligevel havde jeg engang en lagermand der kom og
> spurgte efter nummeret til 3X61 :)

Nu hedder det ikke 4x34 men 3x34, med nummer 80343434

Iflg dgs.dk er der ikke en abonnent på 34343434

Og det er da heller ikke givet at man kan huske der skal stå 75 foran 616161

Leif

Fra : Max

Dato : 03-08-06 07:32

Hej Leif

> Og det er da heller ikke givet at man kan huske der skal stå 75 foran
> 616161

Det skulle man heller ikke oprindelig :)

Mvh Max

Fra : Leif Neland

Dato : 03-08-06 09:02

Max wrote:
> Hej Leif

> Det skulle man heller ikke oprindelig :)

Så er det en gammel historie, du fortæller.

Leif

Fra : Max

Dato : 03-08-06 10:05

Hej Leif

> Så er det en gammel historie, du fortæller.

Ja, fra omkring 1990 :)

Mvh Max

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-08-06 10:45

LarsJ wrote:

> [...]
> dit eget nummer? - du skal vel ikke ringe til dig selv, og du kan jo
> bare skrive nummeret ind i din telefonliste, hvis du får behov for at

Det virker nu noget ufikst og utroværdigt at stå over for en anden og må
bladre igennem telefonliste for at finde sit eget nummer.

mvh
Henning

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-06 12:21

Henning Præstegaard skrev:

> Det virker nu noget ufikst og utroværdigt at stå over for en anden og må
> bladre igennem telefonliste for at finde sit eget nummer.

Er det værre end at tage sin reservemobil for at ringe til sin
mobil som man har glemt hvor ligger?

--
Bertel

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 02-08-06 12:23

Han behøver ikke at ringe, han kan nøjes med at sende en SMS.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 02-08-06 14:41

Bertel Lund Hansen wrote:

> Er det værre end at tage sin reservemobil for at ringe til sin
> mobil som man har glemt hvor ligger?

For at finde den i sin baglomme? Det så jeg min nevø gøre her i
sidste uge.

mvh
Henning

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-06 12:19

LarsJ skrev:

> Men skal det være, så kan du jo forsøge at få et nummer, hvor du
> genbruger numre fra dagligdagen - postnummer, personnummer, husnummer,
> fødselsdag, nummerplade, Dankort-pinkode osv.

Pinkode som telefonnummer? Du må have slugt søm!

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-08-06 18:41

It happens that Bertel Lund Hansen formulated :

> Pinkode som telefonnummer? Du må have slugt søm!

Hvis man lader være at fortælle folk at det er samme tal er der da
ingen problemer i det ;)

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 02-08-06 12:22

Du behøver ikke nødvendligvis at skifte nummer, bare fordi, du skifter
operatør.

Gjorde det selv, da jeg skiftede fra TDC til Telmore...
Det tog da godt nok 14 dage, men så virkede det bare.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-06 12:32

Sønderbronx (6400) skrev:

> Det tog da godt nok 14 dage, men så virkede det bare.

Hvad tog 14 dage. Da jeg skiftede fra Telmore til Unoeuro, blev
det ordnet fra jeg lagde mig til at sove og til jeg stod op. Der
gik 10 dage inden der skete noget, men skiftet var klaret på en
nat - præcis den jeg havde fået oplyst. Så det var ret
problemfrit.

--
Bertel

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 02-08-06 12:35

Det hedder stadigvæk Unotel....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-08-06 12:48

Sønderbronx (6400) skrev:

> Det hedder stadigvæk Unotel....

Nu har jeg lavet en signatur til denne her gruppe.

--
Bertel
Hvis jeg har skrevet "Unoeuro", mener jeg "Unotel"!

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 19:56

Du er blevet morsommere med alderen .-)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-06 21:03

Hans Chr. skrev:

> Du er blevet morsommere med alderen .-)

Så har du ikke set mig i min glansperiode. Det var en dårlig
måned hvor ikke mindst én havde skrevet at jeg havde ødelagt hans
tastatur.

Fra : Paw P Larsen

Dato : 03-08-06 22:02

Bertel Lund Hansen wrote:

> Så har du ikke set mig i min glansperiode. Det var en dårlig
> måned hvor ikke mindst én havde skrevet at jeg havde ødelagt hans
> tastatur.

Puha, var det i de gamle dage i dk.chat?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-06 23:02

Paw P Larsen skrev:

> Puha, var det i de gamle dage i dk.chat?

Ja, blandt andet.

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 10-08-06 17:39

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

> --
> Bertel
> Hvis jeg har skrevet "Unoeuro", mener jeg "Unotel"!

Care to explain? Er jeg gået glip af et eller andet?

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-08-06 19:00

Mikkel Westh [2740] skrev:

> Care to explain? Er jeg gået glip af et eller andet?

Bertel er vant til at bruge betegnelsen "Unoeuro" i stedet for det korrekte
"UnoTel" og er blevet korrigeret en del gange - derfor signaturen
Hans

Fra : Nicolai

Dato : 02-08-06 17:56

"BB - 8210" <bbnospam@bnaamail.dk> wrote in message
> Jeg har et problem med at huske numre - står og skal have nyt tlf.
> kort/abonnement så hvor og hvordan får jeg fat i et nummer som er nemt at
> huske?
> Mvh. BB

Jeg var heldig at finde et nemt nummer hos Tele2.. de tager åbenbart ikke
guldnummer pris for deres bedre numre. Nogle selskaber tager jo guldnummer
pris for selv numre som ikke rigtig er guldnumre.

På qxl.dk sælger folk også tit guldnumre, men prisen kan være rimelig høj.

Nicolai

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-08-06 22:39

BB - 8210 skrev den 01-08-2006 23:19:
> Jeg har et problem med at huske numre - står og skal have nyt tlf.
> kort/abonnement så hvor og hvordan får jeg fat i et nummer som er nemt at
> huske?
> Mvh. BB

Hej BB

Det nemmeste må da være, at du foretager en nummerportering til det
selskab som har den bedste pris på telefon og abonnement.

På den måde skal hverken du eller din bekendtskabskreds lære et nyt nummer.

Selve nummerporteringen er gratis.

Husk ved nummerportering, at udfylde blanketterne korrekt og
fyldestgørende ellers opstår der - forståelig nok - sandsynligvis problemer.
De fleste porteringer følger dit opsigelsesvarsel. Skift fra
taletidskort til abonnement foretages ofte hurtigere, da der ingen
opsigelsesfrist er.

Carsten Riis, der udtaler sig på egne vegne.
www.de3faktorer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 20:00

On Tue, 1 Aug 2006 23:19:35 +0200, "BB - 8210" <bbnospam@bnaamail.dk>
wrote:

> Jeg har et problem med at huske numre - står og skal have nyt tlf.
> kort/abonnement så hvor og hvordan får jeg fat i et nummer som er nemt at
> huske?

Det er vel ikke så svært, uanset hvilket nummer, næsten:
Skriv det ned!
senere: prøv at huske det uden at kikke!
[...]

Lissom i Bertels skole: skriv det 100 gange.

Jeg har en seddel her på hylden over computeren,
og prøver at lade være med at kikke;
Efter nogle få dage behøvede jeg ikke at kikke :=)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-08-06 21:04

Hans Chr. skrev:

> Lissom i Bertels skole: skriv det 100 gange.

For lige at klargøre:
Det passer på den skole jeg selv gik i. Det passer sandelig ikke
på den jeg arbejdede på.

Én gang har jeg dog været ude for en elev der tiggede om om ikke
han måtte blive pålagt at aflevere en seddel med 100 enslydende
linjer med noget han skulle huske.

Han havde lige fået printer.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-08-06 19:49

"BB - 8210" <bbnospam@bnaamail.dk> wrote in

> Jeg har et problem med at huske numre - står og skal have nyt tlf.
> kort/abonnement så hvor og hvordan får jeg fat i et nummer som er nemt
> at huske?

Man laver det selv. Et par eksempeler: 3490 (tre-fire-fems). "Krigen i
1864". "Ingen sex ved aftensmaden" (0618), osv.

Det er kun et spørgsmål om at lave en passende fjollet eller indlysende
huskeregel, så kan du sagtens huske dit nummer.

Fra : Erling Simonsen

Dato : 05-08-06 08:30

BB - 8210 skrev:
> Jeg har et problem med at huske numre - står og skal have nyt tlf.
> kort/abonnement så hvor og hvordan får jeg fat i et nummer som er nemt at
> huske?
> Mvh. BB

Hej.
Jeg har muligvis et, du kan bruge, kontakt mig pr. mail
mvh
Erling
--
skift x'erne i min mail ud med 7400.