Standby tid på 6230i
Fra : Michael Westi

Dato : 28-07-06 03:19

Har en sådan. Den er stadig relativ ny. 2 mdr.
Jeg venter stadig på noget nummerflyt til nyt selskab.
I mellemtiden har jeg bare ladet denne fon op.
Den står af efter 36-48 timer på ren standby.(ingen opsætning eller net, den
søger heller ikke net)

Er forbruget på en i model så meget højere end en "alm" 6230?
I min verden er 48 t. en joke.
Kan det tænkes at den er defekt?

Mvh Michael

Ps. Har været forbi et "Helpcare center" (eller hvad det nu hedder).
Jeg fik nærmest at vide at jeg var idiot.
Den skulle lades op omkring 10 gange for den ville køre optimalt!!!
Så har man sq hørt det med.......!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 28-07-06 05:08

Hvis du evt. skulle bo i et område, hvor der er meget dårlig dækning, så
bruger telefonen hurtigt batteriet på at finde netværket.

Selvfølgelig kan det også være batteriet, men hælder mest til det første.

Fra : Michael Westi

Dato : 28-07-06 12:07

"Sønderbronx (6400)" <ingenmail@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du evt. skulle bo i et område, hvor der er meget dårlig dækning, så
> bruger telefonen hurtigt batteriet på at finde netværket.
>
> Selvfølgelig kan det også være batteriet, men hælder mest til det første.

Nu er den ikke sat op, eller søger net, da jeg endnu ikke har fået flyttet
numret.
Derfor synes jeg at standby tiden er elendig.
Selv min gamle 6230 med dækning god/dårlig, skærmbilledet ect. holder
standby i 8-9 dage.

/Michael

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 28-07-06 12:52

Har selv en 6230i, og den holder uden problemer 10-14 dage mellem
opladningerne (bruger den ikke ret meget).

Så det er enten en opsætningsfejl, eller et defekt batteri.

Fra : Michael Westi

Dato : 28-07-06 19:39

Har prøvet 2 andre batterier. Det samme. Tror at fonen er defekt eller evt.
skal sw opdateres.

Hvad er nyeste sw. ver.? Og hvordan er det nu man ser hvilken ver. man har?

Mvh Michael

Fra : Michael Westi

Dato : 28-07-06 19:41

Never mind!!
Det fandt jeg selv ud af.
Den hedder 3.70.
Er det den nyeste?

Mvh Michael

Fra : Preben G. Hansen

Dato : 28-07-06 07:12

Hej

Jeg har en SE T68i, som normalt holder til et standby på over 300 timer. Men
efter at have skiftet udbyder faldt standby tiden til 2-3 dage.
Det viste sig at hænge sammen med et indstillingspunkt, der hedder
"Profiler", den blev åbenbart default sat til "Bil". Efter at have sat
"Profiler" til "Normal" er jeg tilbage på de 300 timer.
Jeg ved ikke om du er i samme situation, men det var da værd at kontrollere.

Mvh

Preben

Fra : KsNa

Dato : 28-07-06 12:39

> [...]
> den søger heller ikke net)
>
> Er forbruget på en i model så meget højere end en "alm" 6230?

Jeg oplever det samme, har skiftet fra en 6310i til 6230i og batteritiden er
skod på 6230i - max 36timer uden brug, den gamle kunne køre en hel uge.

Mvh
Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-07-06 16:40

> [...]
> Den skulle lades op omkring 10 gange for den ville køre optimalt!!!
> Så har man sq hørt det med.......!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg tror sgu' den er god nok med de 10 opladninger, eller noget i omegnen af
de 10. Jeg fik i marts en 6230i som i begyndelsen holdte strøm et par døgn,
nu holder den en uges tid. Om det lige er 7, 8 eller 9 dage er jeg ikke
sikker på men det er mindst en uge, og det der "argh skal den nu lades op
igen" indtryk er helt forsvundet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 29-07-06 13:48

> [...]
>
> Er forbruget på en i model så meget højere end en "alm" 6230?

Jeg ved ikke om det er en firmwarefejl, men rigtig mange klager
over dårlig standby-tid på netop denne model.