automatisk sende sms, hvilket selskab till~
Fra : Brian Tingholm

Dato : 26-07-06 21:31

Hej gruppe

Jeg skal på min hjemmeside have en funktion hvor mand indtaster sin
mubilnummer for at tilmelde sig en nyheds-sms...
For at verificere nummeret (hensyn til lov om spam) vil jeg sende en
automatisk genereret sms med en 4-cifret kode, som skal tastes ind på min
hjemmeside, før tilmeldingen er gennemført...

Jeg har php-funktionen som kan bruge Telmore's websms men må ikke!
Jeg kunne nok få bakset sammen til de fleste andre selskabers websms...
Men hvem tillader egentlig dette ??

jeg må selvfølgelig ikke bruge fri sms for 100 kr tilbud o.lign og er helt
indforstået med at jeg nok må betale lidt ekstra for denne service...

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-07-06 22:03

Brian Tingholm explained :
> Men hvem tillader egentlig dette ??

Sandsynligvis ingen af dem. Du kan købe servicen hos flere forskellige
firmaer, prøv google.

"The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie
about your age." - Lucille Ball

Fra : Jesper

Dato : 26-07-06 22:50

On Wed, 26 Jul 2006 23:02:31 +0200, Henrik Stidsen wrote:

> Brian Tingholm explained :
>
> Sandsynligvis ingen af dem. Du kan købe servicen hos flere forskellige
> firmaer, prøv google.

Eller tilslut et GSM-modul eller en mobiltelefon med et interface
kabel til din PC og send SMS'erne direkte fra den. Det har selskabet ingen
mulighed for at detektere... med mindre de selv melder sig til din liste...

Fra : Nicolai

Dato : 27-07-06 10:22

> Eller tilslut et GSM-modul eller en mobiltelefon med et interface
> kabel til din PC og send SMS'erne direkte fra den. Det har selskabet ingen
> mulighed for at detektere... med mindre de selv melder sig til din liste...

Det bruger vi - med betaling pr. sms. Så er der vel ingen ko på isen.

Fra : Brian Tingholm

Dato : 27-07-06 14:40

> Eller tilslut et GSM-modul eller en mobiltelefon med et interface
> kabel til din PC og send SMS'erne direkte fra den.

Det er bare noget vanskeligere, efter som jeg ikke selv hoster min
hjemmeside...
Mon jeg kunne sætte min qtek9100 til at modtage mails på en bestemt adresse
i et bestemt format og så sætte den til automatisk at videresende som sms
til et nummer som er angivet i mailen ??

> Det har selskabet ingen
> mulighed for at detektere... med mindre de selv melder sig til din
> liste...

Jeg vil hellere gøre det rigtige, frem for at skjule min "forbrydelse" !!

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-07-06 17:55

Brian Tingholm formulated the question :
> Mon jeg kunne sætte min qtek9100 til at modtage mails på en bestemt adresse i
> et bestemt format og så sætte den til automatisk at videresende som sms til
> et nummer som er angivet i mailen ??

Er det så ikke nemmere at bruge et firma som http://email2sms.dk/ ?

"You can observe a lot just by watching." - Yogi Berra, Berra's Law