Højttaler problem på SE K750
Fra : MacX

Dato : 21-07-06 15:42

Hejsa

Min elskede K750 har desværre fået lidt problemer :(

Højttaleren runger/skratter, og når man taler i den, kan man høre sig
selv forvrængeti ørestykket. Var forbi en forhandler, som
softwareopdaterede den uden forbredring.

Er den til at smide over højre skulder, eller er det mon bare
højttaleren som er defekt?

Har nemlig set at de sælges på diverse netshops til billige penge.

Er højttaleren nem at skifte, hvis man har en Torx6?

På forhånd tak og god weekend

Mvh
Otto

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 21-07-06 16:21

Højttaleren er en fortrinsvis billig del at skifte,

Ved ikke lige hvor hurtig den er at skifte, men skiftede
en på en T68i på et tidspunkt og det tog ca. 10 min.

Fra : Peter D.

Dato : 21-07-06 16:45

Hej.

Jeg har ingen ide til om det kan være højtaleren, dog lyder det mærkeligt at
du kan høre dig selv forvrænget, det tyder mere på en elektronisk fejl vil
jeg mene.....

Men hvis du vælger at forsøge dig med at skifte højtaleren, så er her en
lille guide der kan give dig et indtryk af hvordan din telefon skal skilles
ad....
http://www.cellshop.dk/sonyericsson/k750caseSwap.htm

--
Mvh.
Peter

Fra : Peter D.

Dato : 21-07-06 16:54

Hej.

Ja, den vejledning fungerede åbenbart ikke rigtigt mere, men det gør denne
vejledning:

http://www.handy-ace.de/handy/Demontage%20K750i-W800i.pdf

Mvh.
Peter

Fra : MacX

Dato : 21-07-06 17:16

On 2006-07-21 17:54:07 +0200, "Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> said:

> Hej.
>
> Ja, den vejledning fungerede åbenbart ikke rigtigt mere, men det gør
> [...]

Tak for det!

Det er en fin guide :)

Vil prøve at skifte højttaleren - det er da et forsøg værd, inden den
bliver til elektronikskrot ;)

Mvh
Otto

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 25-07-06 10:37

> Det er en fin guide :)
>
> Vil prøve at skifte højttaleren - det er da et forsøg værd, inden den
> bliver til elektronikskrot ;)

Det ser rigtigt nok ud, men lad være med at bruge en kniv til at åbne
telefonen med, som vist. Brug hellere et guitar-plektor eller et
kreditkort - Mastercard og Diners er bedst. Helt dem med guld i kanterne
- Du får næsten helt sikkert mærker i telefonen, hvis du bruger metal.

mvh.
Kim Frederiksen, Samsung Servicecenter

Fra : MacX

Dato : 25-07-06 18:14

On 2006-07-25 11:37:29 +0200, "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> said:

> [...]
> kreditkort - Mastercard og Diners er bedst. Helt dem med guld i
> kanterne - Du får næsten helt sikkert mærker i telefonen, hvis du

Mange tak for hintet!

Bestiller et Mastercard med det samme ;)