Motorola V3, er den dårlig?
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-07-06 23:21

Min kone og jeg skal have nye mobiltelefoner. Vi har nogle gamle
Siemens C45, så vi er bestemt ikke godt vant. Egentlig havde vi fået
anbefalet Motorola V3 (eller V3i). Jeg spurgte så ovre i Mac-gruppen,
hvor godt den synkroniserede med en Macintosh i praksis. Der blev jeg
kraftigt frarådet en V3. Dens software skulle være buggy og i øvrigt
besværligt at bruge. Er det virkelig rigtigt? Det er da en enormt
populær telefon.

Jeg ved godt, det er lidt tyndt bare at spørge om, hvilken telefon, man
skal vælge, men er der evt. andre, der kan anbefales? Den behøver ikke
være så avanceret, og kameraet er jeg helt ligeglad med. Den skal især
bruges til tale og SMS, så de to ting skal den være god til med god
lydkvalitet, gode knapper etc. Jeg ville også gerne have, den kan
synkronisere med kalender og adressebog på en Mac. Min kone vil gerne
have en klaptelefon. og det er da også fint med mig. Den må også gerne
virke lidt solid og lækker.

Hvis vi køber den samme, ville det være smart, hvis den kan fås i to
farver, så vi kan se forskel. Hvis vi køber forskellige kunne det være
smart, hvis de delte oplader (og det gør de nok kun indenfor samme
mærke), så vi kan dele oplader på ferier etc. Og så har jeg den lidt
underlige ide, at jeg helst ikke vil have en Nokia. Det har de fleste,
og jeg kan godt lide at være anderledes. Min computer er jo også en
Mac. Men jeg ved godt, at Nokia laver glimrende telefoner, og det bare
er mig, der er skør. Her er listen over telefoner, der er kompatible
med Mac. Det er bl.a. ikke nogen Samsung imellem:

<http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : LarsJ

Dato : 20-07-06 01:19

Henrik Münster skrev:
> [...]
> mig, der er skør. Her er listen over telefoner, der er kompatible med
> Mac. Det er bl.a. ikke nogen Samsung imellem:

Der findes et alternativ til iSync - OnSync, der ingen problemer har med
Samsung og flere andre mærker og modeller, som Apples egen software
ikke kan finde ud af at arbejde sammen med:
http://www.onmadesoft.com/onsyncdetails.html

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-07-06 22:11

On 2006-07-20 02:18:43 +0200, LarsJ <jubija@yahoo.dk> said:

> [...]
> med Samsung og flere andre mærker og modeller, som Apples egen
> software ikke kan finde ud af at arbejde sammen med:

Tak for det. Jeg tror faktisk, jeg har hørt om det engang, men jeg
havde lykkeligt glemt det igen. Det er jo rart, at der er flere
telefoner, man kan synkronisere med en Mac.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 20-07-06 10:40

Der er noget galt med dín mail adr....

Har forsøgt at sende dig en mail, men der går noget ged i den.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-07-06 21:30

On 2006-07-20 11:39:38 +0200, "Sønderbronx \(6400\)" <ingenmail@tak.dk> said:

> Der er noget galt med dín mail adr....
>
> Har forsøgt at sende dig en mail, men der går noget ged i den.

Det har du da ret i. Det er fordi, min post ligger på en konto hos
UNI2. Jeg troede ellers, det var et solidt firma. Jeg bemærkede godt i
går aftes, at der var noget galt. Jeg regnede med, at det nok hurtigt
blev ordnet, men her til aften virker det stadig ikke. Der står noget
om et strømsvigt på deres hjemmeside.

<http://www.uni2.dk/>

Du kan sende e-mail til mig under brugernavnet "muenster" hos
"mac.com". Der skal naturligvis et snabel-a imellem
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-07-06 17:14

Henrik Münster skrev den 20-07-2006 00:21:
> .... der er kompatible med
> Mac. Det er bl.a. ikke nogen Samsung imellem:
>
> <http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html>

Hvad har du tænkt dig en ny mobil skulle koste?

Personlig er jeg glad for SE w810i
(har haft i 14 dage nu og har endnu ikke fundet noget at pege fingre ad)

Og dog, den er lidt langsom at til at ringe op, når du tager nummeret
fra opkaldslisten, men det er næsten ikke værd at nævne. Kun når nu det
skulle siges noget.

Carsten Riis, der udtaler sig på egne vegne
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Kåre

Dato : 20-07-06 20:35

Fra : Kåre

Dato : 20-07-06 20:39

> [...]
> en V3. Dens software skulle være buggy og i øvrigt besværligt at bruge. Er
> det virkelig rigtigt? Det er da en enormt populær telefon.

Jeg var ved at købe sådan en V3'er til min datter i fødselsdagsgave. Lige
ind til jeg fik den i hånden. Skrækkelige taster! Det er en gang
plastik/metalfolie henover nogle taster inde bagved (føles det som om).
Følsomheden på tasterne er forskellig henover tastaturet, og man kan ikke
"mærke" hvor tasterne er.

Min kone og anden datter har købt Sony Ericsson Z520i. Det er en rigtig dame
klap-telefon. Og så har den de bedste taster jeg endnu har oplevet på en
mobil. Det er noget af det jeg går op i. Tøserne synes godt om designet...
Umiddelbart vil jeg anbefale den, i hvert fald til konen...

Kåre

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-07-06 22:31

On 2006-07-20 21:38:45 +0200, "Kåre" <kaare@raffish.dk> said:

> [...]
> plastik/metalfolie henover nogle taster inde bagved (føles det som om).
> Følsomheden på tasterne er forskellig henover tastaturet, og man kan

Ja, den ser smart ud, men der er efterhånden lidt for mange, der har
sagt dårlige ting om den. Gælder det generelt for Motorolas
mobiltelefoner? PEBL ser f.eks. ganske smart ud.

> [...]
> designet...
> Umiddelbart vil jeg anbefale den, i hvert fald til konen...

Den ser da også god ud - og lidt feminin. En anden har anbefalet en
Z530i. Jeg ved ikke, om det er en nyere model af den. Der er så mange
modeller, at det er helt umuligt at gennemskue. Jeg må kigge lidt på
dem. Tak for rådet.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Peter Bjoern

Dato : 21-07-06 17:31

On Thu, 20 Jul 2006 23:31:09 +0200, Henrik Münster <henrik@muenster.dk> wrote in
dk.teknik.telefoni.mobil:

>Ja, den ser smart ud, men der er efterhånden lidt for mange, der har
>sagt dårlige ting om den. Gælder det generelt for Motorolas
>mobiltelefoner? PEBL ser f.eks. ganske smart ud.

Gå eventuelt ind her :

http://www.motomodders.net/Default.aspx?tabid=55

og hvad de folk der *har* telefonerne og *bruger* dem skriver om dem ...

Med venlig hilsen

Peter
--
If you email me, do not delete anything from the address.
It *is* the correct one.