CBB: Noget med 44... Hvad mon?
Fra : Leif Neland

Dato : 18-07-06 22:44

CBB's hjemmeside skriver:
- - - - - -
Vi er igang med at opdatere CBB.dk og siden er derfor midlertidigt ikke
tilgængelig
Vi vender tilbage senere i nat med spændende nyt
Vi kan ikke afsløre det hele endnu...
....men det er noget med 44...

- - - - - - -

Hvad mon det kan være?

Leif

Fra : Jesper

Dato : 19-07-06 03:29

On Tue, 18 Jul 2006 23:43:56 +0200, Leif Neland wrote:

> [...]
> tilgængelig
> Vi vender tilbage senere i nat med spændende nyt

Måske: "Vi har reduceret minutprisen til 44 øre...."

Eller: "På grund af det øgede omkostningsniveau har vi desværre set os
tvungne til at hæve prisen pr. SMS til 44 øre..."

Fra : Paw P Larsen

Dato : 19-07-06 06:10

Leif Neland wrote:
> [...]
> tilgængelig
> Vi vender tilbage senere i nat med spændende nyt

Taksering pr. minut og minutpris på 44 øre.

Fra : Jakob

Dato : 19-07-06 14:22

> Taksering pr. minut og minutpris på 44 øre.

.... og dér røg CBB fra listen over anvendelige mobilselskaber....

Fra : Johnny

Dato : 19-07-06 14:49

"Jakob" <pope.jakob@gmail.com> skrev i en meddelelse

> ... og dér røg CBB fra listen over anvendelige mobilselskaber....

Nej da. Du kan stadig vælge det almindelig abonnement med højere
minuttakster.

Johnny

Fra : Jakob

Dato : 20-07-06 11:39

> Nej da. Du kan stadig vælge det almindelig abonnement med højere
> minuttakster.

Ah - ok, så vil jeg ikke opgive dem alligevel :)

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-07-06 11:16

"Jakob" <pope.jakob@gmail.com> wrote in message

> Ah - ok, så vil jeg ikke opgive dem alligevel :)

og de gør faktisk et ærligt forsøg på at forklare kunderne forskellen...

Der kunne de andre fuskere som M1 mv lære noget..

Fra : Mads Breddam

Dato : 22-07-06 15:02

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jakob" <pope.jakob@gmail.com> wrote in message

> og de gør faktisk et ærligt forsøg på at forklare kunderne forskellen...

Og alligevel hænger Tv2 dem ud:
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=4539517 og bl.a. eksplicit
sammenligner CBB's 44-halløj med Telmores sekund-taksering. Useriøst af Tv2.

Synes også CBB er ganske ærlige omkring forholdene på det nye alternative
model. Skriver f.eks. helt tydeligt hvor lange samtaler man skal have for at
det kan betale sig.

--
Mvh.:
Mads Dupont Breddam

Fra : Jesper

Dato : 22-07-06 18:56

On Sat, 22 Jul 2006 16:01:53 +0200, Mads Breddam wrote:

> [...]
> model. Skriver f.eks. helt tydeligt hvor lange samtaler man skal have for at

Det skyldes nok primært at CBB altid har haft "simpel mobiltelefoni" som
mærkesag. Og ved flere lejligheder direkte har fremhævet sig selv med
netop dette på de øvrige selskabers bekostning.

Nu har CBB så pludselig indført en alternativ primodel som - selv med
deres forklaring - er yderst svær at gennemskue for almindelige
mennesker. I manges øjne svarer det lidt til at præsten bliver taget på
fersk gerning i noget usædeligt

Langt mere interessant er dog - hvorfor har de gjort det? Det er i hvert
fald ikke på grundt af efterspørgsel fra brugerne.

Den eneste logiske konklusion må være, at CBB ikke mente at de tjente
nok med den "gamle" prismodel og nu håber at øge indtjeningen med den
nye. Såfremt dette er korrekt, repræsenterer den nye prismodel en
camoufleret prisstigning målt over det samlede antal brugere.

Fra : Leif Neland

Dato : 22-07-06 19:10

"Jesper" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 22 Jul 2006 16:01:53 +0200, Mads Breddam wrote:

..

> [...]
>

> Langt mere interessant er dog - hvorfor har de gjort det? Det er i hvert
> fald ikke på grundt af efterspørgsel fra brugerne.

Det er vel for at også få del i de kunder, der snakker og snakker og
snakker...

For lettere at kunne vise, at de ny "billige" slet ikke er så billige endda.
Det er jo lettere at sammenligne 69-øres abonnementet med 44-øres
abonnementet end at sammenligne sit eget abonnement med en konkurrents
priser.

Leif

Fra : Jesper

Dato : 22-07-06 23:57

On Sat, 22 Jul 2006 20:10:26 +0200, Leif Neland wrote:

> [...]
> Det er jo lettere at sammenligne 69-øres abonnementet med 44-øres
> abonnementet end at sammenligne sit eget abonnement med en konkurrents

Indrømmet - jeg kan da godt forstå, at CBB tilpasser deres prisstruktur
så den er sammenlignelig med de øvrige udbyderes. På trods af den megen
fokus på sekund-taksering i den seneste tid, er der stadig mange som ikke
forstår hvad det indebærer. For dem ville CBB bare se dyre ud med deres
69 øre.

Men det ville have været mere i tråd med deres image, hvis de havde
skiftet helt til 44-modellen og ikke givet en valgmulighed som de
færreste alligevel kan overskue.

Og det ville også have klædt dem, hvis de ikke havde benyttet
lejligheden til at trække en camoufleret prisstigning ned over kunderne.

Fra : Leif Neland

Dato : 23-07-06 08:41

> [...]
> fokus på sekund-taksering i den seneste tid, er der stadig mange som ikke
> forstår hvad det indebærer. For dem ville CBB bare se dyre ud med deres

Det burde være let at lave en simulation med de aktuelle data.
CBB har jo registreret opkaldstider og forsøg, så en knap med "Hvad ville
det have kostet i denne periode med 44-modellen?" burde være let at lave.

En beregning med andre udbyderes takster er jo også mulig at lave, men måske
mere risikabel; cbb kan jo få ballade, hvis de laver fejl i beregningen. Og
favoritnumre og lignende kan vel også komplicere det.

> Men det ville have været mere i tråd med deres image, hvis de havde
> skiftet helt til 44-modellen og ikke givet en valgmulighed som de
> færreste alligevel kan overskue.

Det ville da udløse et ramaskrig! Jeg er tilfreds med 69-øres modellen.
Jeg har kun 4 samtaler over 2 min det sidste kvartal.
Indrømmet, en del samtaler er opkald på få sekunder fra den ene mobil til
den anden for at finde hvor man nu har lagt den

> Og det ville også have klædt dem, hvis de ikke havde benyttet
> lejligheden til at trække en camoufleret prisstigning ned over kunderne.

Har de trukket noget ned over kunderne?

Er 69-øres taksterne ikke uforandret?

Leif

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-07-06 18:31

Flemming Lynggaard wrote:
> "Jakob" <pope.jakob@gmail.com> wrote in message

> og de gør faktisk et ærligt forsøg på at forklare kunderne
> forskellen...

> Der kunne de andre fuskere som M1 mv lære noget..

CBB har lige lukket min telefon, som der stod en 7-800 kr. på, blot fordi
der ikke var aktivitet på den. Fik jeg besked om mine penge? Nej. Blev de
tilbage ført da jeg imod betaling åbnede nummeret? Nej. Blev de tilbageført
da jeg bad dem gøre det? Nej. Blev de tilbageført da jeg bad dem gøre det 2.
gang? Muligvis, jeg har ikke kontrolleret endnu.

Men hvorfor skal fusker CBB have penge for at tilbageføre penge jeg har haft
stående hos dem hele tiden og åbne en telefon jeg har haft penge på hele
tiden?

Man må formode at CBB også tjener penge på samtaler som bliver tilført ens
abonnement. Hvorfor så ovenstående?

CBB har mig som abonnent lige så lang tid som det tager at bruge de penge
der står på mit nummer. Nummeret vil så blive overført til andet selskab.

--
Per, Esbjerg

Fra : John

Dato : 22-07-06 20:26

Per Henneberg Kristensen skrev:

> [...]
> tiden?
>
> Man må formode at CBB også tjener penge på samtaler som bliver tilført ens

Hvad står der i de betingelser du accepterede da du blev kunde?

Mvh

John

Fra : Jan Vennike

Dato : 22-07-06 21:18

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad står der i de betingelser du accepterede da du blev kunde?
>

> Mvh
>
> John

Jeg har 3 stk CBB abonnementer i familien, så jeg HAR kigget betingelserne.

Og de er, at du SKAl indbetale minimum 99 kr/8. måned.

Hvis ikke, så lukkes nummeret og du kan få den åbnet for 50 kr. Og lukningen
er uanset hvormange penge der står på kontoen.

Men de er dog til at snakke med. De sender en SMS om at nu er der kun xx
antal dage til de lukker (kan ikke huske hvormange) og den havde min ældste
datter overset, så hendes nr med 180 kr på blev lukket.

Jeg indbetalte så 100 kr (hvorefter nr blev genåbnet) og ringede så til CBB
og spurgte om ikke de kunne tilbageføre pengene - det sker ikke automatisk.
Det ville de godt, men det kostede de 50 kr - men det fik jeg snakket dem
fra, så hun fik alle sine penge igen.

Så indtil videre er jeg godt tilfreds med CBB.

--
Jan

(Remove the Cat in the email to reach me)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-06 13:50

Jan Vennike wrote:
> "John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har 3 stk CBB abonnementer i familien, så jeg HAR kigget
> betingelserne.

Jeg kikkede også betingelserne.

> Og de er, at du SKAl indbetale minimum 99 kr/8. måned.

Og denne har jeg bestemt - _bestemt_ - ikke set. Så var jeg slet ikke
interesseret i dem.

> Hvis ikke, så lukkes nummeret og du kan få den åbnet for 50 kr. Og
> lukningen er uanset hvormange penge der står på kontoen.

Ja ... bondefangeri ser jeg det som, især når der står penge på ens konto i
stor stil.

> Men de er dog til at snakke med. De sender en SMS om at nu er der kun
> xx antal dage til de lukker (kan ikke huske hvormange) og den havde
> min ældste datter overset, så hendes nr med 180 kr på blev lukket.

Jeg har så ikke modtaget en sms og da mine sms´er står til evig tid når
telefonen er slukket, burde jeg have fået en - alternativt en email, som jeg
heller ikke har modtaget.

> [...]
> ikke automatisk. Det ville de godt, men det kostede de 50 kr - men
> det fik jeg snakket dem fra, så hun fik alle sine penge igen.

Jeg snakkede mig ikke fra noget. Men lige så snart pengene er brugt - og det
bliver de hurtigt - så er jeg væk fra CBB.

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-07-06 14:14

Per Henneberg Kristensen skrev:

> lige så snart pengene er brugt -
> og det bliver de hurtigt - så er jeg væk fra CBB.

Hop over til UnoTel - hvis du ellers kan bruge dem.
Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-06 17:39

Hans Paulin (6310) wrote:

> Hop over til UnoTel - hvis du ellers kan bruge dem.

Jeg er på vej :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-07-06 17:44

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Jeg er på vej :)

Hæ hæ - velkommen!
Hans

Fra : Leif Neland

Dato : 23-07-06 18:20

> Hop over til UnoTel - hvis du ellers kan bruge dem.

Man skal bare passe på dette:

Opkaldsafgift familie Opkald til telefoner under samme kundelogin 1,00 kr.

Det gør at samtaler der er kortere end 1m20s er dyrere hos UnoTel

Dette lyder heller ikke smart i en børnefamilie:
Saldokontrol Lukning ved saldo på 0 kr. Pris pr. måned 25,00 kr.

Betyder det, at der ellers kan tales, hvis det forudbetalte er brugt op, så
ungerne kan lave en kæmpe regning?

Leif

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-07-06 18:33

Leif Neland skrev:

> Man skal bare passe på dette:
>
> Opkaldsafgift familie Opkald til telefoner under samme kundelogin
> 1,00 kr.

Hvis man ikke er interesseret i UnoTels "Familie-opkald" behøver man ikke at
vælge det til.

> Det gør at samtaler der er kortere end 1m20s er dyrere hos UnoTel

Korrekt.

Omvendt betyder det at "...det er stemmebåndene der sætter grænsen..." for
samtalerne, som UnoTel i sin tid reklamerede med: ligegyldigt hvor mange
timer du snakker med en given person knyttet til ordningen koster det højest
én krone.

> Dette lyder heller ikke smart i en børnefamilie:
> Saldokontrol Lukning ved saldo på 0 kr. Pris pr. måned 25,00 kr.

Nu er vi kun voksne hér i familien der bruger i alt 4 simkort, så *vi* har
ingen problemer i dén retning.

Alle simkort er knyttet til BS, så for os er det et luxusproblem.

> Betyder det, at der ellers kan tales, hvis det forudbetalte er brugt
> op, så ungerne kan lave en kæmpe regning?

Skal jeg ikke kunne sige.
Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 25-07-06 13:24

Hans Paulin (6310) wrote:

> Alle simkort er knyttet til BS, så for os er det et luxusproblem.

Familie-løsningen - betyder den at alle telefoner skal være knyttet til det
samme betalingskort?

--
Per, Esbjerg

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-07-06 14:26

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Familie-løsningen - betyder den at alle telefoner skal være knyttet
> til det samme betalingskort?

Nej - vi har 3 forskellige kort

- og 2 forskellige adresser.

Du ka vist knytte 10 simkort til hver aftale.
Hans

Fra : Jan Vennike

Dato : 23-07-06 16:29

> [...]
>
> Jeg snakkede mig ikke fra noget. Men lige så snart pengene er brugt - og
> det bliver de hurtigt - så er jeg væk fra CBB.

Står her: http://www.cbb.dk/cms.ashx/produktet/vilk%c3%a5r.aspx under pkt 3.

Og under pkt 2 står der at de vil forsøge at sende en SMS i 3 dage - dvs
hvis du har haft din telefon slukket i længere tid end det, så går den
tabt - sikker også den advarsels SMS fra CBB.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-06 17:40

Jan Vennike wrote:

> Står her: http://www.cbb.dk/cms.ashx/produktet/vilk%c3%a5r.aspx under
> pkt 3.

De kan jo skrive hvad som helst på nettet - jeg har det ikke på skrift. Og
rettelser på nettet - hvornår er de kommet?

Jeg indrømmer - CBB er en OM´er for mig :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Demos

Dato : 23-07-06 14:01

On Sat, 22 Jul 2006 21:26:28 +0200, John <jk7410@gmail.com> wrote:

> Hvad står der i de betingelser du accepterede da du blev kunde?

Betingelser ????????

Fra CBB Mobils sider:

Jeg giver hermed samtykke til, at CBB Mobil spørger CPR-registret om
mine CPR-oplysninger og gemmer dem. Læs mere her:

Siden kan ikke vises

Nej, jeg ønsker ikke at kunne anvende indholdstakserede SMS/MMS
tjenester. Dvs. at jeg hermed fravælger mig muligheden for at donere
penge via SMS og at kunne downloade ringetoner, logoer samt spil. Læs
mere her.:

Siden kan ikke vises

Jeg har læst og accepteret CBB Mobils vilkår.

Siden kan ikke vises
Den side, du søger efter, er ikke tilgængelig. Der kan være tekniske
problemer på webstedet, eller det kan være nødvendigt at ændre
webbrowserindstillingerne.

Nu kan man jo af gode grunde, ikke se om alle disse betingleser på
CBBs sider er skrevet "med småt"
men det er det jo som regel andre steder, somme tider i en meget lille
scrool box, hvor det er vanskeligt at læse, eller hvor man skal
downloade 20-30 MB Adobe PDF reader (Nokia) for at kunne læse
vilkårende.

Som regel står det altså "med meget småt", men hvorfor gør det det,
når det nu er så vigtigt at man læser det ???

Kan nogen forklare mig og alle andre det ?????????????????

Fra : John

Dato : 23-07-06 14:41

Demos skrev:

> [...]
>
> Jeg giver hermed samtykke til, at CBB Mobil spørger CPR-registret om
> mine CPR-oplysninger og gemmer dem. Læs mere her:

*SNIP*

Hvis jeg ikke kunne få vist betingelserne, ville jeg slet ikke acceptere
noget som helst.

Det jeg ikke forstår er, hvorfor folk de bare sætter et flueben ud for
at man accepterer betingelserne, uden at have læst dem.

Hvis de svære at læse på skærmen, så print dem ud (de fylder sjældent
mere end 3-5 sider)

Hvis folk synes man bliver bondefanget, hvis selskabet tager 50 kroner
for at genåbne ens abonnement, hvorfor så overhovedet blive kunder der?

Mvh

John

Fra : Demos

Dato : 23-07-06 14:54

On Sun, 23 Jul 2006 15:41:09 +0200, John <jk7410@gmail.com> wrote:

> Hvis de svære at læse på skærmen, så print dem ud (de fylder sjældent
> mere end 3-5 sider)

Hvorfor skal man printe og læse 3-5 sider tekst med småt for at at
købe f.eks. en mus til 85 dkk ?

Hvorfor vil sælgerne på internet gøre det være så besværligt for
kunderne at købe noget.

Mere rimeligt ville det være hvis man i stedet skrev på siden, hvor
man skal til at betale:

[x] Firma nn erklærer herved, at vi selvfølgelig overholder købeloven,
og at der ikke på nogen måde er skjulte regler der er gældende for
dette køb!

Fra : John

Dato : 23-07-06 22:28

Demos skrev:

> Hvorfor skal man printe og læse 3-5 sider tekst med småt for at at
> købe f.eks. en mus til 85 dkk ?

Nu snakker vi telefoni.

Jeg har endnu ikke oplevet at skulle læse 3-5 sider igennem for at købe
et stykke hardware.

Mvh

John

Fra : michael

Dato : 19-07-06 15:12

Jakob wrote:

> ... og dér røg CBB fra listen over anvendelige mobilselskaber....

Der er frit valg, om du vil have det gamle abonnement eller det nye med
44 øre / 1 min.

/michael

Fra : LarsJ

Dato : 19-07-06 17:31

Paw P Larsen skrev:

> Taksering pr. minut og minutpris på 44 øre.

og dobbelt opkaldsafgift