Repeater til trådløst netværk
Fra : Poul Nielsen

Dato : 05-10-06 22:44

Jeg har et hus der er større end den trådløse router kan klare. Nu tænker
jeg på kan man få en repeater station, dvs en trådløs router der sender i
den del af huset hvor jeg ikke kan modtage det rådløse signal.

Fra : Kim

Dato : 06-10-06 08:18

On Thu, 5 Oct 2006 23:43:57 +0200, "Poul Nielsen" <wega@lan.com> wrote:

>Jeg har et hus der er større end den trådløse router kan klare. Nu tænker
>jeg på kan man få en repeater station, dvs en trådløs router der sender i
>den del af huset hvor jeg ikke kan modtage det rådløse signal.

Spørg i den rette gruppe :

fut : dk.admin.netikette
--
Kim

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 06-10-06 14:04

wrote:

>Jeg har et hus der er større end den trådløse router kan klare. Nu tænker
>jeg på kan man få en repeater station, dvs en trådløs router der sender i
>den del af huset hvor jeg ikke kan modtage det rådløse signal.

Ja - fx. har dlink en extender som hedder DWL-G710 (dog kører den kun
WEP - om nyere software tillader bedre sikkerhed ved jeg ikke).
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 06-10-06 20:08

x-post til dk.edb.netvaerk og dk.edb.netvaerk.traadloest
followup-to dk.edb.netvaerk.traadloest

Mogens Poulsen <mpoulsen@tdcadsl.invalid.dk> wrote:

> Ja - fx. har dlink en extender som hedder DWL-G710 (dog kører den kun
> WEP - om nyere software tillader bedre sikkerhed ved jeg ikke).

Det gør de så vidt jeg ved ikke (understøtter dynamisk nøgle rotatioon)
når du bruger repeater - eller WDS for den sag skyld.

Hmm! Stod lige i en Merlin idag og så på en DWL-G710 og der stod det var
en extender.

Så nu har vi WDS, repeater og extender.

En WDS dims kan forbinde to netværk trådløst, men den (WDS dimsen) kan
ikke samtidig optræde som en access point. Ligeledes kan den WDS som den
forbinder til heller ikke optræde som access point.

En repeater kan forbinder til et access point der kan fungere i repeater
mode og som igen er forbundet til et netværk og som samtidig optræder
som access point. Repeateren optræde som endnu et access point og kan
give en arbejdsstation, der ellers er udenfor rækkevidde af det access
point der er forbundet til netværket, trådløs adgang til nerværket
gennem repeateren.

En extender...?

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 07-10-06 08:13

On Fri, 6 Oct 2006 21:08:03 +0200, hlexa@hotmail.com (Axel
Hammerschmidt) wrote:

>En extender...?

Dlink'en fungerer som den repeater du beskriver (den udvider -
extend'er - det område min router dækker).

--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-10-06 21:01

x-post: dk.edb.netvaerk og dk.edb.netvaerk.traadloest
followup-to: dk.edb.netvaerk.traadloest

Mogens Poulsen <mpoulsen@tdcadsl.invalid.dk> wrote:

> Dlink'en fungerer som den repeater du beskriver (den udvider -
> extend'er - det område min router dækker).

Det er i øvrigt mærkeligt med de priser D-Link har.

Jeg har en DWL-G700AP og den kan optræde (med 2.1 firmware opdateringen
fra marts 2006) som enten access point eller repeater (=range extender).
Den koster iflg den husomdelte avis fra Computercity (side 19) fra i dag
449,- kr mens en DWL-G710 Range extender samme sted koster 699,- kr. Der
står ikke noget om at 710eren osse kan bruges som access point.

Det må klart være en fordel at købe 700eren.