Ingen internetadgang i Windows Vista
Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-10-06 15:38

Hej

Jeg har prøvet at installere Windows Vista RC1 (build 5728) og selve
installationen gik fint. Men jeg har et mindre problem med at komme på
nettet nu. Jeg har ADSL ved TDC og er koblet op via en Linksys WRT54G, der
kører DHCP, hvor jeg bruger den indbyggede router til at komme på nettet.
Alt dette fungerer problemfrit i Windows XP. Dog med den lille detalje, at
foretrukken og alternativ DNS-server er manuelt indtastet, jeg kan bare ikke
lige mindes *hvorfor* det er det.

Jeg har forsøgt mig med at indtaste de samme værdier for IP-adresse,
undernetmaske og standardgateway i Vista, men uden held. Prøvet at slå
firewall'en fra, men også uden held. Jeg er lidt på herrens mark nu og ved
ikke rigtig hvor jeg skal begynde at lede efter fejl, så jeg håber på lidt
input nu :)

Søren

Fra : Søren Nielsen

Dato : 05-10-06 17:12

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message
Jeg er lidt på herrens mark nu og ved
> ikke rigtig hvor jeg skal begynde at lede efter fejl, så jeg håber på lidt
> input nu :)
>
> Søren

Jeg fandt selv løsningen. Jeg gik i routerens konfiguration og fandt
foretrukken og alternativ DNS-adresse, indtastede dem under netkortet og
vupti: så var der hul igennem! :)

Søren