Koble netværksprinter trådløst på netværk
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 04-10-06 15:26

Hej,

Et lille hurtigt spørgsmål. Jeg har en KonicaMinolta Magicolor 240DL
netværksprinter, som jeg gerne vil have koblet trådløst på mit
netværk, da den står lidt dårligt i forhold til kabling.

Jeg har dog lige fået et gammelt accesspoint i overskud (D-Link
DWL-700AP), mit spørgsmål er så om jeg kan bruge en af de 3
indbyggede funktioner (Access point, Wireless client, Repeater) til at
skabe en trådløs forbindelse til en trådløs router et andet sted
på netværket, således at DWL700'en bare fungerer som "mellem mand"
imellem routeren og printeren?

Lidt kryptisk spørgsmål, men håber det er forståeligt.

Med venlig hilsen

Mikkel Jørgensen

Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 04-10-06 15:33

Mikkel Jørgensen skrev:
> [...]
> imellem routeren og printeren?
>
> Lidt kryptisk spørgsmål, men håber det er forståeligt.

ups den skulle vidst have været postet i trådløst gruppen nu
prøver jeg lige i første omgang her, og ser om der kommer bare et
lille svar alligevel.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-10-06 20:35

"Mikkel Jørgensen" <mikkel.joergensen@gmail.com> wrote:

> [...]
>imellem routeren og printeren?
>
>Lidt kryptisk spørgsmål, men håber det er forståeligt.

Det er fuldt forståeligt...

Nu kender jeg ikke dit DLink Access point, men når du skriver at det kan
fungere som Wireless Client burde det ikke være noget problem...

Opsæt DLink'en og tilslut printeren til den, voila...

<mlr>

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 05-10-06 16:10

> [...]

> imellem routeren og printeren?
>
> Lidt kryptisk spørgsmål, men håber det er forståeligt.

DWL-G700AP kan optræde som AP og Repeater - ikke klient. Det er de
muligheder min har (med firmware 2.1 fra marts 2006 svjh). Men det er jo
muligt der findes en anden model (uden "G" - ? ) der kan optræde som
klient.

Men under alle omstændigheder, så har jeg dårlige erfaringer med at
bruge en Belkin Ethernet Bridge til at forbinde en file server trådløst
til et LAN. Det var meget ustabilt. Ideen var at stille serveren i et
skab langt væk. En Ethernet Bridge skulle kunne benyttes til at forbinde
(bridge - udtales på dansk) trådløst mellem et ethernet netværk og en
ethernet udstyret klient.

Kabel _er_ bedst.

Men i det hele taget, så er ideen med at bruge trådløs at klienten kan
flyttes - typisk en bærbar computer, med mindre en kablelforbindelse er
helt umulig.