Nu flyver Anton - med Bjørk
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 03-10-06 09:33

Hej,

Er der nogen derude der ved, om man kan fremskaffe sangen "Nu Flyver Anton"
som Bjørk lavede til filmen Anton fra 1996?

Jeg kan umidelbart ikke finde den, så vil derfor lige høre her i
nyhedsgruppen.

På forhånd tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Propellen

Dato : 03-10-06 09:49

Anders Boholdt-Petersen skrev:
> Hej,
>
> Er der nogen derude der ved, om man kan fremskaffe sangen "Nu Flyver Anton"
> som Bjørk lavede til filmen Anton fra 1996?

Den er aldrig blevet udgivet, hverken på single eller soundtrack. Men
den kan måske findes på p2p sider.

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Peter Juhl

Dato : 03-10-06 20:32

Propellen wrote:

> Den er aldrig blevet udgivet, hverken på single eller soundtrack. Men
> den kan måske findes på p2p sider.

Blev den ikke udgivet i omkring 25 eksemplarer?

Fra : Eliasen

Dato : 03-10-06 20:43

"Peter Juhl" <peter@c.dk> wrote in message

> Blev den ikke udgivet i omkring 25 eksemplarer?

Jeg tror bestemt der blev lavet en del flere promotion-skiver, men i
"ren" udgivelse kan det godt være tallet er så lavt.

--
Eliasen

Fra : Peter Juhl

Dato : 03-10-06 21:32

Eliasen wrote:

> Jeg tror bestemt der blev lavet en del flere promotion-skiver, men i
> "ren" udgivelse kan det godt være tallet er så lavt.

Jeg tror faktisk at hele tallet var så lavt, jeg kan ikke helt huske
alle detaljer i historien, men jeg kan huske det omtalt da sangen blev
spillet for første gang på P3.

Fandt den iøvrigt hér:
http://visual.rajraj.net/sound.html

....sikkert ikke superlovligt...

Fra : Eliasen

Dato : 03-10-06 23:12

> Jeg tror faktisk at hele tallet var så lavt, jeg kan ikke helt huske
> alle detaljer i historien, men jeg kan huske det omtalt da sangen blev
> spillet for første gang på P3.

Wow! Så er det da en raritet af rang jeg har liggende i en papkasse i
garagen. :)

--
Eliasen

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 06-10-06 05:26

"Eliasen" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Wow! Så er det da en raritet af rang jeg har liggende i en papkasse i
> garagen. :)

Ja, det må man da sige.

Tak for svarene.

Vi må så håbe, at nummeret på et tidspunkt bliver udgivet, så man kan købe
det!

Jeg har det bedst med at købe musiknumre, da det jo som bekendt koster mange
penge at lave musik!

Det må da være ærgeligt for Bjørk, at hun ikke kan tjene penge på Nu flyver
Anton, blot fordi nogle uoverensstemmelser eller hvad det nu var gjorde, at
nummeret aldrig blev udgivet.

Og for os der virkelig gerne vil have nummeret, ja der er der jo så indtil
videre den ulovlige metode, med mindre at man altså også gerne vil se
filmen - i såfald kan man jo snuppe sangen derfra.

Latterligt - men sådan er livet!

Så til pladeselskaberne - tag jeg sammen, og få sådanne uoverensstemmelser
væk, så alle kan få fat i nummeret på lovlig vis!!!

Fra : Holst

Dato : 03-10-06 09:50

Anders Boholdt-Petersen wrote:

> [...]
> som Bjørk lavede til filmen Anton fra 1996?
>
> Jeg kan umidelbart ikke finde den, så vil derfor lige høre her i

Den skulle være at finde på diverse bootlegs med Björk.

En originaludgivelse skulle være noget nær umulig at finde, eftersom den
kun skulle være udgivet på ganske, ganske få radiopromoer. Det var vist
nogle juridiske spidsfindigheder, der var årsagen til, at "Nu flyver
Anton" ikke blev rigtig udgivet.

Den nemmeste måde at få fat på sangen på er måske at købe filmen, hvis
den altså er udgivet på dvd.

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 03-10-06 10:02

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
> Den skulle være at finde på diverse bootlegs med Björk.

Hvad er et booglegs?

> [...]
> Anton" ikke blev rigtig udgivet.
>
> Den nemmeste måde at få fat på sangen på er måske at købe filmen, hvis den

Tak for info - det vil jeg lige undersøge nærmere.

Fra : Holst

Dato : 03-10-06 10:16

> Hvad er et booglegs?

Uofficielle udgivelser - altså udgivelser, der ikke er udgivet af
pladeselskabet.

Læs eventuelt her:

http://da.wikipedia.org/wiki/Bootleg

eller endnu bedre her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bootleg_recording

> Tak for info - det vil jeg lige undersøge nærmere.

En hurtig søgning:

http://www.dvdoo.dk/ShowItem.aspx?ID=37060

eller

http://www.axelmusic.dk/productDetails/5707708000169

Fra : JB

Dato : 04-10-06 22:18

hej Anders, jeg har ellers prøvet at sende en mail til dig men fik den
retur med fejl

hilsen Jørgen Bodholdt
oz3jbp@hotmail.com

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i en
meddelelse news:45222723$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

Fra : Eliasen

Dato : 03-10-06 10:16

"Holst" <newsjul06@shelter.dk> wrote in message

> [...]
> den kun skulle være udgivet på ganske, ganske få radiopromoer. Det var
> vist nogle juridiske spidsfindigheder, der var årsagen til, at "Nu

Det hjælper ikke Anders meget at jeg siger, at jeg har den liggende på
radiopromo-skiven, der blev udsendt som bl.a. markedsføring af filmen.
Blot for at give dig ret i, at den muligvis kan opdrives på denne eller
hin pladebørs.

--
Eliasen

Fra : Michael Lund

Dato : 03-10-06 11:45

Hej Anders

Jeg har sendt den til dig via din mail på hjemmesiden.

Mvh.
Michael Lund