En hypoallergen kat? Lyder det ikke usands~
Fra : Sorgenfri

Dato : 29-09-06 17:53

Kan der virkelig være noget om, at man i USA har fremavlet en kattetype, der
er mere allergivenlig?
Jeg synes, det lyder for godt til at være sandt.
Nyheden blev imidlertid bragt af Astma-Allergi Forbundet, og de spreder vel
ikke ganske uvidenskabelige oplysninger.

Se fx http://www.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=document&id=1162

Håber at høre nogle kommentarer!

Med venlig hilsen
Sorgenfri

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-09-06 18:52

Sorgenfri <skriv@ikke.her> wrote:
> [...]
> Nyheden blev imidlertid bragt af Astma-Allergi Forbundet, og de
> spreder vel ikke ganske uvidenskabelige oplysninger.

Du skulle næsten også prøve at sende indlægget til dk.fritid.dyr.kat.
Jeg har selv kat, og synes at den måske også kan have interesse for
kattegruppen som helhed.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Sorgenfri

Dato : 30-09-06 10:25

"Tove Krieger" skrev:

> Du skulle næsten også prøve at sende indlægget til dk.fritid.dyr.kat. Jeg
> har selv kat, og synes at den måske også kan have interesse for
> kattegruppen som helhed.

Det prøver jeg så

Fra : Brian

Dato : 29-09-06 19:12

"Sorgenfri" <skriv@ikke.her> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nyheden blev imidlertid bragt af Astma-Allergi Forbundet, og de spreder
> vel ikke ganske uvidenskabelige oplysninger.

Selvfølgelig passer det. De har "forædlet" sig til resultatet, lige som man
har gjort med mange andre racer de sidste mange mange år...

Fra : Max

Dato : 29-09-06 22:32

Hej Sorgenfri

> Håber at høre nogle kommentarer!

Det får mig til at tænke på hvor mange mennesker der
egentlig får testet om deres husdyr har menneskeallergi ?

Mvh Max

Fra : ThomasB

Dato : 30-09-06 16:51

> Det får mig til at tænke på hvor mange mennesker der
> egentlig får testet om deres husdyr har menneskeallergi ?

Det vil jeg tro de fleste huskrammedyr har.

Mange af dem er nogle stakler der har ejere, der tror de ved at dyrene
tænker mennesketanker...