Lington < Lyngby?
Fra : laudahn2002@yahoo.se

Dato : 29-09-06 11:25

Der er en succesrig smooth jazz-saxofonist i USA ved navn af Michael
Lington. Se fx

http://www.michaellington.com/

og

http://www.michaellington.com/ + Michael Lington, go.

Han er søn af den danske kapellmester Otto Lington, se fx

http://www.danskefilm.dk/index2.html .

Denne havde også US-ambitioner, men åbenbart lykkedes det først for
sin søn.

Mit spørgsmål: Hed han virkelig Lington, eller er det et forengelskt
Lyngby, for at have det lettere på et engelsksproged marked? Kender
nogen til svaret?

--

Anglo-saxon limitations to free speech:

'... things like child pornography, false statements that result in
demonstrable harm (defamation), the exposure of national security
information, commercial fraud, and the proverbial shouting of "Fire!"
in a crowded theater' - nothing else.

http://www.weeklystandard.com/Content/Public/Articles/000/000/012/055sbhvq.asp

Fra : Jens Brix Christians~

Dato : 29-09-06 13:09

On 29 Sep 2006 03:25:08 -0700, laudahn2002@yahoo.se wrote:

>Mit spørgsmål: Hed han virkelig Lington, eller er det et forengelskt
>Lyngby, for at have det lettere på et engelsksproged marked? Kender
>nogen til svaret?

Otto Lingtons forældre var cirkusartister - så det kan da godt være at
familien har påtaget sig et særligt navn. Otto Lington hed Lington
allerede som barn omkring 1. Verdenskrig, og på det tidspunkt var der
næppe nogen der gjorde sig særlige tanker angående et engelsksproget
marked.

Fra : laudahn2002@yahoo.se

Dato : 30-09-06 14:35

Jens Brix Christiansen skrev:

> [...]
> allerede som barn omkring 1. Verdenskrig, og på det tidspunkt var der
> næppe nogen der gjorde sig særlige tanker angående et engelsksproget

Det lyder da fornuftigt. Det ville have været sjovt at kunne erfare
endnu mere om det, men i øjeblikket er det bedre end ingenting. Takker
for det.