Renovering af Brenderup bådtrailer aksler ~
Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 08:27

Hej,

Jeg har en 1000Kg bådtrailer med boogie, der er gået fast i den bevægelige
"fjeder"arm på begge aksler. (Der hvor der sidder så'n to gummistykker ind)
Er der nogen der ved hvem der kan renovere akslerne for en rimelig penge?

Nye aksler koster MEGET :o/

Vh. Per, Middelfart

Fra : Troels Hansen

Dato : 30-09-06 16:48

Per skrev:
> [...]
> Er der nogen der ved hvem der kan renovere akslerne for en rimelig penge?

Tjaaa, egentlig hører det vel næsten hjemme i dk.fritid.bil, men hvad
med at prøve at hoppe dem fri (på bilen med traileren og hop på den),
eller læsse den tungt, og en tur ned af en hullet vej.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-06 20:53

> Tjaaa, egentlig hører det vel næsten hjemme i dk.fritid.bil, men hvad
> med at prøve at hoppe dem fri (på bilen med traileren og hop på den),
> eller læsse den tungt, og en tur ned af en hullet vej.

- Ja, hoppe dem fri kan jeg ikke - trods min vægt

- Men ja - det lyder som en god idé med tungt læs og en hullet vej.
Der var en der foreslog mig at få en rendegraver-fører til at trykke den
lidt... !! Meeeen, det med den hullede vej lyder mere efter min smag.

Tak for forslaget i hvert fald.

PS: Ved du hvordan systemet er konstrueret??

Vh. Per

Fra : Troels Hansen

Dato : 01-10-06 09:06

Per skrev:

> PS: Ved du hvordan systemet er konstrueret??

Nej, faktisk ikke, men lyder som samme system det er på almindelige
brenderup trailere, men tricket med tunge læs og hullet vej fandt jeg
netop i dk.fritid.bil, så du kan evt prøve at spørge der.

Fra : Søren

Dato : 01-10-06 17:36

der er et firma i haderslev der gør i sådanne renoveringe
fik rette en sådan torsions aksel hos dem for ca 6-7 år siden
de udstedr bevis der askal medbringes til syn hvis det er der du har fået
fejlen kontateret
ring til en mekaniker i haderslev han kender nok adressen
jeg kan ikke finde beviset mere

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-06 19:28

Hej Gruppe,

Jeg har i dag løsnet fjederbenene på min boogietrailer

På arbejdet har vi en gaffeltruck - den blev læsset med palle der vejede ca.
1000Kg.
Jeg fikserede enkeltvis hver fjederarm med en værkstedsdonkraft og løsnede
dem en for en, ved at stille pallen ned - løfte - sænke - løfte -
sænke...... og alle 4 fjederarme måtte overgive sig og bevæger sig nu ca 20
mm alle steder.

Kanon - takker for jeres råd pg hjælp i jagten på problemet.

Talte i øvrigt med firmaet http://www.lageri-schmidt.dk/ i Haderslev som
ellers kan renovere. Det koster 1800,- pr. aksel hvis man kommer med dem
afmonterede. - Jeg ville lige prøve det her først - og det virkede

Vh. Per