Græsk science ctr jødisk jura
Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-06 16:59

Græsk science ctr jødisk jura

"Udtal ikke dom,før du har hørt begge parter". Græsk
ordspog.

Oldgrækerne var ofte fornuftsmennesker, og ofte dionysiske
ekstase-mennesker med intuition og derfor afskyede de
enguderi=lovreligion.

Elitens hobby var om naturvidenskab - i Israel gik de skriftkloge op i
juridisk pindehuggeri

Irak og Ægypten opfandt matematik til skatteopkrævning - udregning af
markstørrelser.

Grækerne var nysgerrige og havde tvivlens nådegave - den som muslimer
totalt mangler, men jøder i EU har lært meget af os og er ofte
nuancerede, intuitive og alsidige.

Citater om grækere - og om tvivl

"A state is better governed, which has but few laws, and those laws
are strictly observed." Rene Descartes og talrige græske og
romerske politiske tænkere

" Grækerne så ikke de homeriske guder som mestre over
dem og sig selv som tjenere, således som jøderne gjorde. De så
guderne som vellykkede eksemplarer af deres egen kaste, som et ideal,
men ikke i kontrast til deres egen natur.("Menneskeligt, alt for
menneskeligt " kap.3, 1878). Nietzsche

" Exceptional Greeks regarded serious and thorough with a kind
of grimace. Nietzsche

The Greeks were led to art by delight in themselves. Our
contemporries are by disgust in themselves. Nietzsche

The Greeks were superficial - from profoundity. Nietzsche

What sufferings the Greeks must have undergone in order to
become so beautiful! Nietzsche

Vi ved kun sikkert, når vi ved lidt;sammen med mere viden dukker
tvivlen op. Goethe

vitv Men become civilized, not in proportion to their
willingness to believe, but in proportion to their readiness to
doubt. H.L. Mencken

vitv To have doubted one's own first principles is the
mark of a civilized man. Oliver Wendell Holmes, Jr.

vitv "Doubt is not a pleasant condition, but certainty is.
Voltaire

vitv "Hvis vise Mænd ikke tog fejl, måtte Narrene fortvivle.
Goethe

vitv All freedom of spirit - i.e., instinctive scepticism - is a
prerequisite for greatness. Nietzsche

Vitv At indse, at man er uvidende, er et godt skridt på vejen mod
kundskab. Benjamin Disraeli

Vitv Den som tvivler på sin sag/ han er slagen før sit slag. Piet
Hein

vitv Doubt is not a pleasant mental state but certainty is a
ridiculous one.Voltaire (Francois Marie Arouet)

vitv Egentlig ved man kun noget, når man ved lidt; tvivlen vokser
med videnen. Johann Wolfgang von Goethe

vitv Enhver metode at tænke på, er reaktionen på en tvivl.
José Ortega y Gasset

vitv Enhver, der tvivler på, at han er et geni, er talentløs.
Edmond Concourt

vitv Et mennesker, som har valgt at gå nye veje, er bundet til
livslang tvivl. Asger Jorn

vitv Great minds are sceptical. Convictions are prisons.
Nietzsche

Vitv Hvis mennesket vil begynde med visheder, så skal det ende med
tvivl; men hvis det vil være tilfreds med at begynde med at tvivle,
skal det ende med vished. Francis Bacon

Vitv Jeg respekterer troen, men det er tvivlen, man bliver udviklet
af, Wilson Mizner

vitv Jeg ved, at jeg ved, at jeg intet ved. Sokrates

VItv Kun gennem at mistvivle om os selv og vore gerninger, kan vi
finde fred. Luther

vitv Man skal tvivle på alt, og at sandheden alene er det, der kan
stå for en logisk efterprøvelse. René Descartes

VItv Nothing makes a man suspect much, more than to know little, and
therefore men should remedy suspicion by procuring to know more, and
not keep their suspicions in smother Bacon Francis
(1561-1626)English Philosopher, Essayist, and Statesman

vitv Objection, evasion, distrust and irony are signs of health.
Everything absolute belongs to pathology. Nietzsche (1844-1900)German
Philosopher

Vitv One's belief in truth begins with a doubt of all the truths one
has believed hitherto. Nietzsche

Vitv Scepticism is the beginning of Faith. Oscar Wilde, The
Picture of Dorian Gray, 1891

vitv The thinker needs no one to refute him. He is quite capable
of doing that himself. Nietzsche

Vitv To be uncertain is to be unco mfortable, but to be certain
is to be ridiculous. Chinese proverb

Vitv Tvivlen er det eneste, man kan være sikker på. René
Descartes

vitv Vi ved kun sikkert, når vi ved lidt;sammen med mere viden
dukker tvivlen op. Goethe

vitvcx Innvendingen, sidespranget, den muntre mistenksomhet,
spottelysten er tegn på sunnhet. Alt ubetinget hører hjemme i
patologien.Nietzsche

vitvcx Jo mere man ved, desto mere tvivler man. Goethe

vitvi »Skepsis over for autoriteter er demokratiets salt«. Poul
Henningsen

vitvi Det står skrevet, at den, der tvivler, altid, altid skal ende
med at undlade, han skal ende med at lade den sag falde, der er
genstand for hans tvivl. Johannes V Jensen(Kongens fald, der altså
caterer Biblen)

VItvi Great minds are sceptical. Convictions are prisons.
Nietzsche

vitvi Jeg ved, at jeg ved, at jeg intet ved. Sokrates

vitvi Jo mere man ved, desto mere tvivler man. Goethe

vitvi Kun gennem at mistvivle om os selv og vore gerninger kan vi
finde fred. Luther

vitvi Man bør tvivle om alt. Rene Descartes

VItvi To be uncertain is to be uncomfortable, but to be certain is to
be ridiculous. Chinese proverb

vitvii Lykkelig er den, der ikke tvivler på sig selv.
Gustave Flaubert

vitvkæNår man elsker, tvivler man ofte på det, man tror mest på."

vitvSys Enhver metode at tænke på er reaktionen på en tvivl.
José Ortega y G asset

vitvTvivlen er vishedens begyndelse. Aristotles

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-09-06 17:46

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> writes:

> Græsk science ctr jødisk jura

Du har ikke spor lyst til at afrunde nogen af de projekter du allerede
har gang i?

Som fx den forventelige unøjagtighed ved dine GPS-teorier?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-06 17:52

""Thorbjørn Ravn Andersen"" <nospam0000@gmail.com> wrote in message

> Du har ikke spor lyst til at afrunde nogen af de projekter du
> allerede
> har gang i?
>
> Som fx den forventelige unøjagtighed ved dine GPS-teorier?

Hvis noget skrives, som jeg har kommentar til, så skriver jeg.

Jeg glæder mig til forsøg på bevisførsel vedr relativitygavn vedr GPS
eller abombe eller halvleder,og hvis du kan øjne noget der er skrevet,
som fortjener min kommentar, så vær rar at gentage det

Lægevidenskab vil jeg også gerne vende tilbage til hvis noget præcist
og vægtigt fremkommer

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-09-06 18:18

> Hvis noget skrives, som jeg har kommentar til, så skriver jeg.

Du er blevet bedt om at regne på hvor stor unøjagtighed der kan
forventes at skulle kompenseres for i din Einstein-frie GPS-model, som
led i din argumentation for at det skulle være Einstein-GPS
overlegent.

Hvis du ikke KAN, så sig det. Hvis du ikke VIL så sig det, men
påfaldende tavshed og indførsel at adskillige nye tråde, kan let give
indtryk af forsøg på at flygte.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ole

Dato : 28-09-06 20:01

En rådende, almen antagelse konstaterer de overordnede
indlæringsprocessers muligheder som værende successivt
fungerende, samt værende potentielt ekspansive, i et
tidsrum, hvis udstrækning modsvarer hvad man med generelle
statistiske bedømmelsesmetoder anslår som værende den
menneskelige organismes gennemsnitlige eksistensperiode
under normalt gældende forhold.

Ole

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-06 20:33

> [...]
>
> Hvis du ikke KAN, så sig det. Hvis du ikke VIL så sig det, men
> påfaldende tavshed og indførsel at adskillige nye tråde, kan let

Der er ingen flugt. JEg afventer at nogen søger at forklare en
forbindelse mellem relativity og GPS, og når det sker, så kan
beregniner komme på tale

JEg har ofte læst at justering på justering, udført af computere er
årsag til den sidste fine nøjagtighed på gps, og den trial and error
metode kan jo virke selvom man ikke forstår fejlkilderne, fx en
relativistisk hastighedsændring nær lysets hastighed, dvs Einstein har
levet forgæves også her

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-09-06 21:10

> Der er ingen flugt. JEg afventer at nogen søger at forklare en
> forbindelse mellem relativity og GPS, og når det sker, så kan
> beregniner komme på tale

Det _ER_ sket.

Der er konkret angivet MANGE, MANGE gange at relativitetsteori giver
præcisere ure i GPS-satelitter og som følge deraf præcisere målinger.

Du mener at det er rigeligt nøjagtigt med ukorrigerede ure og
tabelopslag og pejlinger, men så har jeg bedt dig om at komme med et
estimat af usikkerheden i denne model.

Lad os være mere konkrete. Hvor nøjagtigt skal et ur i en satelit gå
for at du kan bestemme din position med 1 meters nøjagtighed?

Du flygter, Bo.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Ole

Dato : 28-09-06 21:23

nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote in

> [...]
>
> Lad os være mere konkrete. Hvor nøjagtigt skal et ur i en satelit gå
> for at du kan bestemme din position med 1 meters nøjagtighed?

Sorry, mit indlæg var OT
Ole

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-06 22:48

> [...]
>
> Du mener at det er rigeligt nøjagtigt med ukorrigerede ure og
> tabelopslag og pejlinger, men så har jeg bedt dig om at komme med et

Det kommer vi til når der er fremlagt hvordan beregningerne sker - men
det har ingen forsøgt

Kun et postulat, der er extremt utroværdigt, om en GPS-dims med en OFF
ON knap så relativity kobles ud tsk tsk

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 29-09-06 06:21

> [...]
> har ingen forsøgt
>
> Kun et postulat, der er extremt utroværdigt, om en GPS-dims med en OFF ON

Nu flygter du igen. Du _er_ gennemskuet. Kom med et estimat, hvis det ikke
skal blive pinligt for dig.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-09-06 07:15

> Det kommer vi til når der er fremlagt hvordan beregningerne sker - men
> det har ingen forsøgt

Hvad er din undskyldning nu?

--
Thorbjørn Ravn Andersen