Velfærdsdiskriminationen Danmark
Fra : dktekno

Dato : 28-09-06 14:28

Velfærd, ihvertfald når det fungerer på den måde, som det gør idag, er dybt
uretfærdigt, og enhver der går ind for denne form for dansk velfærd som vi
har idag, er ansat af djævlen hamselv.

For denne velfærd er direkte ondskabsfuld og direkte diskriminerende:

Lægebesøg er gratis, men tandlægebesøg koster.

Dette betyder, at hvis du har ondt i din storetå så kan du få det ordnet hos
lægen gratis. Gratis, fordi ham der har ondt i tanden, men ikke i storetåen,
skal betale.

Dette betyder, at hvis A har ondt i storetåen, og B har ondt i tanden, så
skal B betale for A's lægebesøg, og samtidig betale for hans eget
tandlægebesøg.

Dette er direkte uretfærdigt!

Solidaritet min bare røv! Solidaritet betyder nemlig diskrimination!

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 14:52

dktekno <dktekno@gmail.com> wrote:

> [...]
> tandlægebesøg.
>
> Dette er direkte uretfærdigt!
>
> Solidaritet min bare røv! Solidaritet betyder nemlig diskrimination!

Har du lige været til tandlægen? Dit første besøg i 20 år?

Vi andre går til kontrol hvert halve år, og forventer at beholde det
fulde tandsæt også som 90-årige, uden så meget som ét hul i tænderne
.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 14:57

"Per Rønne" wrote:

> Vi andre går til kontrol hvert halve år, og forventer at beholde det
> fulde tandsæt også som 90-årige, uden så meget som ét hul i tænderne
> .

Det minder mig om at jeg bliver nødt til at kigge forbi og få erstattet den
plump der er røget ud. Øv. Og det er ikke regningen der bekymrer mig.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : @

Dato : 28-09-06 17:46

On Thu, 28 Sep 2006 15:56:55 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the-coffeeshop.dk> wrote:

>Det minder mig om at jeg bliver nødt til at kigge forbi og få erstattet den
>plump der er røget ud. Øv. Og det er ikke regningen der bekymrer mig.

og glemmer alt om, at ved nogle sygdomme er der en endog udtalt
brugerbetaling ved behandling
mens mange andre sygdomme behandles ganske gratis

hvorfor denne forskelsbehandling?

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Kurt Lund

Dato : 28-09-06 16:23

Per Rønne skrev:

> Vi andre går til kontrol hvert halve år, og forventer at beholde det
> fulde tandsæt også som 90-årige, uden så meget som ét hul i tænderne
> .

Nu er det ikke alle, der har lige stærke tænder. Min 19-årige søn har
aldrig haft et hul, heller ikke min 7-årige datter. Men i morgen skal
min 3-årige datter have lavet et hul.

Alle er blevet opdraget til at passe tænderne ordentligt - og vi (far og
mor) børster dem indtil de er mindst ti år.

Så din (lidt hellige) kommentar kan ikke bruges til meget.

Jeg er - by the way - helt enig i, at det burde være om ikke gratis, så
væsentligt billigere at gå til tandlægen, når der skal laves noget andet
end almindelig undersøgelse. Der bør ikke forskelbehandles.

--
Kurt Lund

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 17:11

Kurt Lund <lund@fabel.dk> wrote:

> Så din (lidt hellige)

Eller humoristiske - lagde du ikke mærke til smiley'en?

Fra : Egon Stich

Dato : 28-09-06 18:01

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> væsentligt billigere at gå til tandlægen, når der skal laves noget andet
> end almindelig undersøgelse. Der bør ikke forskelbehandles.

En af mine venner er for tiden på sit andet besøg i Tyrkiet, for at få
rettet tremmerne op.
Meget - meget - meget billigere end i DK.
Flybillet og hotel bliver betalt af differencen, med endog et stort beløb i
overskud.
Gider man ikke tage så langt, kan Sverige også anbefales som billigere end i
DK.
Og til Polske tandlæger arrangeres der ligefram busrejser.
Gad vide, hvornår danske tandlæger vågner op?
Eller politikerne?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 28-09-06 19:52

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
> DK.
> Og til Polske tandlæger arrangeres der ligefram busrejser.
> Gad vide, hvornår danske tandlæger vågner op?

Jeg betaler godt 1000 kroner - om året. For to besøg med tandrensning og
kontrol. Jeg tvivler på at det kan gøres billigere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 29-09-06 07:59

> Jeg betaler godt 1000 kroner - om året. For to besøg med tandrensning og
> kontrol. Jeg tvivler på at det kan gøres billigere.
> [...]

Vent du blot, til du, om forhåbentlig mange år, for alvor skal "have rettet"
tremmer
Her i landet koster blot en krone på en tand mere end en folkepensionist får
udbetalt om måneden.

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 29-09-06 09:04

Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Vent du blot, til du, om forhåbentlig mange år, for alvor skal "have rettet"
> tremmer

Men noget sådant sker jo netop ikke, når man går til den halvårlige
kontrol. Som jo også indeholder profylakse som tandrensning mod
paradentose, og ny belægning på tændernes overflader, så slitage
modvirkes.

> Her i landet koster blot en krone på en tand mere end en folkepensionist får
> udbetalt om måneden.

Ny krone? Er det ikke når man i et værtshusslagsmål har fået slået en
tand ud?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 29-09-06 19:53

> [...]
> modvirkes.

> Ny krone? Er det ikke når man i et værtshusslagsmål har fået slået en

Hvis jeg nu ikke vidste, at du ikke er småt begavet, kunne jeg måske være
kommet til at tage ovennævnte alvorligt
Så:
Jeg bider ikke på.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 28-09-06 17:58

> [...]
>
> Vi andre går til kontrol hvert halve år, og forventer at beholde det
> fulde tandsæt også som 90-årige, uden så meget som ét hul i tænderne

Ak - ak--
Ungdommelig tro på heldet--
Blot du ikke bliver skuffet.

MVH