Problemer med xHTML1 og NN4.7x
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-06-01 13:40

Jeg har lige opdaget, at ingen af mine links på min side virker i NN4.7x .
Siderne valideres via w3.org og ser nogenlunde ens ud i IE6b og NN6. Bortset
fra en enkelt ting ser det også mere eller mindre acceptabelt ud i NN4.7x
.... bortset lige fra, at ingen af mine links virker ... !

Kan I hjælpe mig med at løse det ?

--
I wrote to George W. Bush - see why at
http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-06-01 14:04

spam@stocholm.dk (Jesper Stocholm) wrote in

> [...]
> og NN6. Bortset fra en enkelt ting ser det også mere eller mindre
> acceptabelt ud i NN4.7x ... bortset lige fra, at ingen af mine links

og flere problemer ... på fx http://stocholm.dk/emailgeorgewbush.asp kan min
SELECT-box ikke bruges af NN4.7-browseren ... den ligner blot en almindelig
text-input box.

???

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-06-01 20:48

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev

> Jeg har lige opdaget, at ingen af mine links på
> min side virker i NN4.7x

Prøv at gennemgå a i din css og fjern alt hvad der hedder

background-image:url("http://stocholm.dk/jesper/images/bits.gif");

Det bryder NN4 sig ikke om - og burde heller ikke være nødvendigt - du har
jo også background-color:transparent;

Når jeg fjerner <link rel ....> fra din fil fungerer alle links i NN4.
--
Allan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-06-01 23:14

hmmm ... så skete dette : http://stocholm.dk/ siden blev stort set helt sort

> Det bryder NN4 sig ikke om - og burde heller ikke være nødvendigt - du
> har jo også background-color:transparent;
>
> Når jeg fjerner <link rel ....> fra din fil fungerer alle links i NN4.

tja ... jeg prøver lige at sætte

background-image : none;

ind i stedet.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-06-01 23:26

> "Allan Vebel" <allan@vebel.dk> wrote in

> [...]

hvilket ikke hjalp ... dvs det sorte gik væk ... men "linkabiliteten" kom
ikke tilbage.

.... og nu er det sent ... jeg må se på det i morgen igen ...

tak for hjælpen - indtil videre, Allan.

Fra : Allan Vebel

Dato : 23-06-01 22:57

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev

Hvis du bare fjrener linien (mange linier) uden at skrive noget andet, burde
det fungere.

--
Allan