C-Map
Fra : Egon Stich

Dato : 27-09-06 20:15

Mon der er nogen, der har erfaringer med C-Map´s PC plannner?
Dumt spørgsmål - for det er der jo
Men også her i gruppen?

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-06 08:02

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
> Mon der er nogen, der har erfaringer med C-Map´s PC plannner?
> Dumt spørgsmål - for det er der jo
> Men også her i gruppen?
>
> MVH
> Egon

Jeg har brugt C-MAP i mit professionelle arbejde, måske kan jeg hjælpe dig.

MVH Lasse.

Fra : JA

Dato : 28-09-06 21:09

Ja, lad os endelig få nogle professionelle ind i på det tekniske i denne
gruppe. Det er nu rart med nogle, der har et vidtgående kendskab til div.
udstyr

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 07:14

Rend og hop, du er bare misundelig fordi at du ikke selv nåede at komme
først med din viden.

Lasse.

Fra : Egon Stich

Dato : 29-09-06 17:10

> [...]
>
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har brugt C-MAP i mit professionelle arbejde, måske kan jeg hjælpe

Vi får se
Det drejer sig om:
Foreløbig har jeg udvalgt mig C-map som kortet i min nye , kommende,
plotter.
Man forstår, at man via PC-planner skal kunne læse kortet, oprette ruter,
udprinte osv.
Samt overføre hele balladen til plotteren.
Der findes mindst 3 forskellige kortlæsere.
Hvilken skal man anskaffe, for at kunne køre Max - super wide samt Usercard?

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 21:05

> [...]
> Der findes mindst 3 forskellige kortlæsere.
> Hvilken skal man anskaffe, for at kunne køre Max - super wide samt

Ja det kan være lidt svært at svare på, da det system jeg har brugt kørte
det hele via PC og email. Hver 3. måned kom en ny update CD, og hver uge fik
jeg en fil via email som jeg installerede via en floppy disk. Jeg har ikke
brugt det på en kortplotter. Måske kan Jan (JA)svare på dette spørgsmål. Han
sejler med nogle mindre skibe end jeg gør, det kan godt være de bruger
lystbåds kortplottere der.

MVH Lasse.

Fra : Jan

Dato : 02-10-06 07:16

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> Der findes mindst 3 forskellige kortlæsere.
> Hvilken skal man anskaffe, for at kunne køre Max - super wide samt

Hei,

Jeg kjører C-map på PC via kortleser. Programmet jeg bruker er for NT+.
Kortleseren har plass til 2 kartbrikker.
Jeg har også vurdert en plotter samt C-map Planner. Kjøper du C-map Planner
følger det med en kortleser med plass for 2 brikker. Kort fortalt setter du
i en kartbrikke og henter opp kartet. Så legger du inn waypoint, rute etc.
og lagrer dette på en tom brikke. Plotterene har plass for en eller to
brikker. Ved en brikke setter du i brikken med data og overfører, deretter
brikken med kart.
C-map Planner er rimelig og enkel til å lage ruter, men den er ikke et
program for navigasjon.
C-map er forøvrig kåret som vinner i år etter år.

Fra : christian

Dato : 07-12-06 00:58

Hej

De nye læsere fra c-map kommer med plads til 3 kort.
C-card - c-maps eget kort
SD kort bruges bl.a af furuno plottere
CF- Compact flash card.

Hvis vi tager udgangspukt i c-card.
Du tager dit søkort og indsætter i læseren og foreteger din planlægning m.m.
Når du er færdig gemmer du det planlagte på din pc
Herefter indsætter du dit brugerkort og overfører fra PC til brugerkort.
Brugerkort tager du herefter med ned til din plotter og data overføres
hertil.

Du kan finde mere her
http://www.shipshop.dk/catalog/product_info.php?cPath=261_252_235&products_id=1217

MVH

Christian

Fra : Egon Stich

Dato : 07-12-06 11:47

"christian" <lone@fjerncfglass.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Herefter indsætter du dit brugerkort og overfører fra PC til brugerkort.
> Brugerkort tager du herefter med ned til din plotter og data overføres

Hej.
Jeg har nu anskaffet mig et sådant system.
I store træk fungerer det fint, og kortet er glimrende.
Eneste "problem" er, at det kniber gevaldigt med at downloade C-map systemet
med vejrkort.

MVH
Egon