naivister
Fra : @

Dato : 27-09-06 14:48

<<
Naivister kalder Karen Jespersen og Ralf Pittelkow dem, der lukker
øjnene for den islamiske fare. Men er de nu så naive, dem der sælger
ud af ytringsfriheden, det kosteligste vi ejer?
Ja, sådan et par som forfatterne Troels Kløvedal og Ib Michael tror
man gerne er naive. Det meste af året driver de rundt mellem guldfisk
og neonfarvede koraller i Stillehavet. De aner næppe meget om, hvad
der foregår i Vollsmose, Gellerupparken og på Christiansborg. Men
anklager alligevel deres landsmænd for ikke at være elskværdige nok
mod muslimerne.

En anden som Klaus Rifbjerg - tidligere udlandsdansker i det
skattemilde Spanien - aner næppe heller meget om de faktiske forhold i
islams jernindustri.

Hver gang Rifbjerg skriver om politik, bliver læseren nødt til at
stille uret tilbage til forfatterens fødeår, 1931, for at få mening i
det, han siger. Vi skal ikke håne Rifbjerg for dette. Det er en
sygdom. Den hedder en regressiv neurose.

En fjerde fra kliken, Kirsten Thorup, ønsker at fratage
ytringsfriheden fra dem, hun er uenig med. For islamistkritikerne
taler ikke pænt nok, til at det kan trykkes, mener hun. På samme vis
kræver forfatteren Mette Winge, at man skal ytre sig "yndefuldt" for
at have lov at ytre sig. Noget tyder på, at de to damer har kvalt
deres hjerneceller i vanillekranse og druknet dem i teslabberads.

Men når vi kommer til én som Uffe Ellemann-Jensen, er der noget andet
på spil. Er han naiv? Overhovedet ikke. Overfladisk og hurtig på
aftrækkeren som da han var med til at fremkalde blodbadet på Balkan.
Men naiv? Nej. Han ved, hvad han gør.

I dag kan man ikke møde nogen af Uffe Ellemanns tidligere tilhængere -
især dem i Venstre - uden at de siger: godt vi ikke fik Ellemann som
statsminister! Manden, der under Den Kolde Krig var det frie Vesten en
god mand, kryber nu til korset - eller rettere til halvmånen.

Nogle mener, at Uffe Ellemanns tilslutning til frihedens og de danskes
fjender skyldes, at der stod for lidt om ham i aviserne. Han ville
tilbage til forsiderne. Og da han først havde dummet sig ind i
overskrifterne, fangede bordet.

Jeg hælder nu til en anden forklaring.

Efter sin afgang som politiker har Uffe Ellemann søgt omgang med de
højere finansielle kredse. Han sidder i adskillige
forretningsbestyrelser i ind- og udland. I disse kredse regnes penge
for en pryd, der næppe kan overstråles. (Der er undtagelser. Tak,
Asger Aamund!)

Uffe Ellemann holder DI-direktøren Hans Skov Christensen i hånden.
Dennes snart flæbende, snart skamløse udfald mod sine landsmænd har
bragt danske arbejdsgivere i et - forhåbentlig urimeligt - vanry. Men
Arlas og Grundfos' jamrende chefer pynter just heller ikke på standen.
Det er dette selskab, Uffe Ellemann har søgt og deres
pengebekymringer, han har sat forstærker på.

Han står ikke alene. Bill Clintons fordømmelse af JP's
Muhammed-tegninger skal forstås på baggrund af, at han modtager en
millionstor årlig apanage fra Saudi-Arabien.

Éns illusioner er ikke, hvad de har været. Er Bill Clinton naivist?
Nej, vel. Måske er han diplomat. Men ikke den hjertevarme menneskeven
man troede engang. En kalkulerende charmør er, hvad han er.

Skulle vi ikke hellere kalde ham og Uffe Ellemann og de andre i denne
kategori for monetister? Siden de sætter deres private moneter højere
end friheden og civilisationens fremgang.

Er en krabat som Tøger Silketråd (dansk for tysk Seiden-faden) også
monetist?

I så fald en elendig en. For hans frådende forsvar for den muslimske
storindvandring i Danmark og for den islamiske religion har ikke
gavnet hans forretning. Hvor meget er Politikens oplag gået tilbage
under hans kampagne for islam?

Der gik rygter om, at han skulle være udenrigsminister (for Danmark,
ikke for Egypten!), hvis Lykketoft vandt valget. Rygtet bidrog
klækkeligt til Lykketofts nederlag.

Den avis, der blev skabt til at gå i kamp mod religiøs overtro, er
under Silketrådens tøjlesløse førerskab blevet den islamiske overtros
propagandamaskine i København og omegn. Den avis, Brandes og Hørup
skabte på humanisme, er blevet antihumanismens hovedbastion.

Og ud fra mottoet: træder du i spinaten, så træd helt til bunds har
Seidenfaden senest slået pjalterne sammen med en anden af overtroens
malabariske fribyttere, Rune Engelbreth Larsen, fhv. satanist m.m.

Formanden for Politikens fond, Erik Hoffmeyer, burde i sin avis'
interesse foretage det fornødne, mens Politiken endnu har resterne af
et hæderligt renommé tilbage. Men se om han gør det!

Silketråden kan imidlertid hverken kaldes naivist eller monetist. Hans
tilfælde hører til kategorien ideologisk islamisme. Dem er der mange
af blandt den hjemlige intelligentsias talerør.

For nogle måneder siden var jeg til frokost for den bulgarske
præsident. En større, blandet forsamling af avis- og tv-folk,
toppolitikere, organisations- og forretningsfolk mødtes i en sal på
Christiansborg, inden vi gik ind til bordene.

Ind ad døren træder Svend Auken. Han bevæger sig ikke hen til nogle af
de mange politiske kolleger eller partifæller. For i det samme træder
Silketråden ind. De to lyser op ved synet af hinanden og danner deres
eget lille hold.

Kort efter kommer Marianne Jelved. Også hun har et stort valg mellem
ca. 80 gæster, hun kan gå rundt og hilse på. Men også hun vælger uden
tøven det snævre partnerskab med Auken og Silketråden. Og holder sig
til disse sine to meningsfæller.

Så arriverer DI's direktør Hans Skov Christensen. Ikke tale om at han
går hen til nogle af de mange tilstedeværende forretningsfolk fra DI.
Næ, hos Auken-Silketråden-Jelved hører han hjemme. Ingen andre
tilslutter sig den lille klike. Og kliken søger ikke andet selskab.
Der står de, islams pr-mæssige hjernetrust i Danmark: Det Radikale
Venstre, Politiken, Auken-fløjen i S og Dansk Industri. På tværs af
politiske skel holder de sammen disse fire, der har ført landet i våde
gennem deres ansvarsløse indvandringspolitik. Tre ideologer og en
monetist.

En tanke slår ned i én, mens man står og ser dem. Havde der været en
lignende sammenkomst på Christiansborg i 1942, mon så ikke Erik
Scavenius, P. Knutzen, Gunnar Larsen og Thune Jacobsen også havde søgt
hinandens selskab?

Et land vil altid have sine kapitulanter. Kedeligt, at tre af vore
tidligere udenrigsministre, Niels Helveg Petersen, Uffe
Ellemann-Jensen og Mogens Lykketoft, hører til slagsen.

Poul Nyrup Rasmussen forberedte os allerede i 1990'erne på, at han
hørte til dette hold, da han aflyste det aftalte møde med Salman
Rushdie - manden der var symbolet på Vestens frihed. Sin
kapitulantlinie levede Nyrup pinligt op til, da han i vinter i
Europa-Parlamentet bøjede knæ for en islamisk sheik og kaldte
Muhammed-tegningerne »stupide og ydmygende.«

Nyrup og Lykketoft er et par udmærkede maskinmestre i bunden af
fragtskibet. Men sætter man dem op på kommandobroen, bliver de konfuse
og kan ikke se forskel på et allieret skib og en sørøverskude.

Men naivister er de ikke.

Arla-, Uffe- og Hans Skov Christensen-typen er monetister. De andre
kapitulanter og fortalere for at føre den islamiske middelalder til
Danmark er ideologer. Fra Suzanne Brøgger og Stig Dalager til
Margrethe Vestager og Frank Aaen. At stemme på de radikale,
Enhedslisten eller Aukens venner er at underminere dansk kultur.

Hvad den islamiske lovreligion fører med sig af brutalitet,
undertrykkelse og dumhed har længe været velkendt for alle, der læser
- andet end Politiken. Hvorfor er det så blevet de toneangivendes
hjertesag at forsvare islams indpas i Europa?

Karen Jespersen og Ralf Pittelkow har mange gode svar på det i deres
bog "Islamister og naivister".

Et andet svar har Stefan Zweig i romanen "Hjertets utålmodighed" fra
1938: »Den mennesket iboende drift til selvbedøvelse søger helst at
befri sig for farer, hvis rigtighed man inderst inde indser.«

Trods monetisters, ideologers og mediekleresiets forsøg på at
legitimere islamismens indmarch i vores land, tyder mere og mere på,
at operationen er slået fejl. Det er ikke længere smart at forsvare
islam ved cafe latte-bordene.

Hvor politisk ukorrekt modstandsbevægelsen end er blevet kaldt, ser
det endnu engang ud til, at frihed og sund fornuft sejrer. Der er
heldigvis så meget sund kraft tilbage i det danske folk, at vi ikke
vil finde os i, at fremmede mennesker tvinger vores kultur flere
hundrede år tilbage til overtro, underkastelse og ufrihed.

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3982564
<<<
--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : El Trabajador

Dato : 27-09-06 15:50

"@" <1[at]invalid.net> skrev i

> [...]
> legitimere islamismens indmarch i vores land, tyder mere og mere på,
> at operationen er slået fejl. Det er ikke længere smart at forsvare

Nej, men de er stadig enige om ved cafe latte-bordene, at det kun er nogle
ganske få muhamedanere, der er islamister, og at der derfor stadig ingen
grund er til at begrænse indvandringen af muhamedanere generelt eller at
foretage andre indgreb, der kan dæmme op for muhamedaniseringen af vort
land.

> [...]
> vil finde os i, at fremmede mennesker tvinger vores kultur flere
> hundrede år tilbage til overtro, underkastelse og ufrihed.

Der desværre stadig alt for mange af disse hjernedøde og sindsforstyrrede
halalhippier i vort land. Det er utroligt at de ikke fatter en skid af
virkelighedens verden.
--
El Trabajador

Fra : Bertel Brander

Dato : 27-09-06 19:15

El Trabajador wrote:

> Der desværre stadig alt for mange af disse hjernedøde og sindsforstyrrede
> halalhippier i vort land. Det er utroligt at de ikke fatter en skid af
> virkelighedens verden.

Herlig måde at argumentere på...

Kan det tænkes at der er menesker der ikke er halalhippier,
der har et andet syn på "virkelighedens verden" end dit?

Eller må man bare ikke mene andet end dig?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Tony

Dato : 27-09-06 23:36

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Herlig måde at argumentere på...
>
> Kan det tænkes at der er menesker der ikke er halalhippier,
> der har et andet syn på "virkelighedens verden" end dit?

Jamen det er sjovt nok, at hovedparten af de personer som @ nævner i sit
indlæg, er personer som gennem en længere årrække, har bedøvet deres hjerner
med euforiserende stoffer, hvilket har medført en hel uhørt naivitet over
alle grænser.
De lever i deres egen lille verden, og fatter ikke en skid.

Tony

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-09-06 00:14

Tony wrote:
> [...]
> alle grænser.
> De lever i deres egen lille verden, og fatter ikke en skid.

Det er jo en meget bekvem måde at afskrive synspunkter
man ikke er enige i.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-06 02:44

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Det er jo en meget bekvem måde at afskrive synspunkter
> man ikke er enige i.

Ja, det kan alle se, så forbi gå det i tavshed og lever SELV sagligere
argumenter

Hvad gavn har vi af ikke at udvise muslimerne?

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-09-06 19:28

Bo Warming wrote:
> Hvad gavn har vi af ikke at udvise muslimerne?

Vi ville komme til at mangle arbejdskraft, specielt
på områder som andre ikke gider. Så vi ville blot
skulle importere nogle andre.

Og så er det ikke rimeligt at udvise danske
statsborgere blot fordi de er muslimer.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-06 22:40

> [...]
> på områder som andre ikke gider. Så vi ville blot
> skulle importere nogle andre.
>
> Og så er det ikke rimeligt at udvise danske

USA udviser på mistanke om fejlagtige oplysninger ved uddeling af
opholdstilladelse 60 år forinden

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-09-06 23:08

Bo Warming wrote:

> USA udviser på mistanke om fejlagtige oplysninger ved uddeling af
> opholdstilladelse 60 år forinden

Jeg går ud fra at du hentyder til en krigsforbryder
fra 2. verdenskrig?

Som jeg tidligere har skrevet mener jeg at det er
vigtigt at dømme krigsforbrydere, uanset om de bor
her eller der.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-09-06 01:19

Bertel Brander wrote:

> Jeg går ud fra at du hentyder til en krigsforbryder
> fra 2. verdenskrig?

Måske er det denne?
http://www.signonsandiego.com/uniontrib/20060921/news_1n21deport.html

Hvor der bl.a. står:

“She was an integral part of the machinery of destruction and
persecution at Ravensbruck,” Rosenbaum said of Rinkel. “The
message to would-be perpetrators of genocide and crimes against
humanity is that if you dare to act on your fantasies of destruction,
there is a real chance that what remains of the civilized world will
pursue you for the rest of your life, even if you live for a very long
time.”

Og:

On Tuesday, though, came a jarring twist: The U.S. Justice Department
said the 84-year-old Rinkel had been deported to Germany, nearly half
a century after she immigrated to the United States, because she had
been a guard at a Nazi concentration camp in World War II where an
estimated 90,000 people, many of them Jews, were exterminated.

Jeg har stadig svært ved at se at den historie skulle kunne
bruges som begrundelse for at smide danskere ud af Danmark,
blot fordi de er muslimer.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 29-09-06 02:19

> [...]
> persecution at Ravensbruck,” Rosenbaum said of Rinkel. “The
> message to would-be perpetrators of genocide and crimes against

Oldingedamen havde næppe kunne få andet job at overleve på end det hun
fik i Ravensbrügge, en tysk kvinde arbejdslejr, der som alle tyske
lejre aldrig har været mistænkt for at have haft tilintetgørelse som
del-formål - ingen påstande om gaskammer eller lignende, helt som
Neuengamme og Saksenhausen og Buchenwald m.m. Polske lejre havde høje
dødstal og var noget helt andet.Intet tyder på at hun ikke kan have
været en solstråle-Florence Nightingle for fangerne.

En muslim der svindler sig og sin familie ind til det danske
tagselvbord ved at lyve er mere kriminel.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-09-06 19:54

Bo Warming wrote:

> [...]
> dødstal og var noget helt andet.Intet tyder på at hun ikke kan have
> været en solstråle-Florence Nightingle for fangerne.

Prøv lige at læse artiklen igen.
Er det løgn det der står?
Eller kan du bare ikke forstå engelsk?

Der står at der døde 90000 i den lejr hvori hun var vagt.
Jeg tvivler på at de alle døde af naturlige årsager.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 29-09-06 02:05

> [...]
> fra 2. verdenskrig?
>
> Som jeg tidligere har skrevet mener jeg at det er
> vigtigt at dømme krigsforbrydere, uanset om de bor

Sludder, der er stribevis af tilfælde på FRATAGELSE AF STATSBORGERSKAB
(og dvs hjemrejse nødvendig) selvom ingen krigsforbrydelse - i seneste
tilfælde var den firsårige i sin tid lejrvagt i en kzlejr,men havde
intet ondt bedrevet mod fangerne og der var ingen påstande eller
mistanke om sådan forbrydlse så domfælelse mulig

Det er dog også sket at holocaust-industrien på tvivlsomme vidneudsagn
har ment at en amerikansk olding var "Ivan den grusomme"

At vi udviser dem der har sagt "mig flygtning" hvis vi finder en
ex-landsmand der mener at den nu danske statsborger ikke var tortur og
dødsstraf truet som påstået, er altså helt OK efter international
praksis

Iøvrigt er det interessant at man kan mene som du, at der eksisterer
krigsforbrydelse hvor straf kan gøre gavn.
Krig betyder ingen regler, dvs ingen forbrydelse - og kan en olding
som Kam gentage fortidig udåd i nuværende situation? HAr sådan straf
forebygget noget? Og når den ikke har det, hvorfor så straffe?
Bur autonome og musimbander inde, det gavner - men oldinge??? Fængsler
koster ½ mio kr pr fange pr dag.

Du må være sindsyg af had og hævnlyst. Hvis ikke du var født her,
burde du udvises

USA har grund til dårlig samvittighed for med lånelejelov at have
startet krig mod Tyskland helt uprovokeret i 1941 så de behøver løgne
der kan retfærdiggøre at de sku have kæmpet for en god sag.

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-09-06 20:04

Bo Warming wrote:
> Iøvrigt er det interessant at man kan mene som du, at der eksisterer
> krigsforbrydelse hvor straf kan gøre gavn.
> Krig betyder ingen regler, dvs ingen forbrydelse -

Der er naturligvis regler for krig. Og der er naturligvis
forbrydelser begået i krig som man skal dømmes for.

Vi har heldigvis en krigsforbryderdomstol til at afgøre
hvad man kan tillade sig og hvad man ikke kan.

> og kan en olding som
> Kam gentage fortidig udåd i nuværende situation? HAr sådan straf
> forebygget noget? Og når den ikke har det, hvorfor så straffe?

Kam begår sandsynligvis ikke flere krigsforbrydelser, men som
ved andre forbrydelser straffer man ikke kun for at hindre
den enkelte i at begå flere forbrydelser. Der er en præventiv
virkning.

> Bur autonome og musimbander inde, det gavner - men oldinge???

Kriminelle autonome og muslimer skal naturligvis straffes
som andre kriminelle.

> Fængsler
> koster ½ mio kr pr fange pr dag.

Hvor har du det tal fra?

> Du må være sindsyg af had og hævnlyst. Hvis ikke du var født her, burde
> du udvises

Jeg mener ikke at jeg er "sindsyg af had og hævnlyst".

> USA har grund til dårlig samvittighed for med lånelejelov at have
> startet krig mod Tyskland helt uprovokeret i 1941 så de behøver løgne
> der kan retfærdiggøre at de sku have kæmpet for en god sag.

Så USA startede 2. verdenskrig?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 29-09-06 20:21

On Fri, 29 Sep 2006 21:04:17 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Der er naturligvis regler for krig. Og der er naturligvis
>forbrydelser begået i krig som man skal dømmes for.
>
>Vi har heldigvis en krigsforbryderdomstol til at afgøre
>hvad man kan tillade sig og hvad man ikke kan.

nemlig

vinderne kan tillade sig alt
taberne intet
viser erfaringerne efter 2. verdenskrig

ingen blev dømt for masakren på Dresden

ingen blev dømt for russernes mord på 20,000 polske officerer

ingen blev dømt for 2 A-bomber i Japan

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Bertel Brander

Dato : 29-09-06 21:55

@ wrote:

> [...]
> viser erfaringerne efter 2. verdenskrig
>
> ingen blev dømt for masakren på Dresden
>
> ingen blev dømt for russernes mord på 20,000 polske officerer

2. Verdenskrig var en af de første krige hvor
man forsøgte at retsforfølge krigsforbrydere.
Man kan godt mene at regnskabet er lidt ulige
fordelt der.
Men efter krigene i det tidligere Jugoslavien
har man forsøgt at gøre det mere afbalanceret.

Om A-bomberne over Japan er en krigsforbrydelse
kan diskuteres.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Bertel Brander

Dato : 27-09-06 19:12

@ wrote:

> http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3982564

Jeg har svært ved at se at der skulle være noget
nyt i indlægget.
Jeg kan heller ikke se at der er nogen form for
argumentation.
Manden bruger en hel artikel på at skælde ud på
nogle kendte personer der har tilladt sig at være
uenige i hans syn på indvandring.

Det er da naturligvis i orden at være uenige med
denne og hin person, og lufte denne uenighed
offentligt.
Men at artiklen skal fremhæves i hele to indlæg i
denne NG, kan jeg ikke se nogen grund til.

Det må være muligt at finde nogen der kan argumentere
for sagen.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : Patruljen

Dato : 28-09-06 01:45

Bertel Brander wrote:

> Det er jo en meget bekvem måde at afskrive synspunkter
> man ikke er enige i.

Ja. Det er for nemt. En slags kategorisk tænkning. Sort og hvidt. Os
og dem. osv.

Best regards bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-06 04:57

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
Bertel Brander wrote:

> Det er jo en meget bekvem måde at afskrive synspunkter
> man ikke er enige i.

Ja. Det er for nemt. En slags kategorisk tænkning. Sort og hvidt. Os
og dem. osv.

Desuden er rusmidler noget perifert
De vælges af selvhadere
og selvhad pga arbejdsløshed eller muhamedanisme og/eller
socialarv-selvhad,
er ofte det væsentlige, ikke de euforiserende stoffer og det lidet
bevidste, næsten uundgåelige valg af disse

Det er rigtig at folk har væsentligt ansvar, hvis de blæser hjernen ud
med rusmidler, men ting er multifaktorielle og netop ikke sort-hvide a
la nedenstående

"Parents can only give good advice or put them on the right paths, but
the final forming of a person's character lies in their own hands. "
Anne Frank

At anerkende at forældres tidlige opdragelse har betydet
skæbne-tendens er ikke at gøre skyldfri - at ansvarsforflygtige i
betydningen at anerkende mange faktorer, kan være klogt