TDC-mandens beretning....
Fra : Lyrik

Dato : 27-09-06 12:11

TDC-manden fortalte:

"De kapitalfonde der købte TDC, blev dannet til formålet. De har nu tømt
TDC's kasser for 50 milliarder kroner og leder stadigvæk efter aktiver de
kan stjæle. De har endda været ude efter medarbejdernes pensionskasse. Dog
uden held.
Mærkeligt at samfundet og politikerne står med hænderne i lommerne mens
udlændinge tømmer Danmark for værdier..
De tænker slet ikke på medarbejderne. Jeg mener at det er en moderne form
for selskabstømning. Vi har fået at vide at vi skal afskedige yderligere 5%
medarbejdere, og det på trods af at vi flikser og farer rundt, for blandt
andet at vedligeholde de kobberledninger vi stadigvæk skal servicere.
TDC bliver opsplittet i små selskaber der så kan sælges fra stykvis for at
vride den sidste profit ud af det firma man er ved at afvikle.
En medarbejder med 40 års ansættelse i KTAS og tDC blev fyret to måneder før
hun skulle på efterløn. Så måtte hun igennem arbejdsløshedsregistreringer og
jobprøvning i de sidste 2 måneder. det var en forsmædelse for mange års tro
tjeneste.
Medmenneskelighed og moral er ukendt for de multinationale (læs: Anationale
pirater red.)."

......Var man ikke meget imod Riskjær da han søgte at gøre det samme i
akumulatorinvest i sin tid? Man var moralsk indigneret.
Hvor er den moralske indignation over denne moderne selskabstømning?

Hilsen
Jens

Fra : -*- DANELAW -*-

Dato : 27-09-06 12:21

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> TDC-manden fortalte:

Ja, det er kapitalisme i dens yderste form.

Fra : Konrad

Dato : 27-09-06 12:31

"-*- DANELAW -*-" <mail@topbanana.dk> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja, det er kapitalisme i dens yderste form.

Og det bliver kun værre. Har dog læst et sted, at visse økonomer forudser
nogle gigantiske krak, den dag renten igen stiger og nærmer sig det
"normale". Kapitalfondene finansierer i højere og højere grad deres opkøb
med lånte penge, og på ét eller andet tidspunkt *må* filmen nødvendigvis
knække - og så må man jo bare håbe på, at det ikke lige bliver "vores"
flyselskab, togbane, postvæsen, telefonselskab, TV-selskab, ejendomsselskab
etc etc, som ryger med i faldet...

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 27-09-06 17:02

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> knække - og så må man jo bare håbe på, at det ikke lige bliver "vores"
> flyselskab, togbane, postvæsen, telefonselskab, TV-selskab,

Det er for så vidt underordnet. De reelle værdier forsvinder jo ikke, men
samfundsmæssigt
er det et problem, at nogen får lov til at overbelåne for lånte penge.

Fra : Joakim

Dato : 28-09-06 09:42

> [...]
> "vores"
> flyselskab, togbane, postvæsen, telefonselskab, TV-selskab,

Der kan være flere fornuftige grunde til at kapitalfonde finansierer
deres aktiviteter med en større gældsandel. Hvis f.eks. skattemæssige
hensyn tilsiger en øget gældsfinansiering, fordi aktionærerne har
præferencer herfor, varetager fondene sådan set blot aktionærernes
interesser.

Det er en afvejning som ethvert selskab må gøre sig, for når
gældsandelen i selskabet vokser, så vokser udsvingene i forrentningen
og dermed risikoen for insolvens/konkurs også.

Mig bekendt har danske børsnoterede aktieselskaber i årevis vist sig
at være yderst tilbageholdende med at anvende deres udbyttepolitik til
at nedbringe deres egenkapitalandel.

Måske lige netop derfor hyler alle som gale over den onde amerikanske
kapitalfonds opkøb af TDC og dens udbetaling af TDC's egenkapital i
udbytte til dens aktionærer?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-09-06 12:42

On Wed, 27 Sep 2006 13:10:51 +0200, Lyrik skrev:

> [...]
> uden held.
> Mærkeligt at samfundet og politikerne står med hænderne i lommerne mens

Politikerne er medskyldige. Hvis de tager hænderne op af
lommerne, kommer de til at skulle pege på sig selv. Desuden er
deres iver at sælge ud af Danmarks arvesølv usvækket. Der er
stadig institutioner tilbage, der kan kastes for hajerne ...
og indtægten ved salget gir' jo den omend kortvarige så dog så
herlige varme i bukserne.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Sten Schou

Dato : 27-09-06 14:36

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stadig institutioner tilbage, der kan kastes for hajerne ...
> og indtægten ved salget gir' jo den omend kortvarige så dog så

Mener du dermed, at det er statens opgave at drive et teleselskab?

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-09-06 15:51

On Wed, 27 Sep 2006 15:35:53 +0200, Sten Schou skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Mener du dermed, at det er statens opgave at drive et teleselskab?

Ja.

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."

Fra : Sten Schou

Dato : 27-09-06 21:07

> Ja.

Og hvorfor så det?....er det en del af det socialdemokratiske dogme....mere
velfærd-mere velfærd-mere velfærd?

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-09-06 21:57

On Wed, 27 Sep 2006 22:07:07 +0200, Sten Schou skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Og hvorfor så det?

For at sikre brugerne af en så central service.

> ....er det en del af det socialdemokratiske dogme....mere
> velfærd-mere velfærd-mere velfærd?

Næh, det er sund fornuft, at sikre borgerne en ordentlig
service til lavest mulige pris. Og konkurrence mellem
væsensforskellige udbydere er den bedste måde at sikre den
slags på.

Hvis du f.eks. husker Enron og Californien, så var det L.A's
"kommunalt"-ejede kraftværker, der alene sikrede sine kunder
el til en pris, som var i orden. Alle andre (de private
spillere) gik amok og pressede hver en vid, de kunne, ud af
deres kunder.

Dem der havde de offentlige ejede værker som el-leverandør kom
igennem krisen uden at mærke nogetsomhelst. Alle andre blev
rippet.

Jeg kan give dig hundrede lignende eksempler. (sidder lige og
læser "Democracy And Regulation".)

Det er simpelthen et gode, at man som kunde kan vælge en
offentligt ejet teleudbyder og ikke udelukkende skal være
afhængig af profitmageres tilbud.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Sten Schou

Dato : 27-09-06 23:11

> For at sikre brugerne af en så central service.

Og brugerne skulle være mere sikret, hvis det var en offentligt drevet
virksomhed?

> Næh, det er sund fornuft, at sikre borgerne en ordentlig
> service til lavest mulige pris. Og konkurrence mellem
> væsensforskellige udbydere er den bedste måde at sikre den
> slags på.

Hvem husker ikke de goda gamle KTAS og JTAS-dage, hvor det tog 3-4 uger at
få flyttet sin telefon, det er heldigvis ovre.

> [...]
> el til en pris, som var i orden. Alle andre (de private
> spillere) gik amok og pressede hver en vid, de kunne, ud af

Prisen for at telefonere har aldrig været så lav, som den er nu, og der er
mange udbydere at vælge imellem. I gamle dage havde man ikke noget valg.

> Det er simpelthen et gode, at man som kunde kan vælge en
> offentligt ejet teleudbyder og ikke udelukkende skal være
> afhængig af profitmageres tilbud.

Næ, staten har aldrig været alt for god til at drive forretning.

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 28-09-06 00:56

On Thu, 28 Sep 2006 00:10:33 +0200, Sten Schou skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Og brugerne skulle være mere sikret, hvis det var en offentligt drevet
> virksomhed?

Hvis der var en offentligt drevet virksomhed, ja. Naturligvis
- flere og forskelligartede udbydere giver større sikkerhed
for at få den bedste vare til den laveste pris.

> Hvem husker ikke de goda gamle KTAS og JTAS-dage, hvor det tog 3-4 uger at
> få flyttet sin telefon, det er heldigvis ovre.

Æbler og pærer.

> Prisen for at telefonere har aldrig været så lav, som den er nu,

Sådan er det over hele verden. Det har at gøre med
teknologiudvikling og nettenes færdiggørelse. Kobberet er jo
f.eks. forlængst betalt. Det har også med konkurrence at gøre,
og konkurrence kan vi ikke få for meget af, så naturligvis
skal det offentlige også være på banen og give sin version til
dem, der ønsker det produkt - og for at holde profitmagerne i
ørerne, så de ikke bliver for snedige, som vi f.eks. så i
Californien.

> og der er
> mange udbydere at vælge imellem. I gamle dage havde man ikke noget valg.

Det er sagen uvedkommende.

> Næ, staten har aldrig været alt for god til at drive forretning.

Det er da noget fjollet noget at skrive, når nu der er masser
af eksempler på statsvirksomheder, som er blevet drevet og
drives ganske glimrende.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : Sten Schou

Dato : 28-09-06 14:16

> Hvis der var en offentligt drevet virksomhed, ja. Naturligvis
> - flere og forskelligartede udbydere giver større sikkerhed
> for at få den bedste vare til den laveste pris.

Så du accepterer altså konkurrence.

> Æbler og pærer.

Nej, absolut ikke. Dengang var der ikke andre at gå til, derfor havde man
ikke noget hastværk.

Har du kun Enron du kan bruge som skrækeksempel?

> [...]
> dem, der ønsker det produkt - og for at holde profitmagerne i
> ørerne, så de ikke bliver for snedige, som vi f.eks. så i

Hvis det offentlige udelukkende skal på banen, med det formål at holde
priserne nede, så får det offentlige det sværere ved at tjene penge, og så
går det som det gør med mange andre offentlige selskaber, nemlig at det
giver underskud.
Man skulle i sin tid, da det nuværende TDC blev solgt, beholdt kobberet i et
selskab, og så kunne diverse udbydere leje sig ind der.

> Det er sagen uvedkommende.

Nej, det mener jeg ikke, flere udbydere giver som regel mere konkurrence,
med deraf færre prisstigninger til følge.

> Det er da noget fjollet noget at skrive, når nu der er masser
> af eksempler på statsvirksomheder, som er blevet drevet og
> drives ganske glimrende.

Ja, Combus f.eks.

Hilsen Sten

Fra : Svend Poulsen

Dato : 28-09-06 05:48

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Hvem husker ikke de goda gamle KTAS og JTAS-dage, hvor det tog 3-4 uger at
> få flyttet sin telefon, det er heldigvis ovre.

Og så glemmer du lige belejligt at fortælle, at i de gode gamle dage kunne
man ikke sidde foran pc skærmen og få flyttet sin telefon, som man kan i
dag, for at forherlige liberalismen og kapitalismen.

> Hilsen Sten

Svend

Fra : Sten Schou

Dato : 28-09-06 14:11

"Svend Poulsen" <svend_poulsen_304@hotmail*.com> skrev i en meddelelse

> Og så glemmer du lige belejligt at fortælle, at i de gode gamle dage kunne
> man ikke sidde foran pc skærmen og få flyttet sin telefon, som man kan i
> dag, for at forherlige liberalismen og kapitalismen.

Hvoraf vi kan udlede, at du er modstander af internettet?....dangang skulle
man ringe ind at give besked, det tager som regel ikke meget længere end det
gør at sende en mail.

Hilsen Sten

Fra : El Trabajador

Dato : 27-09-06 15:53

> [...]
> stadig institutioner tilbage, der kan kastes for hajerne ...
> og indtægten ved salget gir' jo den omend kortvarige så dog så

Ja, det næste er jo Scandlines, som måske også bliver solgt til en eller
anden kapitalfond.
--
El Trabajador

Fra : Aksel

Dato : 27-09-06 20:28

Jeg mener at det er en moderne form
> for selskabstømning.

Hvis de nuværende ejere kunne tjene flere penge ved at grave kobberet op og
sælge det til Langtbortistan ville de gøre det.

Salget nærmer sig efter min mening landsforrædderi.

Hilsen Aksel

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 27-09-06 21:57

On Wed, 27 Sep 2006 21:28:18 +0200, Aksel skrev:

> Jeg mener at det er en moderne form
>
> Hvis de nuværende ejere kunne tjene flere penge ved at grave kobberet op og
> sælge det til Langtbortistan ville de gøre det.
>
> Salget nærmer sig efter min mening landsforrædderi.

Hørt!

Fra : Egon Stich

Dato : 28-09-06 09:18

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> sælge det til Langtbortistan ville de gøre det.
>
> Salget nærmer sig efter min mening landsforrædderi.

Nu må i da lige styre jer?
Det er god liberal politik.
Det som så mange åbenbart ønsker sig.
Husk også på, hvorledes pressen højlydt jubler, hver gang en dansk
virksomhed sælges ud af landet.

MVH
Egon

Fra : Joakim

Dato : 28-09-06 09:33

> [...]
> i akumulatorinvest i sin tid? Man var moralsk indigneret.
> Hvor er den moralske indignation over denne moderne selskabstømning?

Det har ikke en skid med selskabstømning at gøre.

Fra : Jesper

Dato : 28-09-06 14:45

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> akumulatorinvest i sin tid? Man var moralsk indigneret.
> Hvor er den moralske indignation over denne moderne selskabstømning?

Kære Lyrik-Jens!

Når du siger "tømt", hvad taler vi så om? Udloddet udbytte til
aktionærerne? Fordi det er da helt iorden. Det bliver først kriminelt,
hvis TDCs penge er blevet brugt til selvfinansiering af købet eller der
har fundet underslæb eller mandatsvig sted.

Og hvis der kunne findes 50 mia, så må TDC have været overkapitaliseret.
Pengene skal ud og arbejde, de skal ikke ligge og mugne i TDCs alt for
store pengetank.

Og den med medarbejderen der blev fyret 2 md før han skulle på efterløn
så kan måtte i arbejdsprøvning etc. er en and. Med 40 års anciennitet,
så har manden 6 mds opsigelse, 4md længere end til efterlønsalderen.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen