Hjælp til opsætning af Access Point
Fra : Kim

Dato : 27-09-06 07:18

Hej

Har købs SMC Acces Point sammen med 2 trådløse PCI kort. Udstyret er sat til
Zyxel router & switch (CyberCity Internet).

Det fungerede fint i starten da jeg fik det tilkoblet. Der fulgte 2 CDér
med, den ene er til PCI kortet, den anden er åbenbart til
installation/konfigurering af Access Point.

Problemet opstod da jeg skulle prøve at lave cryptering.
I vejledningen (som er meget kortfattet), står der noget om en webbaseret
konfiguration. Man skal åbenbart indtaste en IP adresse : 192.168.2.xxx. Og
bagefter skal man så køre CDén.

Det lykkedes at kommen ind på hjemmesiden 1.gang (med 192.168.2.xx). Men
efter dette kan man ikke længere gå ind på IP adresse. Og hvad værre er, den
trådløse Internet forbindelse virker heller ikke længere !

Desværre har SMC kun support på engelsk. Er der nogen her som måske kunne
hjælpe. På forhånd tak.

Mvh

Kim

Fra : Henrik Hartig

Dato : 27-09-06 08:23

Kim wrote:

> [...]
> den trådløse Internet forbindelse virker heller ikke længere !
>
> Desværre har SMC kun support på engelsk. Er der nogen her som måske kunne

Hej Kim
Jeg kender ikke noget tl SMC Acces Point, men kan måske hjælpe lidt:

Til din orientering:
Adresserne
10.0.X.Y
172.16.X.Y
OG
192.168.X.Y
er alle en særlig form for ip-numre, kaldet RFC 1918 adresser. Disse
adresser er reserverede til private netværk og kan sålede ikke routes
direkte på Internettet. De bliver brugt LOKALT til at sætte private (som
dit) netværk op. M.a.o behøver du ikke holde adresserne 192.168.X.Y
hemmelige, andre lokale netværk har tilsvarende adresser

Måske skulle du prøve at finde en bedre vejledning på smc hjemmeside (på
engelsk ).
Måske er dette link til en bedre manual:
http://www.smc.com/index.cfm?event=downloads.searchCriteria&localeCode=EN_DNK&productCategory=0&modelNumber=1475&downloadType=8&knowsPartNumber=false

Du kan forsøge at resette AP, så skulle default-værdierne for password osv.
genopstå så du kan komme ind på WebInterfacet igen. Ved selv at søge fandt
jeg manualen til smcwaps-g:
http://www.young.hu/download.php?id=325

og her resetter du ved at trykke og holde "shutdown" og "bakckup" -
knapperne nede i 6 sekunder.

/henrik

Fra : Henrik Hartig

Dato : 27-09-06 08:28

Tilføjelse:
Efter at have resat dit AP, skulle du komme ind på webinterfacet ved at
skrive
http://192.168.2.1

... og skrive smcadmin som password

/henrik