Mælk =fedt+vand og ingen sundhedsværdi
Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-06 06:51

Mælk =fedt+vand og ingen sundhedsværdi

Opreklameringen af mejerigtige produkter som noget med omsorg og
sygdomsforebyggelse har intet på sig.

Fedtet er som i flæsk, og ingen danskere mangler vitaminer.

At turde kombinere vandindtag med lidt rusmiddel er der mere fest og
farver i

Snak over mælk er træls, men når alkohol er et par % så gør folk være
ærlige, dvs videnskabelige og samfundsgavnlige

Min Bailey whiskilikør er sur (og var det ved køb, den har været
opbevaret lunt længe og er ikke datomærket - når mælk iindgår, sker
fordærvelse, FØJ - hold dig til Drambuie eller Irmas billigere "Glayva"
(evt HøjbroVins Famouse Grouse whiskilikør)

I USA lærte jeg i 1964 at bruge majonæse i stedet for smør, og Kraft
Miracle whip er fremragende evt den billigere Domino Bechamelsovs, når
kødpålægget skal hænge fast i brøddet - det harsker alrig, selv
udenfor køleskab

I en Alan Alda film De fire årstider 1978 sagdes

"Jeg drikker ikke slim - det er til kalve"

Fra : Bo Warming

Dato : 27-09-06 09:28

http://messenger.adtech.de/r105/r.asp?G=1C41AG0G0G47DFG271G4G0G

Desværre fokuserer dette link på at der ikke er påvist skade af mælk

Men er der påvist mere gavn f fedtet i mælk end det i flæsk og
margarine

Fra : JP

Dato : 27-09-06 10:51

newsqSg.118343$FT3.47822@fe54.usenetserver.com...
> http://messenger.adtech.de/r105/r.asp?G=1C41AG0G0G47DFG271G4G0G
>
> Desværre fokuserer dette link på at der ikke er påvist skade af mælk

Nåe så kan du da bare justere din verdensyn.

> Men er der påvist mere gavn f fedtet i mælk end det i flæsk og margarine

Ikke af fedtet, animalsk mættet fedt er bare ikke for smart. Men der er jo
så andre gavnlige ting i mælk som der ikke er i flæsk, i hvert fald i andre
forhold.

> [...]

>Snak over mælk er træls, men når alkohol er et par % så gør folk være
>ærlige, dvs videnskabelige og samfundsgavnlige

Her er vi så enige, mælk er bare ikke specielt underholdende.

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 27-09-06 21:09

> Mælk =fedt+vand og ingen sundhedsværdi
[snip]

Hvorfor egentlig dette smagsdommeri omkring mælk?

> Snak over mælk er træls, men når alkohol er et par % så gør folk være
> ærlige, dvs videnskabelige og samfundsgavnlige

Så hvis alle folk var kronisk berusede, ville verden være et bedre sted?

> [...]
> Miracle whip er fremragende evt den billigere Domino Bechamelsovs, når
> kødpålægget skal hænge fast i brøddet - det harsker alrig, selv udenfor

Bruger du bechamelsovs i stedet for smør?

Fra : Croc®

Dato : 28-09-06 21:39

On Wed, 27 Sep 2006 22:08:53 +0200, "Peter Wing Larsen"
<peterwing@mail.dk> wrote:

>[snip]
>
>Hvorfor egentlig dette smagsdommeri omkring mælk?

For ikke at tale om at ligningen er forkert.
Mælk = Vand, Fedt, Protein, Sukker og mineraler.

Det er vist for længe siden B.W. læste kemi.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Bo Warming

Dato : 29-09-06 00:10

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message
> [...]

Jeg fulgte tråden op med link fra den ny avisnyhed, da da den et par
timer senere var tilgængelg

> For ikke at tale om at ligningen er forkert.
> Mælk = Vand, Fedt, Protein, Sukker og mineraler.

Ja, og vitamin D og A og E og sporstoffer

> Det er vist for længe siden B.W. læste kemi.

Mht energiindhold og smag er nævnte fedt + vand altafgørende.

Mit studie sluttede 1970 men jeg husker da godt at mælkesukkker og
protein i sødmælk og råmælk har cirka samme energiindhold TILSAMMEN -
men smag og sundhed er emnet p.t. og her er de ret uvæsentlige

Er der nogen, der oplever sødmælk som sød? - det er da et dumt
reklamenavn. Mælkesukker, laktose er ikke nær så sødt som glukose for
slet ikke at tale om saccarose og fruktose.