Rugsted og Kreutzfeldt
Fra : ___P.Sir

Dato : 25-09-06 11:56

Herlig aften med R & K i Tivoli - så mange flotte sange - og enestående
suveræn bas af Jens R.
2 spørgsmål: Var dèt det? Eller er det meningen de skal turnere lidt også
nu?
Og: Den famøse tv-udsendelse, som sendte dem til tops "overnight" i starten
af 80èrne, er der nogen der har hørt planer om at genudsende den? Eller
findes den tilgængelig et eller andet sted/medie/internet el.lign.?
Hvem ved noget?
Psir.

Fra : Steen

Dato : 25-09-06 12:27

___P.Sir wrote:
> og enestående suveræn bas af Jens R.

Jeg så et klip i TV, hvor han spillede guitar...kan det passe?

Steen

Fra : ___P.Sir

Dato : 25-09-06 13:05

Jeg så et klip i TV, hvor han spillede guitar...kan det passe?

Det er korrekt - han spillede faktisk akustisk i et par numre, blandt andet
startnummeret "Tilfældigvis forbi"...og det ku` han altså også, skal jeg
hilse og sige.
Men så byttede han til bassen 2-3 numre inde, og så kørte han bare derud af,
skal jeg hilse og sige !

Hvilket TV program var det du så dem igår?

psir

Fra : Per Hansen

Dato : 25-09-06 12:51

___P.Sir wrote this

> [...]
> starten af 80èrne, er der nogen der har hørt planer om at genudsende
> den? Eller findes den tilgængelig et eller andet sted/medie/internet

Ikke lige just, men hvis du har en pladespiller, så kan du ihvertfald
få fat i stort set alle deres gamle albums på plademessen i
Kongensgade/Odense. Det var dælme ikke så lidt de havde af dem da jeg
besøgte messen igår (Søndag).

--
Per Hansen.

Fra : ___P.Sir

Dato : 25-09-06 13:06

"Per Hansen" <onoman99opo****etikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> få fat i stort set alle deres gamle albums på plademessen i
> Kongensgade/Odense. Det var dælme ikke så lidt de havde af dem da jeg

Jo tak, jeg har nu alle pladerne - men det var tv udsendelsen, jeg var ude
efter..!.

Fra : ___P.Sir

Dato : 26-09-06 12:59

> Jo tak, jeg har nu alle pladerne - men det var tv udsendelsen, jeg var ude
> efter..!.
Og så kan jeg tilføje, at den faktisk blev vist i brudstykker i Tivoli på
lærredet bagved, synkroniseret til det de spillede.

Er der nogen der ved hvilket udstyr Rugsted spiller på? Hvordan kan det lyde
så godt? Guitaren var naturligvis Fenderen, formentlig den samme som han har
spillet på siden Dandy Swingers ! Men derudover?

Fra : Steen

Dato : 26-09-06 17:27

___P.Sir wrote:

> Hvilket TV program var det du så dem igår?

Tror faktisk det var TV-Avisen

Steen

Fra : jensbacher@hotmail.c~

Dato : 26-09-06 20:23

___P.Sir skrev:

> [...]
> så godt? Guitaren var naturligvis Fenderen, formentlig den samme som han har
> spillet på siden Dandy Swingers ! Men derudover?

Det var en sort combo med gråligt frontstof. Det kunne godt være en
Fender. Skal se om jeg kan komme i tanke om modellen. Jens Runge
spillede iøvrigt på gammel Vox AC30.

Begge opfanget af en Shure sm57 mikrofon, mixet på en Midas Heritage
3000 og udsendt gennem et L'Acoustics højttaler-anlæg, men det er du
nok ligeglad med

//Bacher

Fra : ___P.Sir

Dato : 26-09-06 20:57

Begge opfanget af en Shure sm57 mikrofon, mixet på en Midas Heritage
3000 og udsendt gennem et L'Acoustics højttaler-anlæg, men det er du
nok ligeglad med

Nå nej, hvis det var medvirkende til den afsindig flotte lyd, som bassen kom
ud med, så skal det da også nævnes. SJældent at man hører den så ren og fin
og detaljeret, som i dette tilfælde. Er du ikke enig i det?