Mohammedkrisen i Dags Dato
Fra : Pjensen73

Dato : 24-09-06 19:28

Så lige Dags Dato hvor en af tegnerne debaterede med en muslim.
Muslimen mener man ikke er respekteret når man laver grin med dem.
Så er der sgu mange der ikke er respekteret. Vi laver jo grin med alt
og alle.

Fra : @

Dato : 24-09-06 19:36

On Sun, 24 Sep 2006 20:28:19 +0200, Pjensen73
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

> [...]
>Muslimen mener man ikke er respekteret når man laver grin med dem.
>Så er der sgu mange der ikke er respekteret. Vi laver jo grin med alt

og det er bl.a. en af forståelseskløfterne mellem mennesker og
muhamedanere

os mennesker bliver nærmest sure hvis der ikke bliver gjort grin med
alting

det samme bliver af muhamedanerne opfattet som en blodig personlig
fornærmelse

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Kim2000

Dato : 24-09-06 19:47

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
> Så lige Dags Dato hvor en af tegnerne debaterede med en muslim.
> Muslimen mener man ikke er respekteret når man laver grin med dem.

Nu er respekt ikke noget man får, det er noget man gør sig fortjent til, de
færreste (offentlig kendte) muslimer har gjort sig fortjent til andet end
vores foragt.

mvh
Kim

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-09-06 20:08

Pjensen73 skrev:
> [...]
> Muslimen mener man ikke er respekteret når man laver grin med dem.
> Så er der sgu mange der ikke er respekteret. Vi laver jo grin med alt og

Nøj, hvor blev Ahmad Kassem fra Islamisk Trossamfund dog - heldigvis,
havde jeg nær sagt - skuffet!

Her gik han åbenbart lige og frydede sig over at han troede at han ville
få en ensidig, betingelsesløs undskyldning fra een af de tegnere, som
han selv er skyld i trues på livet, men så ville tegneren, dèn infame
"kufr", ikke bare blindt underkaste sig og bede om tilgivelse!

Stort bifald herfra til Kurt Westergaard, for ikke - som ellers nok den
mest truede af tegnerne - bare at bukke under for presset!
Han er trods alt en væsentligt sejere stodder end hans lapsede lyserøde
charmetørklæde umiddelbart syntes at indikere...

Anders Peter Johnsen

Fra : PerX ...

Dato : 24-09-06 22:38

In article <4516d6db$0$84024$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk says...

> [...]
> Han er trods alt en væsentligt sejere stodder end hans lapsede lyserøde
> charmetørklæde umiddelbart syntes at indikere...

Ja meget modig person, nu ved de jo hvor han bor ;)

Fra : NVJ

Dato : 24-09-06 20:09

> [...]

>Muslimen mener man ikke er respekteret når man laver grin med dem.
>Så er der sgu mange der ikke er respekteret. Vi laver jo grin med alt

Hvad så med alle vores kendisser som f.eks. kongehuset og politikere,
som til stadighed må stå til skue for at blive gjort til grin i revyer
o.lign. Respekterer vi ikke dem, selv om der bliver lavet grin med
dem - det tror jeg da nok lige vi gør.

Apropos interviewet i Dags Dato: hvad jeg derimod syntes var mere
ynkeligt var at den muslimske talsmand IGEN regnede med og krævede at
få en undskyldning fra tegneren. Tegneren svarede, at det var hans
arbejde, men at han stadig respekterer muslimer og islam, men det var
åbenbart ikke nok for den muslimske talsmand, som gik helt i selvsving
og krævede kameraet slukket.

Hvornår lærer disse muslimer dog, at vi har ret til lave satire og
lave grin over principielt stort set alt her i Danmark. Dette her er
Danmark og ikke Mellemøsten - udover dette gælder dansk lov og ikke
islamisk lov her i landet.

Mage til uforstående mennesker skal man lede længe efter (og dog... nu
ved vi jo hvor vi har dem, stort set).

/NVJ

Fra : Pjensen73

Dato : 24-09-06 20:27

NVJ forklarede den 24-09-2006:

> [...]
> som til stadighed må stå til skue for at blive gjort til grin i revyer
> o.lign. Respekterer vi ikke dem, selv om der bliver lavet grin med

Jamen det er jo det jeg mener.
Men i Muslimernes øjne, respektere man dem ikke, når man laver grin med
dem.

Fra : @

Dato : 24-09-06 22:02

On Sun, 24 Sep 2006 21:27:22 +0200, Pjensen73

det gør jeg nu heller ikke alligevel

Fra : Tony

Dato : 24-09-06 23:33

> NVJ forklarede den 24-09-2006:

> Jamen det er jo det jeg mener.
> Men i Muslimernes øjne, respektere man dem ikke, når man laver grin med
> dem.

Af den simple grund---at i den muslimske verden kender man ikke ordet satire
eller humor.
Hvordan skal to så forskellige kulturer, nogensinde kunne forstå hinanden.?

Tony

Fra : Konrad

Dato : 24-09-06 20:18

> [...]
> Muslimen mener man ikke er respekteret når man laver grin med dem.
> Så er der sgu mange der ikke er respekteret. Vi laver jo grin med alt

Lad os tage pis på holocaust og den hellige opstandelse.

Fra : Pjensen73

Dato : 24-09-06 20:26

Konrad forklarede den 24-09-2006:
> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Lad os tage pis på holocaust og den hellige opstandelse.

Fint nok med mig.
Jeg vil blive lige så lidt forarget over at lave grin med Holocaust,
som med muhammed.

Fra : @

Dato : 24-09-06 22:01

On Sun, 24 Sep 2006 21:26:13 +0200, Pjensen73
<pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote:

>Konrad forklarede den 24-09-2006:

>Fint nok med mig.
>Jeg vil blive lige så lidt forarget over at lave grin med Holocaust,
>som med muhammed.

sammnelignet med Muhammed var Hitler da en ren amatør

mere end 1300 år efter at muhammed døde myrder muhamedanerne stadigvæk
løs på hans befalinger

Fra : @

Dato : 24-09-06 21:59

On Sun, 24 Sep 2006 21:17:51 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Lad os tage pis på holocaust

arrh det er bare gas

>og den hellige opstandelse.

til helvede med den

øhh det er måske den forkerte vej

Fra : John

Dato : 24-09-06 22:25

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Lad os tage pis på holocaust og den hellige opstandelse.

Jøderne er vel i forvejen blandt de skrappeste til at tage pis på
sig selv, ikke?

Den klassiske: Hvor mange jøder kan man putte i en Volkswagen?
Svar: Seksten. Tre foran, tre bagi, og resten i askebægeret.

Denne og lignende 'skrappe' vitser er bragt til torvs af: jøder
selv. Så dét!

Mvh John

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 12:57

> [...]
> Svar: Seksten. Tre foran, tre bagi, og resten i askebægeret.
>
> Denne og lignende 'skrappe' vitser er bragt til torvs af: jøder

Jeg ved ikke meget om julebag - kun at jødekager skal bages i en gasovn.

Tror du virkekelig "jøder selv" (hvilke?) har fabrikeret den slags?

Gid vide om man kan gå ned gennem Tel Avivs gader med en T-shirt påtrykt
"Jeg elsker Cyklon B". Det tror jeg sgu ikke man kan, uden at få
"kommentarer" med på vejen , helt forståeligt. Akkurat som man ikke kan tage
ud i Vollsmose med bannere hvor der essentielt står "Vi pisser på islam"
skrevet (@'s definition af ytringsfrihed).

Fra : John

Dato : 25-09-06 13:37

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Tror du virkekelig "jøder selv" (hvilke?) har fabrikeret den
> slags?

Jep, det oplyser 'unavngivne jødiske kilder'. Wiki bekræfter:

".. Much Jewish humor takes the form of self-deprecating comments
on Jewish culture, acting as a shield against anti-Semitic
stereotypes by exploiting them first ..":
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_humour#Humor_about_Anti-Semitism

- flere vitser: http://jokes.jewish.net/

http://www.google.com/search?q=jewish+humour

Mvh John

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 15:00

> Jep, det oplyser 'unavngivne jødiske kilder'.

"Unavngivne jødiske kilder" giver jeg ærlig talt ikke meget for.

>Wiki bekræfter:

Ejheller Wikipedia, hvor der jo ikke er kontrol med, om det nu ikke er de
selvsamme "unavngivne jødiske kilder" (der åbenbart har haft held med deres
postulerede propaganda - som det må vel være, hvis det er "jøder", med en
helt særlig dagsorden) som står bag.

Forklar : HVAD helt nøjagtigt skulle "jøder" have ud af at udsprede
vittigheder om dem selv, som har negative fordomme omkring jøder som den
centrale pointe?

Fra : John

Dato : 25-09-06 15:19

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Unavngivne jødiske kilder" giver jeg ærlig talt ikke meget
> for.

Du fik oplyst flere andre kilder, også af Frank.

Du forventer måske i fuld alvor, at jeg her skulle oplyse navn og
adresse på israelske bekendte? :))

> [...]
> udsprede
> vittigheder om dem selv, som har negative fordomme omkring

Én gang til for prins Knud:

".. acting as a shield against anti-Semitic stereotypes by
exploiting them first ..":
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_humour#Humor_about_Anti-Semitism

Hvad er det i ovenstående, du ikke forstår.. ?

Mvh John

Fra : @

Dato : 25-09-06 18:17

On Mon, 25 Sep 2006 16:19:04 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_humour#Humor_about_Anti-Semitism
>
>Hvad er det i ovenstående, du ikke forstår.. ?

sikkert alt det på udenlandsk

Fra : John

Dato : 25-09-06 18:37

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> sikkert alt det på udenlandsk

:)) << (højlydt, hæmningløs latter-smiley)

Jeg bør sikkert bestræbe mig på, at linjerne i besvarelser til
Konrad ikke er for lange, højst omkring ti ord eller så..

Mvh John :))

Fra : Konrad

Dato : 26-09-06 06:51

> :)) << (højlydt, hæmningløs latter-smiley)
>
> Jeg bør sikkert bestræbe mig på, at linjerne i besvarelser til
> Konrad ikke er for lange, højst omkring ti ord eller så..

Du kan da bllive helt fri.

Fra : Konrad

Dato : 26-09-06 06:49

> Du fik oplyst flere andre kilder, også af Frank.
>
> Du forventer måske i fuld alvor, at jeg her skulle oplyse navn og
> adresse på israelske bekendte? :))

Du kender jo ingen der har opfundet vittigheder, så nej. Hvad jeg ikke kan
forstå er, at du uden dokumentation og bevis uden videre godtager, at
"jøder" skulle have fabrikeret alle holocaustvittigheder, og når de har
gjort det, må "de", "logisk set", også have frabrikeret alle andre
antisemitiske vittigheder.

> Én gang til for prins Knud:

Jamen jeg afviser slet ikke, at "jøder" på et tidspunkt har benyttet isg af
galgenhumor i 50'erne - i hvert fald langt mere end i dag, det har jeg selv
hørt tidligere, men jeres "leksikon"-links er tendentiøst og mangelfuldt.
Det er ikke smart at være arrogant på baggrund af "uanvngivne jødiske
kilder".

> ".. acting as a shield against anti-Semitic stereotypes by
> exploiting them first ..":
> http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_humour#Humor_about_Anti-Semitism
>
> Hvad er det i ovenstående, du ikke forstår.. ?

Tag dig nu sammen for helvede.. "Jøder" står altså bag
"holocaustudstillingen" i Teheran?

Fra : John

Dato : 26-09-06 12:33

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du kender jo ingen der har opfundet vittigheder

Korrekt, ligesom jeg fx heller ikke kendte Storm P. :)

> Hvad jeg ikke kan
> forstå er, at du uden dokumentation og bevis uden videre
> godtager, at
> "jøder" skulle have fabrikeret alle holocaustvittigheder

Det skrev jeg da vist ikke..

> Det er ikke smart at være arrogant på baggrund af "uanvngivne
> jødiske
> kilder".

Ikke arrogance. Bekræftes af alle israelere jeg har spurgt (og
det er ganske mange!) Barske, selvironiske vittigheder trives
blandt folk, der har været udsat for ufattelige lidelser. Tænk på
jødernes historie.

Også kampsoldater, der har været i krig, har deres egen barske
humor. Det deres måde på at fortrænge det grufulde, de har
oplevet. (Nej, jeg kender ingen af disse soldater, men har læst
om fænomenet)

> Tag dig nu sammen for helvede.. "Jøder" står altså bag
> "holocaustudstillingen" i Teheran?

Næh, skrev Frank ikke, at de lavede deres egen i Tel Aviv?

Mvh John

Fra : Konrad

Dato : 26-09-06 15:04

> Korrekt, ligesom jeg fx heller ikke kendte Storm P. :)

Jamen der kan man bare se - surprise, surprise Jeg har altså også
kendt/mødt en del israelere gennem tiderne. Og du har helt ret - ganske
morsomme mennesker i forhold til de fleste andre, én af dem jeg har mødt
nærmest en slags naturlig stand-up'er, ufatteligt underholdende - så dét ER
jeg med på. Galgenhumor lige omkring holocaust er jeg så ikke stødt på
personligt, men jeg har ved flere lejligheder - inklusive bedagede
familiemedlemmers beretninger omkring hvordan det var umiddelbart efter WWII
omkring forholdet til holocaust - hørt om og fået beskrevet, akkurat samme
form for "jewish humour" som de links der har været i spil, omtaler.

> Det skrev jeg da vist ikke..

Så forstår jeg ikke helt hvad vi egentlig diskuterer.

> [...]
> det er ganske mange!) Barske, selvironiske vittigheder trives
> blandt folk, der har været udsat for ufattelige lidelser. Tænk på

Jeg ER med på det.

> [...]
> humor. Det deres måde på at fortrænge det grufulde, de har
> oplevet. (Nej, jeg kender ingen af disse soldater, men har læst

Jeg har aldrig hørt israelere udtale sig om deres erfaringer fra felten
personligt, selvom jeg ved de har været der, ejeller hørt dem joke om det -
men jeg har andenhåndsberetninger, endda også omkring en langt ude
fællesbekendt "jøde", en dansk konvertit - og disse bekræfter helt ud det du
skriver.

Men er det monstro et særligt "jødisk" træk? Jeg tror alle former for
lidelse, smerte, horrible oplevelser og tvang som et slags kollektivt
antistof avler humor, fordi humor implicerer - og skaber! - afstand og
distance til de objekter, som humoren har i fokus, eller "gestalter". "Alle
kom hjem fra Norge - undtagen far, han rejste med Scandinavian Star!". "Alle
børnene blev mobbet i skolen - undtagen de små, de blev mobbet på arto.dk!".
Har du aldrig hørt indvandrere omtale sig selv som perkere, og lange
perkervittigheder ud som skidt fra en spædekalv? Det har jeg. F.eks har jeg
en kunde som sælger industrikøkkener, schawarma-grejer, pizzaovne,
dejkrogsrørere i 100-litersklassen og den slags, og da har jeg virkelig hørt
"perkerhumor" fra giraffernes egne muler. Det er som om de forventer, at man
er smækfuld af fordomme, og så tager de pis på sig selv for lissom' at tage
den værste "brod". I mine øjne virker det akavet.

Jeg tror det var Isaac Asimov (som i øvrigt var jøde) som engang har skrevet
en genial novelle, hvor plottet er, at en gruppe forskere prøver at finde
humorens væsen : Hvorfor er nogle ting sjove, hvad gør det konkret sjovt
etc? De finder svaret, men også samtidig ud af, at humoren er plantet blandt
mennesker som en slags test. Og lige pludselig er ingen vittigheder sjove
længere. Vittighederne var kun sjove, fordi de var en del af et eksperiment.
Så snart man forstår humorens væsen, er eksperimentet slut, og præmisserne
ændret for altid.

Det er kun sjovt, hvis man har distance og "jeg-ikke-tænke" i fokus. Hvis
man er klar over, at det faktisk kan gøre en masse mennesker oprigtigt
forargede og vrede, er det jo ikke sjovt længere! Derfor er hverken
Muhammed-"humorist"-tegninger, eller tegninger som med ondt forsæt tager
pis på 6 mio menneskers sataniske død ikke særlig sjove.

> Næh, skrev Frank ikke, at de lavede deres egen i Tel Aviv?

I Teheran er der en hel konkurrence.

Fra : John

Dato : 26-09-06 15:24

> Så forstår jeg ikke helt hvad vi egentlig diskuterer.

Jøder har ikke nødvendigvis fabrikeret ALLE holocaust-vittigheder

> Jeg har aldrig hørt israelere udtale sig om deres erfaringer
> fra felten
> personligt

Jeg mener ALLE kampsoldater, der har oplevet grufulde ting i krig
(fx Korea, Vietnam mm fl), ikke blot israelske

> Men er det monstro et særligt "jødisk" træk?

Næppe. Tror det gælder alle, der har været udsat for noget så
grufuldt, at hjernen har svært ved at acceptere det, en slags
forsvars/overlevelses-mekanisme.

Mvh John

Fra : Konrad

Dato : 26-09-06 15:42

> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg tror vi helt sensationelt er blevet enige om, at vi faktisk mener
nogenlunde det samme!

Fra : John

Dato : 26-09-06 15:55

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror vi helt sensationelt er blevet enige om, at vi faktisk
> mener
> nogenlunde det samme!

Tjah.. måske blot lidt nuance-forskelle hist og pist.. :)

Mvh John

Fra : Frank

Dato : 25-09-06 13:50

Hej

> Jeg ved ikke meget om julebag - kun at jødekager skal bages i en gasovn.

Jeg syntes at man skal tage dette alvorligt - min far døde i en KZ-lejr.
Han faldt ned fra et vagttårn.....

(bare for at blive lidt i stilen...)

> Tror du virkekelig "jøder selv" (hvilke?) har fabrikeret den slags?

Tja, kig her:
http://boomka.org/blog/wp-content/plugins/falbum/wp/album.php?album=72057594067999377&page=1&photo=116358484

Eller blot på http://boomka.org

Og her er hvad 'egyptiansandmonkey' havde at sige om dem:

In light of recent events dealing with cartoons, and how Iran is running
it's own anti-semetic cartoon context (cause that's different then the rest
of the cartoons they usually publish, right?), the israelis have decided to
retaliate by...... having their own anti-semetic Cartoons contest???? Amitai
Sandy (29), graphic artist and publisher of Dimona Comix Publishing, from
Tel-Aviv, Israel, has followed the unfolding of the "Muhammad cartoon-gate"
events in amazement, until finally he came up with the right answer to all
this insanity - and so he announced today the launch of a new anti-Semitic
cartoons contest - this time drawn by Jews themselves! "We'll show the world
we can do the best, sharpest, most offensive Jew hating cartoons ever
published!" said Sandy "No Iranian will beat us on our home turf!"

> [...]
> tage
> ud i Vollsmose med bannere hvor der essentielt står "Vi pisser på islam"

Tja - det lader ikke til at det er nemt at finde sted at udstille dem i Tel
Aviv, men de er ikke forbudt og Sandy er ikke blevet myrdet på åben gade med
pistolskud og knivstik - enhver lighed med virkelige begivenheder er
naturligvis tilfældig.....

Mvh
Frank

--
"It is a certain fact that not all Muslims are terrorists, but it is equally
certain, and exceptionally painful, that almost all terrorists are

Fra : Konrad

Dato : 26-09-06 06:57

"Frank" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> we can do the best, sharpest, most offensive Jew hating cartoons ever
> published!" said Sandy "No Iranian will beat us on our home turf!"

Og hvad vil du så egentlig sige med det? Hvad var det et svar på?

1. At jøder står bag al antisemitisk propaganda?
2. Eller at antisemitisk propaganda er i orden, så længe den er fremstillet
af jøder?
3. At vi godt "må", og burde, tage pis på jøderne også, de må vel være parat
til at finde sig i "hån og latterliggørelse", akkurat som vi tager pis på
muslimer?

> [...]
med
> pistolskud og knivstik - enhver lighed med virkelige begivenheder er

Og HVAD vil du egentlig sige med det? Hvori består forbindelsen med Van
Gogh? Det virker på mig som om i er en to-tre stykker der har fundet ud af i
fællesskab at trække mig rundt i manegen uden rigtig at vide hvor i vil hen.
Der er ikke nogen "tråd" i det her, men bare nogle links "og forstår du det
nu" - jeg kan dårligt "forstå" det, når i ikke engang selv definerer, hvad
der er at forstå.

Fra : PerX ...

Dato : 24-09-06 22:46

In article <4516db01$0$75032$14726298@news.sunsite.dk>,
davidkonradFJERN@gmail.com says...

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Lad os tage pis på holocaust og den hellige opstandelse.

Er du gal, så bliver vi jo slået ihjel af de kristne! Hm.. nej, og dog.

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 12:58

"PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse
> In article <4516db01$0$75032$14726298@news.sunsite.dk>,
> davidkonradFJERN@gmail.com says...

> Er du gal, så bliver vi jo slået ihjel af de kristne! Hm.. nej, og dog.

Jeg tror ikke 8-900 tallets kristne kulturrevolution, hvor alt "hedensk" -
inklusiv vor oldhistorie - blev brændt på bålet, vil blive gentaget.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-09-06 14:02

On Mon, 25 Sep 2006 13:58:27 +0200, Konrad skrev:

> "PerX ..." <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tror ikke 8-900 tallets kristne kulturrevolution, hvor alt "hedensk" -
> inklusiv vor oldhistorie - blev brændt på bålet, vil blive gentaget.

Nej, nu er det jo brændt og væk. På den anden side kunne de
kristne godt tage og skillinge sammen til at genopbygge noget
af det, deres trosfæller fik ødelagt dengang. Det ville klæde
dem, og så ville det heller ikke længere virke helt så
hyklerisk, når kristne hyler op, at muhamedanere ødelægger
hedenske statuer i Afghanistan.
--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 14:48

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem, og så ville det heller ikke længere virke helt så
> hyklerisk, når kristne hyler op, at muhamedanere ødelægger

Vi kan ikke gøre op med tilbagevirkende kraft. Men vi kan gøre anskrig hvis
uretfærdigheder begåes i vores nutid. En uretfærdighed bliver ikke retfærdig
af, at en anden uretfærdighed begåes.

Det er ikke hykleri at kritisere sprængningen af buddha-statuerne. Det er
hykleri hvis man påstår, at ens egen religion aldrig har bedrevet det samme.

Fra : Croc®

Dato : 25-09-06 15:56

On Mon, 25 Sep 2006 15:47:31 +0200, "Konrad"

> [...]
>hykleri hvis man påstår, at ens egen religion aldrig har bedrevet det samme.

Nej det lykkedes stort set spanierne at udradere store dele af de
sydamerikanske kulturer, flere steder med det resultat at man ikke kan
genskabe deres skriftssprog.

Regards Croc®

Navigare necesse est, vivere non est necesse

Fra : Konrad

Dato : 25-09-06 16:24

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det lykkedes stort set spanierne at udradere store dele af de
> sydamerikanske kulturer, flere steder med det resultat at man ikke kan
> genskabe deres skriftssprog.

Det er bare det mest "velkendte" eksempel. I virkeligheden bestod de
sydamerikanske kulturer - bedst kendt af eftertiden som "inkakulturen" - af
flere tusinde overlappende kulturer, akkurat som i Afrika, hvor europæisk
uvidenhed den dag i dag er skyld i krige, - og i Asien er det jo
forfærdeligt hvordan koloniherrerne kunne ødelægge ikke blot kulturen, men
også dens fortid (på alle ældre jernbaner i Indien er det skærver fra
"glemte" Indus-byer som udgør fundamentet). I Sydamerika har de trods alt
bevaret kulturen og ruinerne. Og så er der fra vor eget hold eksemplet
Grønland. De gamle "glemte" asiatiske kulturriger i Afghanistan var gået i
glemmebogen, pga de næstekærlige kristne, længe inden Taleban sprængte 3
fucking statuer i luften.

Men det skal vi naturligvis se bort fra. Det væsentlige er, at det muligvis
kan kobles sammen med "vores" allestedsnærværende frygt for "terror", hvis
man altstå er god til tankespring.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-09-06 16:07

On Mon, 25 Sep 2006 15:47:31 +0200, Konrad skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Vi kan ikke gøre op med tilbagevirkende kraft.

Lidt erstatning ville dog være på sin plads. I Afghanistan tog
man jo også fat på at redde og til dels genopbygge statuerne
efter udstyrtningen af Taliban. Manglede da også bare andet.

> Men vi kan gøre anskrig hvis
> uretfærdigheder begåes i vores nutid. En uretfærdighed bliver ikke retfærdig
> af, at en anden uretfærdighed begåes.

Det gør den ikke, nej. Men det virker nu lidt hyklerisk, når
man fortsat holder samtlige gamle blothøje besat med kristne
monstromer og ikke påtænker at nedrive en eneste af kirkerne
for dog at ære bare lidt af den fortid; man selv knuste.

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Konrad

Dato : 26-09-06 06:58

> [...]
> monstromer og ikke påtænker at nedrive en eneste af kirkerne
> for dog at ære bare lidt af den fortid; man selv knuste.

Det er jo fordi kristeniseringen er lykkedes.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-09-06 07:50

On Tue, 26 Sep 2006 07:58:07 +0200, Konrad skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo fordi kristeniseringen er lykkedes.

Det kan andet jo også. Så det gælder bare om at holde ud og
vinde, så er moralen i orden.

--
"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon

Fra : Konrad

Dato : 26-09-06 13:16

> Det kan andet jo også. Så det gælder bare om at holde ud og
> vinde, så er moralen i orden.

Lige netop! Så hvorfor dog bekymre sig om islamisering? Om 500 år - i
fald "islamiseringen" realiseres, hvilket jeg ikke kan afvise, ligesom jeg
ikke kan 100% afvise at jorden er flad, og at billeder af planeten taget fra
rummet er optiske bedrag - skal der såmænd nok komme en Ali Krarup, der kan
fortælle os, at den danske kultur er identisk med islamiske værdier, og at
hvert et forsøg på at forandre denne tilstand er, hvis ikke landsforræderi,
så 1) dansen om guldkalven 2) vejen mod undergang og mørke.

Fra : rapsjak@ofir.dk

Dato : 24-09-06 22:32

Muhammed VAR faktisk kriger men ve den der sætter islam eller muhammed
i forbindelse med voldelighed.

Det muslimer kalder "respekt" er det vi andre kalder "frygt". De er
opvokset i en evig skræk for at træde ved siden af. Ikke af respekt
for profeten med af skræk for represalier fra de med troende.

Nu vi er inde på respekt ..... Hvis nogen i den grad mangler respekt
for andre religioner, folkeslag og kulturer. Så er det virkeligt den
muslimske verden.

Bortset fra alt det er jeg uenig med tegnerens formål med mødet. Man
KAN IKKE diskuttere fornuft med disse folk. De har lagt hjernen i en
bog og er i en konstant tilstand af noget der efter min mening er en
variant af sindsyge.
Det gælder ikke kun islam men alle fanatisk religiøse, kristne for
den sags skyld også, tro mig jeg er vokset op i et indre missionsk
hjem.

Fra : Doctor Tennant

Dato : 25-09-06 06:57

Det muslimer kalder "respekt" er det vi andre kalder "frygt". De er
opvokset i en evig skræk for at træde ved siden af. Ikke af respekt
for profeten med af skræk for represalier fra de med troende.

Ja, det er nemlig lige præcis det indtryk jeg også er ved at få banket godt
ind i knolden. Der er ingen respekt over at være bange for en terrorist, der
vil slå én og éns familie ihjel fordi man er andet end muhammedansk troende.

Respekt er s'gu da netop tolerancen overfor et andet menneskes holdninger -
uanset hvor uenig man så end måtte være med dem. Det er ikke andet end en
falliterklæring, når man ikke kan udvise respekt og istedet må udøve vold
overfor mennesker med andre holdninger end ens egne.

Respekt er ligeledes agtelsen for et andet menneskes evner udi f.eks deres
metier. F.eks respekterer jeg visse sportsfolk pga. deres dygtighed under
alle mulige forskellige omstændigheder...

Nej, der er bare en hel del muhammedanere der simpelthen ikke hører hjemme
heroppe i det kolde nord. De ville føle sig allerbedst tilpase hjemme i
deres ørkenstater, hvor islam er lov og ret. Heroppe kortslutter hjernerne
bare i kulden. De er jo ikke vant til modstand, for når man gør modstand
derhjemme så påkalder man sig jo blot 'guds vrede' eller lignende, og som
regel i form at vold\død fra en bøddel's hånd.

HC

Fra : PerX ...

Dato : 24-09-06 22:37

In article <mn.c4cc7d69cf184ca9.58117@FJERNDETTEgmail.com>, pjensen73
@FJERNDETTEgmail.com says...
> [...]
> Muslimen mener man ikke er respekteret når man laver grin med dem.
> Så er der sgu mange der ikke er respekteret. Vi laver jo grin med alt

Det er jo det som er problemet, det er derfor der er kommet nogle
personer til landet for at lave om på os ;)

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 25-09-06 00:45

Konrad skrev:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Lad os tage pis på holocaust og den hellige opstandelse.

Du er da velkommen til at gøre et nyt forsøg på at "lave sjov" med
Holocaust sammen med din bonkammerat Ahmedinejad. Det første forsøg
var jo mildest talt noget af en fuser Det ER altså ikke ret sjovt
at lave grin med ofre for folkemord. Derimod er det ofte særdeles
morsomt at gøre grin med bødlerne, hvilket der er mange eksempler på
gennem tiderne. Jeg nævner i flæng "Forår for Hitler", Chaplins
"Diktatoren" og "Allo Allo".

Jeg forstår med andre ord ikke helt din analogi. Mener du, at
muslimerne er uskyldige ofre, fordi en avis tager lidt pis på de
muslimske bødler der igennem århundreder har begået vold og terror
med henvisning til islamiske dogmer? Det svarer jo lidt til at hævde,
at "Diktatoren" var et angreb på alle tyskere.

Muslimerne gør ikke sig selv nogen tjeneste ved at blive ved med at
skabe sig åndssvage over nogle harmløse tegninger i en dansk avis.
Tværtimod fristes man til at sige. Al den ballade som fulgte i
kølvandet på Muhammedtegningerne og pavens tale bekræfter jo kun
kritikken, dvs. at islam er en voldelig og intolerant religion.
---
Mvh
Anders

Fra : Jakob

Dato : 25-09-06 16:26

On 24 Sep 2006 16:45:12 -0700, "Anders Albrechtsen"
<nyrupisthebest@hotmail.com> wrote:

> [...]
>med henvisning til islamiske dogmer? Det svarer jo lidt til at hævde,
>at "Diktatoren" var et angreb på alle tyskere.

Gør jeg heller ikke. det er den nemme "hitler-association" hver gang
en muslim bliver stødt.

Hvis der skal laves en analogi kan den passende blive til en
Wulffmorgenthaler hvor Jesus som tømrer brokker sig over de søm han er
på vej til at blive hængt op i.

Det er typisk eksempel på at vi tager pis på alle autoriteter, og så
sandelig også de mest religiøse af slagsen.

Det er en gåde at man kan finde danskere der mener at religiøse
overhoveder på nogen måde fortjener særlig beskyttelse for satire.

Bekymrende.

Fra : @

Dato : 25-09-06 18:39

On Mon, 25 Sep 2006 17:26:24 +0200, Jakob <joakorj@it.dk> wrote:

>Det er en gåde at man kan finde danskere der mener at religiøse
>overhoveder på nogen måde fortjener særlig beskyttelse for satire.

og en endnu større gåde hvorfor socialister som ellers i en ikke fjern
fortid førte an når det gjalt satiriske og andre slags angreb på
religion Indre Mission biskopper og præster når det var nødvendigt,

pludselig vender 180 grader og nærmest slår knuder på tungen for at
finde nogle fraser til fordømmelse af Jyllandspostens
Muhammed-tegninger

men forklaringen er nok at socialisterne reagerer ud fra tesen:
"min fjendes fjende er min ven"

og da muhamedanernes fjende er USA som også er socialisternes fjende,
må en rettroende socialist naturligvis vælge muhamedaneren som
politisk sengekammerat, deres ideologiske ståsteder er også temmelig
ens

Fra : Konrad

Dato : 26-09-06 07:45

> og en endnu større gåde hvorfor socialister som ellers i en ikke fjern
> fortid førte an når det gjalt satiriske og andre slags angreb på
> religion Indre Mission biskopper og præster når det var nødvendigt,

Hvilke "socialister" tænker du konkret på? Der var - overordnet set - 3
store grupperinger som bakkede op om muhammedtegningerne

* fremmedhaderne
* medierne
* liberalister

Og tre store grupper der var imod

* religiøse, herunder f.eks folkekirkepræster
* humanister
* muslimerne

Der fandtes ikke nogen "socialistisk front" under hele miseren. Faktisk
havde f.eks Enhedslisten en plan om at lancere deres egne tegninger, men JP
og balladen kom dem i forkøbet.

Den helt store twist handlede IKKE om man nu "måtte" trykke disse
tegninger - det har stort set ingen agiteret imod, pånær f.eks nogle
præster, men handlede om REGERINGENS håndtering af sagen!!

> pludselig vender 180 grader og nærmest slår knuder på tungen for at
> finde nogle fraser til fordømmelse af Jyllandspostens
> Muhammed-tegninger

Kom med nogle eksempler på "socialister", som har vendt "180 grader". Du
tænker vel ikke på Uffe Ellemann? Hvem har du i tankerne, som tidligere har
bedrevet socialistisk hetz imod Indre Mission?

> men forklaringen er nok at socialisterne reagerer ud fra tesen:
> "min fjendes fjende er min ven"

Nu skal vi vel først lige have belyst, *om* de eksisterer, disse
"socialister". Så kan vi bagefter teoretisere over deres motiver.

> [...]
> må en rettroende socialist naturligvis vælge muhamedaneren som
> politisk sengekammerat, deres ideologiske ståsteder er også temmelig

Øh. Nå. Jeg begynder at ane mekanismerne bag højrefløjens mytologi. Den er
ikke blot forankret i misforståelser, men er tilsyneladende også
selvsupplerende. Alt vrøvlet lever sit eget "liv" og alene dets eksistens
opfattes som inidrekte bevis for dets sandhedsværdi.

Fra : Konrad

Dato : 26-09-06 07:09

"Anders Albrechtsen" <nyrupisthebest@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Konrad skrev:

> [...]

med henvisning til islamiske dogmer? Det svarer jo lidt til at hævde,
at "Diktatoren" var et angreb på alle tyskere.

eneste offer. I forbindelse med Muhammedtegningerne var ALLE muslimer i
fokus - det fremgår klart af det medfølgende "manifest". Det var ikke
Muhammed som skulle forhånes, men følelserne hos de muslimer, der kunne føle
sig personligt trådt på hvis man krænker deres profet. Muhammed ER for mange
muslimer langt mere central end Jesus er for de fleste kristne, eller nogen
af de store patriarker er for jøderne. Kun holocaust må kunne forventes
afstedkomme så megen harme og rippen op i åbne sår, som Muhammedkrisen.
Derfor "analogien" - "vi" laver jo netop ikke grin med "alt og alle", som
det oprindelige indlæg postulerer - tværtimod - der findes grænser når det
handler om vores egen religion, og når det gælder holocaust.

skabe sig åndssvage over nogle harmløse tegninger i en dansk avis.

Nej. Men hvem gjorde JP en tjeneste, ved at bringe dem? INGEN, vil jeg mene,
udover dem, der glædede sig over at muslimerne blev krænkede, og der kom
lidt rav i den.

Tværtimod fristes man til at sige. Al den ballade som fulgte i
kølvandet på Muhammedtegningerne og pavens tale bekræfter jo kun
kritikken, dvs. at islam er en voldelig og intolerant religion.

med en kårde, og vifter med en rød klud foran dens øjne. Alle ved jo, at
tyre er sådan nogle farlige rovdyr, der galoperer blindt efter alt der
bevæger sig, og som foretrækker den "værdige" død i arenaen.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 25-09-06 18:17

Jakob skrev:

> [...]

> Det er en gåde at man kan finde danskere der mener at religiøse
> overhoveder på nogen måde fortjener særlig beskyttelse for satire.

Bekymrende er nok det rigtige ord. Bekymrende at disse danskere mener
at det er vigtigere at vise hensyn til religiøse fantasters "sårede
følelser" end at forsvare retten til frit at kunne udtrykke sin
mening.
---
Mvh
Anders

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 26-09-06 15:27

Konrad skrev:

> [...]
> Muhammed som skulle forhånes, men følelserne hos de muslimer, der kunne føle
> sig personligt trådt på hvis man krænker deres profet.

Det er jeg uenig i. Meningen var helt klart, at også muslimer må
finde sig i satire og forhåning i det danske samfund akkurat som alle
andre. Begrundelsen for at trykke tegningerne var, at flere tegnere
følte sig truet på livet af muslimer, og derfor ikke turde bidrage
til Kåre Bluitgens bog om Muhammed. Tegningerne var således en
klokkeklar bredside mod disse fnatikeres henvisning til islam og
Muhammed som begrundelse for at true og udøve vold mod andre. I et
demokrati skal der være plads til kontroversielle ytringer, så længe
de ikke er åbenlyst injurierende eller racistiske. Lovgivningen
sætter jo ret klare grænser for, hvad man kan tillade sig, og
Muhammedtegningerne var ikke i strid med denne.

Her i landet har vi en fri presse, hvilket betyder at det ikke
tilkommer mennesker i andre lande langt fra Danmark at blande sig i,
hvad en dansk avis må bringe eller ikke bringe. Man må heller ikke
glemme, at mange af disse landes aviser i en lang årrække har bragt
stærkt krænkende tegninger og artikler om jøder, Israel og USA. Så
kan man ikke bagefter komme at forlange, at modparten ikke har lov til
at bringe tilsvarende krænkende tegninger.

> [...]
> af de store patriarker er for jøderne. Kun holocaust må kunne forventes
> afstedkomme så megen harme og rippen op i åbne sår, som Muhammedkrisen.

Jeg er helt og aldeles uenig med dig. Man kan ikke siddestille et
folkemord med en religiøs person. Et folkemord er en håndgribelig
begivenhed som alle kan forholde sig til, hvorimod en religiøs person
kun har en betydning for et afgrænset fællesskab. Det er ikke
åbenlyst for ikke-muslimer, at det er kontroversielt at afbillede
Muhammed eller lave vittighedstegninger, hvor han medvirker.

> Derfor "analogien" - "vi" laver jo netop ikke grin med "alt og alle", som
> det oprindelige indlæg postulerer - tværtimod - der findes grænser når det
> handler om vores egen religion, og når det gælder holocaust.

Det er jo i sidste ende et spørgsmål om, hvad foilk synes er sjovt.
Når forsøget på at gøre grin med Holocaust ikke er gjort i Danmark,
må det jo skyldes, at folk ikke synes det er sjovt.

> [...]
> udover dem, der glædede sig over at muslimerne blev krænkede, og der kom

Meningen var heller ikke at gøre JP en tjeneste. Meningen var at
sætte i gang i en debat om ytringsfriheden, som er under stigende
pres.

> [...]
> tyre er sådan nogle farlige rovdyr, der galoperer blindt efter alt der
> bevæger sig, og som foretrækker den "værdige" død i arenaen.

Du mener altså, at muslimer befinder sig på samme intellektuelle
niveau som en tyr?
---
Mvh
Anders

Fra : John

Dato : 26-09-06 15:48

> [...]

> tilkommer mennesker i andre lande langt fra Danmark at blande
> sig i,
> hvad en dansk avis må bringe eller ikke bringe.

- og det er vel netop her, den muslimske kæde hopper af:

De fatter ganske enkelt ikke begrebet presse-frihed, men antager,
at aviser kontrolleres af regeringen (som det er tilfældet i
muslimske lande).

Mvh John