led zeppelin - ny tilføjelse til samlingen
Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-09-06 18:41

jeg har med held fået tildelt min cdsamling nogle helt FANTASTISKE skiver
gennem tiden fra forskellige kunstnere ved lige at rådføre mig herinde -
senest nogle Deep Purple skiver...

Nu er det Zeppelins tur... jeg har en remastered dobbeltcd af min fars som
jeg har hørt en del nu og som det så ofte går med musik fra den tid, så er
jeg vild med det hele stort set.

slår jeg deres discography op på allmusic.com er der 5 stjerner ud for alle
albums helt op til Presence - er det et sikkert køb at nappe alt derop til?

Min musiksmag spænder bredt, af nyt kan nævnes Muses nye og ikke mindst
Raconteurs, men tiden 1965-1975 (roughly) er imo noget helt særligt i
musikhistorien.

Hvad synes I om de album? Jeg sidder med den sædvanlige følelse af at blive
snydt for en masse på de her best of skiver... jeg er 'bedst' til hele
albums.
--
sniper_Nolight

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 23-09-06 21:26

"sniper_Nolight" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> slår jeg deres discography op på allmusic.com er der 5 >stjerner ud for
> alle albums helt op til Presence - er det et sikkert køb at >nappe alt

Hvis du spørge mig er det et helt sikkert køb til samlingen

og bye the way Sniper ,, Check lige Donovan's "Hurdy gurdy Man " , det er
Jimmy Page der spiller Guitar soloen

--
Med særlig venlig hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 23-09-06 22:38

> Hvis du spørge mig er det et helt sikkert køb til samlingen

jamen så er de røget på listen op til Presence (det er så dyrt at
(gen)opdage noget...)

> og bye the way Sniper ,, Check lige Donovan's "Hurdy gurdy Man " , det er
> Jimmy Page der spiller Guitar soloen

Den er noteret osse.

Tak.
--
sniper_Nolight

Fra : p e r

Dato : 25-09-06 16:35

"sniper_Nolight"

Nogle af de gamle er da aktive endnu hehe...

http://youtube.com/watch?v=wEYFMHFTNec

Per

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 25-09-06 18:40

"p e r" skrev i en meddelelse

> Nogle af de gamle er da aktive endnu hehe...
>
> http://youtube.com/watch?v=wEYFMHFTNec

Syret

Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 28-09-06 09:19

Michael Meidahl Jensen skrev i meddelelsen <4515985b$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

>Hvis du spørge mig er det et helt sikkert køb til samlingen
>
>og bye the way Sniper ,, Check lige Donovan's "Hurdy gurdy Man " , det er
>Jimmy Page der spiller Guitar soloen

3rd April 1968
Location: CBS Studios ?, London, England
Type: studio
Producer: Mickie Most

Hurdy Gurdy Man {m/s?}
vocal, acoustic guitar and tambura - Donovan
electric guitars - Allan Holdsworth and Jimmy Page
bass and arrangement - John Paul Jones
drums - John Bonham and Clem Clatini
Kilde: http://www.sabotage.demon.co.uk/donovan/session.htm

Så personellet på HGM er faktisk Led Zeppelin minus Plant men plus Holdsworth,
udover Donovan og endnu en trommis. Og det diskuteres stadig blandt supernerds;
var det Holdsworth eller Page, som spillede soloen...? :·]

hvm
--
"All will be reveeeeeeeeeeeeeeeeeeeealed."
--- Led Zeppelin, 'Kashmir'

Fra : Ole Thomsen

Dato : 24-09-06 07:01

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message

> Min musiksmag spænder bredt, af nyt kan nævnes Muses nye og ikke mindst

Den nye Muse er rigtig god, men det tog også sin tid inden forventningerne
fra Showbiz blev indfriet. Jeg synes de har stået lidt i stampe siden
debuten.

> Raconteurs, men tiden 1965-1975 (roughly) er imo noget helt særligt i
> musikhistorien.

Argh, den periode er musikkens guldalder!

Cream, Creedence, Bowie, Alice Cooper, Bachman Turner Overdrive, Black
Sabbath, Pink Floyd, Genesis, Jethro Tull, Deep Purple, Focus, Frank Zappa,
Jimi Hendrix, Mike Oldfield, Mott the Hoople, Queen, Stones, Santana,
Steppenwolf, Steve Harley, Ten Years After, Beatles, Doors, Kinks, Who og så
videre og så videre.....

Ved seneste Live8 noterede jeg mig at det var gamle drenge med musik fra den
gang der stjal hele billedet

Ole Thomsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 24-09-06 07:09

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message

> Argh, den periode er musikkens guldalder!

Nå jeg læste det som "ikke noget særligt", men efter at have drukket kaffe
opdager jeg at vi er fuldstændig enige...

Angående Zeppelin er mine favoritter fra perioden II og IV.

Ole Thomsen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-09-06 09:36

> Nå jeg læste det som "ikke noget særligt", men efter at have drukket kaffe
> opdager jeg at vi er fuldstændig enige...

hehe Totalt enige!
--
sniper_Nolight

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-09-06 09:35

> Den nye Muse er rigtig god, men det tog også sin tid inden forventningerne
> fra Showbiz blev indfriet. Jeg synes de har stået lidt i stampe siden
> debuten.

det nye album er deres bedste synes jeg.

> [...]
> Santana, Steppenwolf, Steve Harley, Ten Years After, Beatles, Doors,
> Kinks, Who og så videre og så videre.....

sidder netop nu og hører Lou Reed - Transformer... ren fryd!

> Ved seneste Live8 noterede jeg mig at det var gamle drenge med musik fra
> den gang der stjal hele billedet

det har jeg desværre ikke fået set
--
sniper_Nolight

Fra : Ukendt

Dato : 24-09-06 08:49

On Sat, 23 Sep 2006 19:41:18 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>slår jeg deres discography op på allmusic.com er der 5 stjerner ud for alle
>albums helt op til Presence - er det et sikkert køb at nappe alt derop til?

Jeps :)
Du kan faktisk købe dem som box set:
http://rillen.dk/index.asp?headGroupID=2&ProductNr=32545

(Min klare favorit er 2'eren)

/Alex

Fra : sniper_Nolight

Dato : 24-09-06 09:38

> Jeps :)
> Du kan faktisk købe dem som box set:
> http://rillen.dk/index.asp?headGroupID=2&ProductNr=32545
>
> (Min klare favorit er 2'eren)

lækker boks - tak for link!
kender du kvalitet og indhold kontra de enkelte skiver købt separat? - er
det de samme? (og ikke som eksempelvis gasolin boksen der lyder frygteligt
sammenlignet med de enkelte cd'ere).
--
sniper_Nolight

Fra : Ukendt

Dato : 25-09-06 11:23

On Sun, 24 Sep 2006 10:38:01 +0200, "sniper_Nolight"
> [...]

>det de samme? (og ikke som eksempelvis gasolin boksen der lyder frygteligt

Jeg har ikke hørt "boksen", kun de oprindelige på vinyl

/Alex

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-09-06 16:40

> Jeg har ikke hørt "boksen", kun de oprindelige på vinyl

- helt tossede er de nok ikke.
--
sniper_Nolight

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-09-06 08:32

> [...]
blive
> snydt for en masse på de her best of skiver... jeg er 'bedst' til hele

De er alle, ret sikre valg... Men OK 2'eren er nok ørefængeren, men de har
helt klart, alle noget at tilbyde.

M.V.H....Benny..

Fra : sniper_Nolight

Dato : 25-09-06 16:44

> De er alle, ret sikre valg... Men OK 2'eren er nok ørefængeren, men de har
> helt klart, alle noget at tilbyde.

nu har jeg gennemlyttet den her best of og jo mere jeg hører jo mere kan jeg
lide og sådan er det ofte, så hvis de enkelte skiver kan gøre det samme for
mig så er jeg glad.

Jeg kan huske da jeg startede på Bowie, jeg er vild med Bowie fra 70'erne og
mange af de fede albums indeholder fantastiske numre som ikke er på nogen
best of skiver, derfor er jeg altid spændt på hele albums.
--
sniper_Nolight