Columbus æg om Darwin
Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-06 17:40

Columbus æg om Darwin

Darwin var 1.nysgerrig 2. kristen og fandt evolutions-sammenhænge, som
han ikke fandt i strid med sin gudstro, omend noget af biblen skulle
tolkes abstrakt.

Kristne har argumenteret, at guddommeligt "intelligent design" er
nødvendigt for at forklare, at molekylær ursuppe blev celler og
menneske.

Det er en pseudo-konflikt, for evolutions-teori er ren filosofi og har
aldrig bidraget til et praktisk fremskridt fx vedr husdyrforædling
eller sygdomme.

Den ene teori er så god som den anden - smag og behag

Lad de religiøse tro på, at de har gudsbevis ved, at biologien er
mangelfuld - det er den.

Og lad materialisterne tro på, at vi kan eftergøre skabelsesmirakler
via laboratorievidenskab - det har så lille effekt, at deres
fremtidshåb om epokegørende opdagelser lige om hjørne, har præg af
religion, Og vi har religionsfrihed så striden er ikke en statsopgave.

Fra : Patruljen

Dato : 23-09-06 17:58

Bo Warming wrote:
> [...]
> fremtidshåb om epokegørende opdagelser lige om hjørne, har præg af
> religion, Og vi har religionsfrihed så striden er ikke en statsopgave.

Jow. Jeg kan ikke modsige dig. Biologien er mangelfund. Men noget er
mere sandsynligt end andet. Trods mangler, her og der.

Ikke en stats - opgave. Nuvel. Vores stats - kirke koster vist 16
millioner pr døgn.

Best Regards Bruun

Fra : @

Dato : 23-09-06 18:10

On 23 Sep 2006 09:57:36 -0700, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>mere sandsynligt end andet. Trods mangler, her og der.
>
>Ikke en stats - opgave. Nuvel. Vores stats - kirke koster vist 16

har du også tallene for hvad andre anerkendte religioner koster pr
døgn?

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-06 18:34

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

Bo Warming wrote:
> [...]

mere sandsynligt end andet. Trods mangler, her og der.

Ikke en stats - opgave. Nuvel. Vores stats - kirke koster vist 16

BW; Adskillelse af den ulækre pengemaskine, som folkekiken er, fra
staten kanikke gå hurtigt nok og derfor har jeg sørget for at blive
smidt ud af folkekiken og er katolik (og stolt af paven p.t.)

Men formelt set så er folkekirken betalt af medlemmer og de kan let
melde sig ud.

Darwinister er religiøse og deres laboratoriekirke betales over
skatterne

Jeg anser det for sandsynligt at molekylbevægelser kan forklare at
amøbe blev menneske, men ikke at ursuppe skabte amøbe

Hvis en gudekraft skulle til for at skabe øjet - who cares?

Fra : Patruljen

Dato : 23-09-06 18:18

@ wrote:

> har du også tallene for hvad andre anerkendte religioner koster pr
> døgn?

Nej. Det er vist ikke så let at gennemskue....

Jeg kan fortælle at Jehovas Vidner var mellem de 30 - 50 største
firmaer i New York.
Inden 09.11.01. Det er ganske fint for en multinational
virksomhed.Sammenlignings - grundlaget taget i betragtning. Formentlig
stammer en del af pengene fra Danmark.Så vi taler næppe små penge
alle religiøse samfund medregnet.

Regards Bruun

Fra : @

Dato : 23-09-06 18:28

On 23 Sep 2006 10:17:36 -0700, "Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>virksomhed.Sammenlignings - grundlaget taget i betragtning. Formentlig
>stammer en del af pengene fra Danmark.Så vi taler næppe små penge

netop ikke, og alle andre anerkendte religiøse sammenslutningers
medlemmer har faktisk bedre økonomiske vilkår end medlemmer af den
danske folkekirke

de kan fradrage et beløb til deres "kirke" men der er selvfølgelig et
max.-beløb

Fra : Patruljen

Dato : 24-09-06 12:37

Bo Warming wrote:

> Jeg anser det for sandsynligt at molekylbevægelser kan forklare at
> amøbe blev menneske, men ikke at ursuppe skabte amøbe

Ok. Det er dig, som er kemi - vidende.

> Hvis en gudekraft skulle til for at skabe øjet - who cares?

Jep. Who cares... Problemer opstår når nogen tager patent på
funktion som forbindelses - officer til rådgivningen på øverste
etage.

Alviden og almægtighed er svært at konkurere med på det frie marked.

Regards Bruun

Fra : Bo Warming

Dato : 24-09-06 16:23

Bo Warming wrote:

> [...]

etage.

Alviden og almægtighed er svært at konkurere med på det frie marked.

BW: Enig

Og ser man videnskab som tro så er følgende en god aforisme.

"People whose daily life appears empty and monotonous easily grow
religions. This is comprehensible and excusable, but they have no
right to demand religious sentiments from those whose daily life is
not empty and monotonouse " Nietzsche (1845-1900)