Win2K, TCP/IP skal geninstalleres hver mor~
Fra : Leif Neland

Dato : 23-09-06 14:07

Win2K.

Netværksproblem: Kan ikke komme på nettet; tcp/ip fungerer ikke.

Maskinen får pænt en korrekt ip-adresse via dhcp, men den kan ikke pinges,
pinge ud eller se noget.

Nætværksikonet i dock'en i bunden af skærmen viser at der er løbet nogle
pakker, omkring 100 (Jeg sidder nu 30km fra maskinen, og har ikke tallet
helt...) men der løber ikke mere trafik.

Løsning: Fjern tcp/ip, reboot, geninstaller tcp/ip.

Så virker det. Indtil næste morgen.

Ideer?

Leif

Fra : claus b. p.

Dato : 24-09-06 22:22

"Leif Neland" <leif@neland.dk> wrote in message
> [...]
> helt...) men der løber ikke mere trafik.
>
> Løsning: Fjern tcp/ip, reboot, geninstaller tcp/ip.

Åben et DOS vindue. Skriv "ipconfig" og check at oplysningerne ser rigtige
ud. Jeg kunne forestille mig at fx. default router ikke opdateres rigtigt.
Sammenlign oplysningerne når det virker, og når det ikke virker. Muligvis
kan du klare at få det til at virke ved at skrive "ipconfig /release"
efterfulgt af "ipconfig /renew".

/Claus

Fra : Leif Neland

Dato : 24-09-06 22:31

claus b. p. wrote:

> [...]
> det ikke virker. Muligvis kan du klare at få det til at virke ved at
> skrive "ipconfig /release" efterfulgt af "ipconfig /renew".

Been there, done that.

Det hele ser rigtigt ud.
Og release og renew hjælper ikke.
Efter boot har den rigtig ip.
Efter release renew har den en "microsoft privat" 169-adresse.

Vi troede først det var det interne netkort, der var itu, men et løst
netkort laver de samme fejl.

Leif

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-09-06 00:51

On Sun, 24 Sep 2006 23:31:14 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

>Been there, done that.
>
>Det hele ser rigtigt ud.
>Og release og renew hjælper ikke.
>Efter boot har den rigtig ip.
>Efter release renew har den en "microsoft privat" 169-adresse.
Betyder at kontakt til DHCP server ikke er tilstæde.

>Vi troede først det var det interne netkort, der var itu, men et løst
>netkort laver de samme fejl.
Så er det jo nok ikke HW fejl ved maskinen, hvad med
switch/netværkskabel ?

Leasetid på uddelte IP adresser ?

MAC adresse på netkortet, er den 00:00:00:00:00:00 ?
Hvis ja, er der så andre maksiner på netværket med samme mac adresse ?

Har du kigget i logfilerne, både på maskinen og DHCP serveren ?

/Hans

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-09-06 12:44

> [...]

> helt...) men der løber ikke mere trafik.
>
> Løsning: Fjern tcp/ip, reboot, geninstaller tcp/ip.

Du skriver: fjern tcp/ip, reboot, geninstaller tcp/ip. Har du ikke
prøvet med at gen-installere driveren til netkortet? Eller at opdatere
driveren?