Mini sanganlæg til at øve på hjemme
Fra : sorenfgp@gmail.com

Dato : 23-09-06 13:12

Davs

Jeg har ikke særlig meget forstand på teknik omkring mixere og PA'er
og alt sådan noget, så derfor jeg spørg herinde.
Det jeg gerne vil have er et mini vokal anlæg, som jeg kan bruge til
at synge på hjemme. Da jeg spiller el-guitar er jeg blevet mere
irriteret over, at man kan få utrolig mange halvakustiske combo guitar
forstærkere med vokal indgang, men ikke en eneste el-guitar combo
forstærke med vokal indgang(der er sikkert en teknisk forklaring på
dette(hvis det ikke bare er et spørgsmål om udbud/efterspørgsel))
Det jeg så gerne vil vide er, hvad jeg skal købe, hvis jeg gerne vil
have et billigt min sang anlæg.

I den lokale butik, foreslog de at jeg købte en halvakustisk combo
guitar forstærker og så kun brugte den vokale indgang (kan dette
betale sig?).
Jeg har prøvet at søge på emnet på internettet, og finder det alt
for uoverskueligt, så alt hjælp er velkommen. Mange tak på forhånd.

Søren Petersen

Fra : p e r

Dato : 23-09-06 16:01

<sorenfgp@gmail.com>

så alt hjælp er velkommen. Mange tak på forhånd.

Måske kan du synge gennem dit stereoanlæg gennem en billig mixer med
rumklang, f. eks. http://www.behringer.com/1002FX/index.cfm?lang=ger

Det må ikke blive så højt at det forvrænger, så dør dine højttalere.

Per

Fra : sorenfgp@gmail.com

Dato : 23-09-06 18:01

p e r wrote:
> [...]
> rumklang, f. eks. http://www.behringer.com/1002FX/index.cfm?lang=ger
>
> Det må ikke blive så højt at det forvrænger, så dør dine højttalere.

Jeg må desværre indrømme at jeg er en af de uheldige personer som
ikke har et stereoanlæg... desværre. Den løsning havde jeg ellers
overvejet, da jeg kiggede et andet indlæg igennem.
Ellers tak.

Fra : Claus Smith

Dato : 25-09-06 16:00

En lille Behringer mixer og et par af de små aktive ESI monitors, så er du
ganske fint kørende hjemme i stuen.

Det kan sagtens lade sig gøre for et par tusinde kroner og endda også under
den pris.

Claus Smith