fjerne silikone fra glasfiber
Fra : kenneth.g

Dato : 22-09-06 14:46

Hej i gruppe

Jeg skal skifter en plexiglas så er gået i stykke. den dække to vinduer.
hele vejen rundt og mellem de to vindues huller er der silikone. og
uheldigvis er der også lidt uden for

Jeg ved at jeg bliver nød til at fjerne det meste mekanisk, men hvordan for
jeg glasfiberen flot igen ?

En anden ting, et par af skruerne er drejet over så de ikke holder mere. kan
jeg bruge "plastik padding" -"glasfiberspartel" også bore hullerne op igen
så skruerne kan få fat ?

--
Hilsen Kenneth

kenneth918 (snabeA) msn (prik) com

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 22-09-06 16:10

Hej Kenneth,

Fjernelse af siliconeresterne foretager du med en træ/fiber
spartelpind. Anvend ikke metalskrabere eller sandpapir for at
fjerne resten. Du kan også nøjes med at bruge fingrene/neglene,
det er bare lidt hårdere arbejde.
Til sidst renser du området med Acetone flere gange.
Er du gået i gang med værktøj som ridser skal du påføre rubbing
og gnide indtil ridserne er væk og efterfølgende give stedet
voks.

M.h.t. skruehullerne der er drejet over, så skriver du ikke om
der er slået gevind i glasfiberen eller der blot er brugt
selvskærende skruer.
Du kan bore hulle lidt op til næste skruestørrelse og så slå
gevind eller anvende en større selvskærende skrue om det er
lavet med den type.
Det bedste vil nok være at lave gennemgående huller med skiver
og møtrikker på bagsiden. Normalt er der en pynteliste
indvendigt omkring vinduerne der kan skjule møtrikkerne.

Prøv at gå ind på http://maximalt.dk/
og se under Teknik/vedligeholdelse, skrog: Tætte ruder i mange
år. Hvordan gør man ?
Her er der en god forskrift.

Mvh/Harding

Fra : HO

Dato : 22-09-06 17:50

"kenneth.g" <kenneth918@Xmsn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> uheldigvis er der også lidt uden for
> Jeg ved at jeg bliver nød til at fjerne det meste mekanisk, men hvordan
Hej
Plast skraber eller træskraber er lige blødt nok, den bedste skraber du kan
få, er at lave en i resterne af acryl ruden du skifter ud.
Sav et stykke på omkring 4 x 10 cm og slib den meget skrå i enden, så har du
en hårhed lige på grænsen til det bedste du kan få, vi bruger dette værktøj
hver dag. (altså i acryl)

> En anden ting, et par af skruerne er drejet over så de ikke holder mere.
> kan jeg bruge "plastik padding" -"glasfiberspartel" også bore hullerne op
> igen så skruerne kan få fat ?
Bor skruen ud, kan du ikke løse det på anden måde. kan du flytte alle huller
i den nye rude 10mm - jeg går ud fra at du skal bore huller i den nye rude.
Får du skruen ud, så gå en nr. op i skrue størrelse.
Hvilken båd er der tale om?
Skal du selv save og bore ruderne til, skal du ofre det sidste polycarbonat
koster mere en akryl.

MVH
Hans

Fra : kenneth.g