Danmark forbyder tekster om ramadan
Fra : Jens Bruun

Dato : 22-09-06 10:12

"Den danske regering har besluttet at fjerne alle henvisninger til
muslimernes ramadan fra skolebøgerne, da muslimernes ramadan strider mod
dansk og kristen levevis."

Gad vide, hvad den muslimske omverden ville sige til ovenstående? Lad mig
gætte: Boykot af alt dansk, ambassadeafbrændinger, fordømmelse i FN, oprør i
VolDsmose, Gjellerup og på Nørrebro, bombesprængninger, hovedafskæringer
osv. osv.

Nu er det bare et tænkt eksempel, så ingen fare denne gang.

Og så lige en fodnote: Saudi Arabien har nu forbudt alle henvisninger til
julen i skolebøgerne. Ikke i de offentlige skolers bøger, hvor dén slags
altid har været forbudt, men i de kristne privatskolers bøger. En
regeringstalsmand udtaler, at henvisninger til den kristne jul strider mod
Saudiarabisk og muslimsk "kultur", hvorfor den slags selvfølgelig skal
bandlyses.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-09-06 10:40

> [...]
> regeringstalsmand udtaler, at henvisninger til den kristne jul strider mod
> Saudiarabisk og muslimsk "kultur", hvorfor den slags selvfølgelig skal

Jeg er så glad for at bo i den del af verden hvor den slags ikke sker.

/FL

Fra : @

Dato : 22-09-06 15:00

On Fri, 22 Sep 2006 11:39:43 +0200, "Frank Leegaard"
<Frank@FJERNESsuperbruger.dk> wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg er så glad for at bo i den del af verden hvor den slags ikke sker.

endnu ikke sker mener du vel

bare vent

om ti år julepyntes danske forretninger ikke fordi det vil såre
muhamedanernes sarte følelser

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : Frank Leegaard

Dato : 22-09-06 15:13

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> endnu ikke sker mener du vel
>
> bare vent
>
> om ti år julepyntes danske forretninger ikke fordi det vil såre
> muhamedanernes sarte følelser

Nej - for DK er olle fanatisk - ikke det demokratiske flertal

/FL

Fra : Malene P

Dato : 22-09-06 15:26

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> endnu ikke sker mener du vel
>
> bare vent
>
> om ti år julepyntes danske forretninger ikke fordi det vil såre
> muhamedanernes sarte følelser

Hvad med IKEA's ækle leflen? Hvad med hallalkød i offentlige institutioner?
Hvad med visse børnehavers afskaffelse af julepynt. For helvede -det ER
allerede i gang.

Malene P

Fra : PerX ...

Dato : 24-09-06 23:14

In article <4513af64$0$14026$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
Frank@FJERNESsuperbruger.dk says...

> Jeg er så glad for at bo i den del af verden hvor den slags ikke sker.

Det kommer nok - religiøse fanatikere der sprænger ting i luften er jo
ikke det store problem, det er dem der går ind i politik som er - de får
laver lovene om....

Fra : Jens G

Dato : 22-09-06 16:12

On Fri, 22 Sep 2006 11:11:45 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>VolDsmose, Gjellerup og på Nørrebro, bombesprængninger, hovedafskæringer

Det slipper vi for, for DR2 vil fra 24. september sende Ramadan
kalender. Det er nok bod for Muhammedtegningerne.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Jens G

Dato : 22-09-06 16:19

On Fri, 22 Sep 2006 17:11:39 +0200, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:

[...]
Og så forøvrigt "shana tova" til eventuelle jødiske læsere i anledning
af det jødiske nytår, Rosh Hashana, det kommende døgn.

Fra : E.M.

Dato : 22-09-06 19:06

> Det slipper vi for, for DR2 vil fra 24. september sende Ramadan
> kalender. Det er nok bod for Muhammedtegningerne.

> [...]

Ja lad os få De Nattergale på banen med "The Ramadankalender" det skal nok
skabe ravage i den muslimske verden ))

Mvh. E.M.

Fra : NVJ

Dato : 22-09-06 20:43

On Fri, 22 Sep 2006 20:05:39 +0200, "E.M." <em@dbmail.dk> wrote:

>Ja lad os få De Nattergale på banen med "The Ramadankalender" det skal nok
>skabe ravage i den muslimske verden ))
>
>Mvh. E.M.

Der er De Nattergale allerede for sent ude, for den idé er mere eller
mindre allerede taget af DR2. Så lige en programreklame på DR1. Fra på
søndag den 24. september sender man nemlig Ramadankalenderen på DR2.

Den eneste forskel må være, at i DR2's Ramadankalender er det
muslimerne selv der medvirker. Til forskel fra din ovennævnte version
af Ramadankalenderen, tror jeg ikke at DR2's udgave skaber ravage i
den muslimske verden... og dog, man kan jo aldrig vide ... man skal i
hvert fald ikke vide sig for sikker for tidligt.

/NVJ

Fra : NVJ

Dato : 22-09-06 21:23

On Fri, 22 Sep 2006 21:42:35 +0200, NVJ <nvj1975@yahoo.dk> wrote:

>Fra på søndag den 24. september sender man nemlig Ramadankalenderen på DR2.

Glemte lige et link til siden hos DR, hvis man vil se mere
information:

http://www.dr.dk/dr2/Ramadan

/NVJ

Fra : Alucard

Dato : 22-09-06 21:39

On Fri, 22 Sep 2006 22:23:27 +0200, NVJ <nvj1975@yahoo.dk> wrote:

>http://www.dr.dk/dr2/Ramadan

Avedøre Stationsby....

Gys, jeg kan se den lejlighed jeg boede i 1984 - 1989....

Fra : Zeki

Dato : 22-09-06 22:07

> "Den danske regering har besluttet at fjerne alle henvisninger til
> muslimernes ramadan fra skolebøgerne, da muslimernes ramadan strider mod
> dansk og kristen levevis."

Har du et link? For den historie køber jeg ikke.

Fra : Zeki

Dato : 22-09-06 22:14

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Har du et link? For den historie køber jeg ikke.

Hov, der var jeg for hurtig. Forholder mig lige til resten:

> [...]
> i VolDsmose, Gjellerup og på Nørrebro, bombesprængninger, hovedafskæringer

Nej, det tror jeg ikke. For muslimer har generelt svært ved at forholde sig
til danske skolebøger

Men det vil aldrig ske, så dit "tænkte eksempel" med muslimske konsekvenser
er utænkeligt. For det første vil det være praktisk umuligt, for det andet
vil vores omdømme i verden tage gevaldig skade, for det tredie vil det være
i strid med hvad undervisningsministerens udtalelser om at elever "i
stigende grad skal kende til andre kulturer og levevis", for det fjerde vil
det være i konflikt med folkeskolelovens fælles mål.

Fra : @

Dato : 22-09-06 22:28

On Fri, 22 Sep 2006 23:13:30 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>er utænkeligt. For det første vil det være praktisk umuligt, for det andet
>vil vores omdømme i verden tage gevaldig skade,

Saudi-Araberne fjerne al omtale af jul fra deres skolebøger

mon ikke nogle protester mod den slags var på sin plads

disse hyklere var blandt dem der var helt fremme i skoene under
muhammedkrisen med udtalelser om gensidig respekt og mere af samme
skuffe

hvor er de saudiske muhamedaneres respekt for kristendommen?

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : NVJ

Dato : 22-09-06 23:11

On Fri, 22 Sep 2006 23:28:19 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>Saudi-Araberne fjerne al omtale af jul fra deres skolebøger
>

>mon ikke nogle protester mod den slags var på sin plads

Det kunne være man i den sag skulle lave en moddemonstration af samme
styrke og samme vanvittighed, som de selv har formået i forbindelse
med Muhammed-tegningerne og Pave-talen.

Gad godt se DERES ansigter, hvis vi stillede os op på samme måde som
de gør

Men på den anden side, hvem gider nedværdige sig på samme infantile
niveau med at true med vold, død og ødelæggelser, hvis ikke de tager
deres udtalelser tilbage om at fjerne omtale af jul i deres
skolebøger.

/NVJ

Fra : hanzen

Dato : 23-09-06 10:33

"NVJ" <nvj1975@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Man burde sende et julekort til den saudiske kongefamilie.
De vil sikkert blive glade hvis de fik flere tusind fine kort med billeder
af flæskesteg og forskellige urene husdyr.
Hvem har adressen?

--
hilzen
hanzen

Fra : Kasper

Dato : 23-09-06 23:38

hanzen wrote:

> Man burde sende et julekort til den saudiske kongefamilie. Hvem har
> adressen?

ADDRESS

Royal Palace
Riyadh, Saudi Arabia

Fundet på http://kortlink.dk/2zxt

Kasper

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-09-06 22:59

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

> Hov, der var jeg for hurtig. Forholder mig lige til resten:

> Nej, det tror jeg ikke. For muslimer har generelt svært ved at forholde
> sig til danske skolebøger

Men ikke svært ved at forholde sig til danske provinsaviser? Det siger sig
selv, at en sådan beslutning hurtigt ville brede sig ud i den muslimske
verden. Og vægtskålen ER jo fuldstændig skæv, når muslimer skal bedømme,
hvad der er ret og rimeligt. Paven kan hver dag se Europas største moské
blive opført i Rom, samtidig er det forbudt bare at bære en mikroskopisk
kopi af en Bibel i Saudi Arabien, som er *islams* hellige land, - OG de
undser sig ikke for at rase og regere over europæiske landes behandling af
muslimer. Vi havde selv i DK "fornøjelsen" af en af disse storhyklere, da
der var en dialog-kongres i Den Sorte Diamant, - det ER jo fuldstændig
utroligt at "vi", inklusive paven ustandselig skal undskylde at vi
eksisterer, mens muslimer frit kan forfølge kristne.

Hvis ikke araberne sad på den hellige olie, OG havde millioner af
proselytter i Europa, så ville vi jo have fortalt dem, at de kunne rende og
hoppe med deres hellige vanvid. Er det mon rigtig at paven har tilbudt at
konvertere for at sone sin brøde med det korrekte citat fra kejseren, hvis
land 50 år efter var erobret af muslimerne? Men i følge fromme muslimer så
var denne erobring ikke foretaget med sværd? og indbyggerne i de erobrede
områder havde selv tigget og bedt om at blive muslimer.

Jeg så forresten lige i dag en gennemgang af hvad den traditionelle
forsvars-jihad består af, - skrevet af en from muslim. Udover de indlysende
tilfælde, hvor der ER tale om forsvar, så gælder der også, at HVIS man i et
land ikke "i tilstrækkelig grad" vil acceptere at islam bliver doceret og
udbredt, så må man, simpelthen for at frelse folk fra helvedes ild, angribe
landet og forlange at alle omvender sig. Det er én, og ikke en særlig
usædvanlig fortolkning af ideen om jihad som "forsvar". Som bekendt
"forsvarede" islam sig fra Arabien til Tour, Wien, og til Kina i øst, - og
de fleste muslimer synes at acceptere at det var "forsvar", - for man må jo
ikke tvinge folk til en bestemt religion, - som Karen Armstrong siger
Koranen meget strengt holder på, (fra en artikel i sidste uge).

Fra : Zeki

Dato : 22-09-06 23:28

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> selv, at en sådan beslutning hurtigt ville brede sig ud i den muslimske
> verden. Og vægtskålen ER jo fuldstændig skæv, når muslimer skal bedømme,

Gør vi alle ikke det? Vi lever trods alt i et demokrati hvor vi alle -
heriblandt muslimer - har lov til at ytre os om hvad vi finder
rimeligt/urimeligt.
Der er ikke noget i vejen med at bedømme. Der hvor der kan opstå problemer
er hvis det udmønter sig i (absurde) krav.

> Paven kan hver dag se Europas største moské blive opført i Rom, samtidig
> er det forbudt bare at bære en mikroskopisk kopi af en Bibel i Saudi
> Arabien, som er *islams* hellige land,

Og hvad så?

Vesten er ikke Mellemøsten, og vi skal ikke indrette os som i Mellemøsten.
Hvis vi mener det er okay med diversitet og plads til andre religioner fordi
det er det vi tror på, så handler vi også derefter. "Der skal ikke være
moskeer i Europa fordi der ikke er kirker i mange muslimske lande" kan kun
bruges som argument hvis det er Mellemøsten vi ønsker at sammenligne os med.
Er det da det?

> Hvis ikke araberne sad på den hellige olie, OG havde millioner af
> proselytter i Europa, så ville vi jo have fortalt dem, at de kunne rende
> og hoppe med deres hellige vanvid.

Den får sørme på alle tangenter nu over for verdens muslimer, hvad?

> [...]
> bliver doceret og udbredt, så må man, simpelthen for at frelse folk fra
> helvedes ild, angribe landet og forlange at alle omvender sig.

Det betyder vel bare at det bliver doceret rigeligt i forvejen, siden
muslimske lande ikke har startet nogle angrebskrige i dette årtusinde,
modsat de selverklærede "demokratispredere."

mvh
Zeki

Fra : @

Dato : 22-09-06 23:39

On Sat, 23 Sep 2006 00:28:05 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

> [...]
>
>Gør vi alle ikke det? Vi lever trods alt i et demokrati hvor vi alle -
>heriblandt muslimer - har lov til at ytre os om hvad vi finder

der blev skrevet at vægtskålen var fuldstændig skæv, og det er den

når muhamedanere skal bedømme sig selv kan de aldrig finde blot den
mindste fejl, end ikke efter ambasadeafbrændinger i Syrien
eller når de konsekvent omtaler jøder som svin og aber,
prøv at forestille dig et spektakel der ville blive hvis samtlige
danske aviser omtalte muhamedanere som hunde og hyæner

>Der er ikke noget i vejen med at bedømme. Der hvor der kan opstå problemer
>er hvis det udmønter sig i (absurde) krav.

>Og hvad så?

det viser med al tydelighed for alle andre end lige Zeki at
muhamedanere er verdens største hyklerbande

som i een uendelighed taler om respekt for andre religioner, respekt
for dit og dat og profeter

men i virkelighedens verden er muhamedanere de værste til at forfølge
andre religioner folkeslag seksuelle minoriteter osv. osv.

Fra : @

Dato : 22-09-06 23:49

On Sat, 23 Sep 2006 00:28:05 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Det betyder vel bare at det bliver doceret rigeligt i forvejen, siden
>muslimske lande ikke har startet nogle angrebskrige i dette årtusinde,

eller begået en masakre på armenere i 1915?

eller angrebet Israel næsten uafbrudt siden 1948?

>modsat de selverklærede "demokratispredere."

lyver du

eller ved du ikke bedre?

http://www.historyofjihad.org/israel.html
http://www.historyofjihad.org/america.html
http://www.historyofjihad.org/britian.html
http://www.historyofjihad.org/germany.html
http://www.historyofjihad.org/india1.html
http://www.historyofjihad.org/philippines.html
http://www.historyofjihad.org/indonesia.html
http://www.historyofjihad.org/russia1.html
http://www.historyofjihad.org/dutch.html
http://www.historyofjihad.org/scandinavia.html
http://www.historyofjihad.org/thailand.html
http://www.historyofjihad.org/nigeria.html
http://www.historyofjihad.org/canada.html
http://www.historyofjihad.org/latinamerica.html
http://www.historyofjihad.org/australia.html

Fra : Zeki

Dato : 23-09-06 00:40

> eller begået en masakre på armenere i 1915?
> eller angrebet Israel næsten uafbrudt siden 1948?
> lyver du
> eller ved du ikke bedre?

Måske skulle du forlange skolepengene tilbage? Eller skrue dit ur frem?

For siden hvornår ligger 1915 og 1948 i dette årtusinde?

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-09-06 07:07

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> "@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> Måske skulle du forlange skolepengene tilbage? Eller skrue dit ur frem?
>
> For siden hvornår ligger 1915 og 1948 i dette årtusinde?

Den var god, - jamen, så glemmer vi disse krige.

Fra : @

Dato : 23-09-06 10:40

On Sat, 23 Sep 2006 01:40:29 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

>Måske skulle du forlange skolepengene tilbage? Eller skrue dit ur frem?
>
>For siden hvornår ligger 1915 og 1948 i dette årtusinde?

den havde jeg lige overset

men muhamedanerne har nu alligevel ført angrebskrig i dette årtusinde

7. oktober år 2000 Hizbollah kidnapper tre israelske soldater

26. november 2000 Hizbollah udløser en sprængladning mod en israelsk
militærkonvoj
dræber en og sårer to

16. februar Hizbollah skyder på en israelsk militærkonvoj dræber en og
sårer tre

1. april 2001 Hizbolah en 42 årig israelsk kvinde knivmyrdes i Haifa
af terrorist med forindelse til Hizbollah

14. april 2001 Hizbollah skyder på en israelsk militærpost dræber en

28. april 2001 en 60 årig israelsk mand knivmyrdet i Kfar Ba'aneh af
terrorister med forindelse til Hizbollah

12. marts 2002 Hizbollah beskyder Shlomi- Metzuba seks civile
israelere og en israelsk soldat dræbt

29. august 2002 Hizbollah beskyder militærpost Mount Dov en israelsk
soldat dræbt to såret

6. januar 2003 Hizbollah affyrer antiluftskytsgranat mod Birait

22. marts 2003 Hizbollah affyrer raketter og mortergranater mod den
Israelske hær

20. juli 2003 Hizbollah snigskytter skyder på israelske soldater nær
Chetula dræber to

10. august 2003 Hizbollah dræber en dreng i Shlomi med en
antiluftskytsgranat

6. oktober 2003 Hizbollah affyrer missiler og raketter mod israelske
soldater ved Fatma Gate dræber en

19. januar 2004 Hizbolah affyrer et antitankmissil dræber en soldat og
sårer en anden

7. maj 2004 Hizbollah skyder i Mt. Dov dræber en soldat sårer to andre

20. juli 2004 Hizbollah snigskytte skyder på israelsk militærpost
dræber to soldater

9. januar 2005 Hizbollah detonerer en sprængladning mod en Israelsk
militærpatrulje dræber en israelsk soldat og en FN offocer

7. april 2005 Hizbollah kidnapper to indbyggere i byen Rajar

29. juni 2005 Hizbollah affyrer mere end 20 mortergranater en soldat
dræbt fire andre såret

21. november 2005 Hizbollah forsøger at kidnappe en israelsk soldat,
det mislykkes, senere sårerr en byge af Katyusha-raketter og
mortergranater to civile og ni soldater

samt deres krig mod fredelige folk i det sydlige Thailand

og massakrer i Dafur

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-09-06 07:06

> [...]
> Der er ikke noget i vejen med at bedømme. Der hvor der kan opstå problemer
> er hvis det udmønter sig i (absurde) krav.

Hvad gør vi alle? Forlanger vi af islam tusind gange mere end vi forlanger
af kristendommen?

> Og hvad så?

Og så viser det, at "VI" tillader islam at bygge og udbygge lige så meget
som det passer dem/den, mens "de" går fuldstændig agurk, hvis noget
tilsvarende skulle forkomme i et muslimsk land, OG så undskylder vi for, at
vi overhovedet har den frækhed ikke at være muslimer.

> [...]
> være moskeer i Europa fordi der ikke er kirker i mange muslimske lande"
> kan kun bruges som argument hvis det er Mellemøsten vi ønsker at

Nej, det er det ikke, - men så skal vi også fortælle muslimerne i verden at
de er forkert på den, og IKKE bare lægge os ned og bede om tilgivelse for at
vi eksisterer.

> Den får sørme på alle tangenter nu over for verdens muslimer, hvad?

Naturligvis, ville nogen finde sig i at blive svinet til af Saudi-arabere
eller af Qaradawi fra Qatar, hvis det ikke var fordi de holder vores
samfunds skæbne i deres hånd?

> Det betyder vel bare at det bliver doceret rigeligt i forvejen, siden
> muslimske lande ikke har startet nogle angrebskrige i dette årtusinde,
> modsat de selverklærede "demokratispredere."

Det betyder bare at apoligeter i Vesten tager fuldstændig fejl, -
naturligvis - og at det er utroligt at man skal høre en Karen Armstrong
fortælle at "islam" aldrig har foranstaltet en angrebskrig.
Og de "angrebskrige "vi" har startet i dette årtusinde, er jo ikke for at
erobre Afghanistan og Irak. Afghanistan er alle jo enige i *skulle*
angribes, når de ikke ville udlevere deres venner fra "Basen", det er vel
helt klart. Og Irak var en dumhed af dimensioner, men jo dog ikke for at
indføre kristent styre i landet, - eller tror du virkelig det?

Muslimernes erobring af kæmpe områder af verden betød, at de underlagte folk
måtte glemme hele deres tidligere kultur og historie, og alt før erobringen
skal kaldes "jahaliyya" - "mørke-tiden" uanset at de havde en finere kultur
før de mongolske/arabiske horder erobrede dem, - læs evt Naipaul om Pakistan
og Malaysia.

Men du lader til at være en næsten type-apologet for islam, og det er da
udmærket at se hvad sådanne kommer op med af "argumenter" for at 'alt er
lige godt' og 'vi er endnu værre end dem' - ting som man måske kan afsætte
på de Radikale websider?

Fra : Zeki

Dato : 23-09-06 07:55

> Hvad gør vi alle? Forlanger vi af islam tusind gange mere end vi forlanger
> af kristendommen?

Jeg er ikke med. Hvordan kan man forlange noget af noget der er så
uforanderligt som en religiøs tekst?

> [...]
> tilsvarende skulle forkomme i et muslimsk land, OG så undskylder vi for,
> at vi overhovedet har den frækhed ikke at være muslimer.

Gør "vi" da det? Hvem undskylder for ikke at være muslim?

> Nej, det er det ikke, - men så skal vi også fortælle muslimerne i verden
> at de er forkert på den, og IKKE bare lægge os ned og bede om tilgivelse
> for at vi eksisterer.

Hvem siger/skriver at vi skal det?

> [...]
> helt klart. Og Irak var en dumhed af dimensioner, men jo dog ikke for at
> indføre kristent styre i landet, - eller tror du virkelig det?

Kristent styre? Ih nej. Her er der helt andre (amerikanske) interesser på
spil.

> [...]
> lige godt' og 'vi er endnu værre end dem' - ting som man måske kan afsætte

Se, umiddelbart har jeg ikke den store interesse i at forsvare hverken
muslimer eller kristne. Men du har det tilsyneladende svært ved at der
findes folk som ønsker at nuancere debatten herinde, i stedet for blot at
gøre som rigtigt mange: Bruge dk.politik som skueplads for deres
fordomsfulde fremmedfrygt.

Mvh
Zeki

Fra : @

Dato : 23-09-06 11:29

On Sat, 23 Sep 2006 08:55:10 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Se, umiddelbart har jeg ikke den store interesse i at forsvare hverken
>muslimer eller kristne. Men du har det tilsyneladende svært ved at der
>findes folk som ønsker at nuancere debatten herinde,

nuancere

hvilke nuancer?

dine sølle forsøg på at bortforklare muhamedanernes babari vil altid
mislykkes

det næste bliver vel at du begynder at bekymre dig mere over tonen end
over substansen i debatten

alle kuturer er ikke lige gode

kulturer som tillader slaveri religiøst betinget racisme grov
lemlæstelse af børn kvindeundertrykkelse osv. osv.

er noget man tager afstand fra, og opponnerer imod, man tier ikke blot
og våser om at man jo lissom må have forståeles for fremmede kuturer

slaveri, børnemishandling og kvindeundertrykkelse er ikke kultur
det er forbrydelse og skal bekæmpes

jeg har forstået muhamedanismen

og verden ville være et bedre sted uden denne umenneskelige
undertrykkende formørkelsesreligion

Fra : John

Dato : 22-09-06 23:56

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis ikke araberne sad på den hellige olie

- for araberne er det måske nærmere den sidste olie:

http://www.theoildrum.com/story/2006/9/5/91238/89630

http://www.jp.dk/english_news/artikel:aid=3910970/

http://www.jp.dk/english_news/artikel:aid=3836236/

Mvh John :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-09-06 19:42

> [...]

> skal kende til andre kulturer og levevis", for det fjerde vil det
> være i konflikt med folkeskolelovens fælles mål.

Har du en holdning til, at man i den muslimske verden forbyder henvisninger
til julen i kristne børns skolebøger?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Zeki

Dato : 24-09-06 06:22

> Har du en holdning til, at man i den muslimske verden forbyder
> henvisninger til julen i kristne børns skolebøger?

Nu er det vel næppe i alle muslimske lande, men jeg synes det er latterligt.

Fra : Knud Larsen

Dato : 22-09-06 22:12

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message

> Har du et link? For den historie køber jeg ikke.

Den er jo heller ikke til salg, hvis du læser hvad der står. Hvilket minder
mig om, at jeg ikke tror, du gad læse mit citat fra bogen om sharia, om den
forskellige tolkning af koranen og af bibelen?

Fra : @

Dato : 22-09-06 22:25

On Fri, 22 Sep 2006 23:06:37 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Har du et link? For den historie køber jeg ikke.

der bliver bare ironiseret lidt i forbindelse med at Saudi-araberne
fjerner al omtale af jul fra deres skolebøger

den køber du måske heller ikke?

Fra : John

Dato : 22-09-06 23:17

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> der bliver bare ironiseret lidt i forbindelse med at
> Saudi-araberne
> fjerner al omtale af jul fra deres skolebøger
> den køber du måske heller ikke?

Næppe, Zeki læser vist kun sit eget uglegylp.

Mvh John

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-09-06 14:31

On Fri, 22 Sep 2006 23:06:37 +0200, Zeki skrev:

> Har du et link? For den historie køber jeg ikke.

Nej - du ville nok også synes, det var helt forfærdeligt, hvis
den slags skete i Danmark, hvorimod du kun synes det er
latterligt, når det rent faktisk sker i Saudi Arabien. Sådan
er der jo så meget ...

--
"Never interrupt your enemy while he is making a mistake" -
Napoleon

Fra : Zeki

Dato : 24-09-06 16:13

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> Nej - du ville nok også synes, det var helt forfærdeligt, hvis
> den slags skete i Danmark, hvorimod du kun synes det er
> latterligt, når det rent faktisk sker i Saudi Arabien. Sådan
> er der jo så meget ...

Er Saudi Arabien da et land vi skal sammenligne os med?

Fra : @

Dato : 24-09-06 16:46

On Sun, 24 Sep 2006 17:13:09 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Er Saudi Arabien da et land vi skal sammenligne os med?

nej, men hyklerne i saudi-Arabien forlanger af andre at der skal være
respekt for religionER

en bande hyklere magen til denne verdens muhamedanere findes ikke

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 24-09-06 19:04

"Zeki" <Zeki@nope.dk> writes:

> Er Saudi Arabien da et land vi skal sammenligne os med?

Balladen om Muhammed-tegningerne afslørede at der var kræfter i
Saudi-arabien, der helst så at Danmark fulgte SA's holdning i et og
alt. Det var dog næppe en situation som den absurditet der blev
fremsat i starten af denne tråd, men et eller andet sted,kunne jeg
godttænke mig at se de reaktionære kræfter blive tvunget til at
forholde sig til konsekvenserne af deres eget snæversyn.

Desværre kan vi, i lyset af "realpolitikken", ikke rigtigt stille krav
til dem, så længe de har olie.

--
// Wegge
Min begrundelse for at betragte Arne Wilstrup som en paphat:

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-09-06 22:30

On Sun, 24 Sep 2006 17:13:09 +0200, Zeki skrev:

> Er Saudi Arabien da et land vi skal sammenligne os med?

Ja, når det kommer til ting, der er sammenlignelige. Er det
måske mindre slemt, når saudierne bryder ytringsfriheden end
når vi gør det?

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Zeki

Dato : 25-09-06 13:56

> Ja, når det kommer til ting, der er sammenlignelige. Er det
> måske mindre slemt, når saudierne bryder ytringsfriheden end
> når vi gør det?

Du kan pege fingere af rigtig mange lande her i Verden, fordi de ikke gør
som os - det "rigtige!"

Jeg ønsker hverken Saudi Arabiske, russiske, afghanske, amerikanske eller
colombianske tilstande herhjemme, og er da i min gode ret til at kritisere
forholdene herhjemme hvis jeg mener der skal måles efter en anden - og
højere standard - uden nødvendigvis at skulle sammenligne med hvad de gør på
andre dele af kloden.

Det svarer til at man ikke må kritisere Bush-regeringen (hvad du jo selv
gør) blot fordi der findes regimer der er endnu værre.

Mvh
Zeki

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-09-06 14:20

On Mon, 25 Sep 2006 14:56:24 +0200, Zeki skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Du kan pege fingere af rigtig mange lande her i Verden, fordi de ikke gør
> som os - det "rigtige!"

Vi gør da heller ikke det rigtige, og det peger jeg ganske tit
fingre af.

> [...]
> højere standard - uden nødvendigvis at skulle sammenligne med hvad de gør på

Øh, så du mener altså, at det er mindre slemt, når saudierne
bryder ytringsfriheden, end når vi gør det?

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : Zeki

Dato : 25-09-06 15:00

> Øh, så du mener altså, at det er mindre slemt, når saudierne
> bryder ytringsfriheden, end når vi gør det?

Set fra et dansk synspunkt, så er det slemt at der ikke findes
ytringsfrihed, uanset hvor der er tale om.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-09-06 16:54

On Mon, 25 Sep 2006 15:59:43 +0200, Zeki skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
>
> Set fra et dansk synspunkt, så er det slemt at der ikke findes
> ytringsfrihed, uanset hvor der er tale om.

Hvad er dit synspunkt - er det mindre slemt, når saudierne
bryder ytringsfriheden, end når vi gør det ... ja eller nej?

--
"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."