VB Loginscript
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 22-06-01 09:03

hejsa

Jeg er ved at lave et VB loginscript men jeg kan ikke få
printertilslutningen til at virke.

Dim oNet
Set oNet = CreateObject("WScript.Network")
on error resume next
oNet.MapNetworkDrive "H:", "\\adm1\jdd"
oNet.MapNetworkDrive "I:", "\\adm1\public"
oNet.AddPrinterConnection "LPT1", "\\adm2\hp4 A4-normal"

kan nogen hjælpe

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 22-06-01 19:48

Hej "Jan Damkjær Dahl" <jdd@skivets.dk>

>kan nogen hjælpe

Brug KiXtart. En milliard million gange bedre end vbscript til
logon-scripts.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 22-06-01 21:54

--
Snutten

No of SETI units returned: 5166
Processing time: 10 years, 78 days, 20 hours.
(Total hours: 89492)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> skrev i
> Hej "Jan Damkjær Dahl" <jdd@skivets.dk>

> Brug KiXtart. En milliard million gange bedre end vbscript til
> logon-scripts.

Ja, helt enig i det..., men til denne "enkle" oppgaven trenger man ikke det en gang.
"net use" i en .bat holder.
net uset LPT1 "\\adm2\hp4 A4-normal"

Mulig det er <space> i "share-navnet" som lager litt "støy"

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 24-06-01 07:37

Ja det er meget godt med kix osv.

Men det jeg spørget om er VB script og printer tilslutning

men jeg skal lige prøve det der med mellemrum i navnet

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 24-06-01 22:15

Jan Damkjær Dahl skrev:
> Ja det er meget godt med kix osv.

Jo... bruger det selv med stor fornøjelse.

> Men det jeg spørget om er VB script og printer tilslutning

Virker det, hvis du bruger NET USE LPT1 "\\adm2\hp4 A4-normal" fra
kommando-linien alternativt en bat/cmd fil?

Jeg har lige afrøvet dit VB Script på min W2K Pro, og der virker det fint
med mellemrum i printernavnet.

-------
Tomas

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 25-06-01 08:21

Det ser også ud til at virke her men der kommer ikke nogen printer frem
under printere, så man kan ikke vælge den fra f.eks Word

Men jeg kan ikke køre scriptet igen, så siger den porten er i brug. så det
virker vel.

Problemet er at jeg har mange brugere, der logger på de samme maskiner og
der skal installeres printere for dem alle. Så ville det være snildere hvis
loginscriptet gjorde det.
Men måske findes der en smartere metode ?

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-06-01 09:19

> [...]

>loginscriptet gjorde det.
>Men måske findes der en smartere metode ?

Nu har det ikke så meget med VB at gøre, men når du mapper til LPT1 så
kan du ikke se det under printere. For at se det, skal du lave en
printer-connection (formentlig uden at specificere LPT1).

Det virker i øvrigt med KiX, men det gider du jo ikke bruge.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 25-06-01 22:00

Lars Kim Lund skrev:
> Nu har det ikke så meget med VB at gøre, men når du mapper til LPT1 så
> kan du ikke se det under printere. For at se det, skal du lave en
> printer-connection (formentlig uden at specificere LPT1).

Så er det nok AddWindowsPrinterConnection, som skal bruges i VBScipt, i
stedet for AddPrinterConnection.

Jeg har lige afprøvet den, men det lykkedes mig ikke at få det til at virke.

-------
Tomas

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-06-01 22:05

Hej "Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk>

>Så er det nok AddWindowsPrinterConnection, som skal bruges i VBScipt, i
>stedet for AddPrinterConnection.

Si.

>Jeg har lige afprøvet den, men det lykkedes mig ikke at få det til at virke.

Det virker kun på NT/2000, derudover skal du have rettigheder til at
installere drivere, hvis de ikke allerede er installeret.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 25-06-01 22:40

Lars Kim Lund skrev:
> Det virker kun på NT/2000, derudover skal du have rettigheder til at
> installere drivere, hvis de ikke allerede er installeret.

Det var kedeligt. Der står ellers i MS's dokumentation at det også virker
under 95/98:

Windows NT/Windows 2000:
object.AddWindowsPrinterConnection(
strPrinterPath
)

Windows 95/98:
object.AddWindowsPrinterConnection(
strPrinterPath,
strDriverName[,strPort]
)

-------
Tomas

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-06-01 22:47

Hej "Tomas Christiansen" <toc@blikroer.removethis.dk>

>Det var kedeligt. Der står ellers i MS's dokumentation at det også virker
>under 95/98:

I så fald tager jeg fejl. Beklager.

--
Lars Kim Lund