/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Bådlængde og havneafgifter
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 28-08-06 21:10

Jeg har gennaker på båden men den sidder skidt tæt ved forstaget så jeg gik
og hyggede mig med tanken om at udstyre båden med en bovspryd/platform, så
jeg kan få gannakeren fæstet lidt længere ude. Så er det også nemmere at få
min gamle mor om bord ...

Se
http://www.batsystem.se/databas/images_and_pdf/images_gallery/high_resolution/Maxi999GPT100S.jpg

Nu kom jeg så bare lige til at tænke på, at jeg jo har glædet mig over at
båden er 9,9 meter og den så ryger ind som "lille" båd i alle de havne hvor
det skiller ved 10 meter.

Skal jeg virkelig betale mere i havne afgift hvis jeg monterer sådan en
eller tæller det normalt ikke med ? Hvad er Jeres erfaringer med det ?

(Gør det nok alligevel, men det ville da være rart at vide på forhånd ....)

--
Bjarke M. Christensen
http://www.MAXImalt.dk



 
 
HO (28-08-2006)
Kommentar
Fra : HO


Dato : 28-08-06 21:42


"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:44f34d7e$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Skal jeg virkelig betale mere i havne afgift hvis jeg monterer sådan en
> eller tæller det normalt ikke med ? Hvad er Jeres erfaringer med det ?
Hej
Det er nok mest op til din egen samvittighed, de spørger - hvor lang er
båden - så er det jo op til dig at svare
Men de fleste steder er der vist en automat, til gør det selv betaling - så
igen er det op til din samvittighed.
Men "opfindelsen" er kanon når lille mor skal i land.
Prøv også at tjekke priser på:
http://watski.dk/www/index.asp

MVH
Hans



Bjarke Christensen (28-08-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 28-08-06 22:30

Tak. Det frygtede jeg. I mange tilfælde er jeg jo lidt dum-ærlig ...

Priserne har jeg checket. Priserne i DK er ca 20% højere end i min
favoritshop i Sverige.

Step nr 2 er så at finde ud af om det skal være med anker beslag eller ej.
Det er ret svært at finde ud af (beregne ?) om det kan være der eller det
støder på pulpitten eller rullen.

Bjarke

"HO" <ho@vejen-net.kdVENDES> wrote in message
news:44f35528$0$4175$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
> meddelelse news:44f34d7e$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Skal jeg virkelig betale mere i havne afgift hvis jeg monterer sådan en
>> eller tæller det normalt ikke med ? Hvad er Jeres erfaringer med det ?
> Hej
> Det er nok mest op til din egen samvittighed, de spørger - hvor lang er
> båden - så er det jo op til dig at svare
> Men de fleste steder er der vist en automat, til gør det selv betaling -
> så igen er det op til din samvittighed.
> Men "opfindelsen" er kanon når lille mor skal i land.
> Prøv også at tjekke priser på:
> http://watski.dk/www/index.asp
>
> MVH
> Hans
>



pkc (29-08-2006)
Kommentar
Fra : pkc


Dato : 29-08-06 15:46


"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:44f36075$0$147$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Tak. Det frygtede jeg. I mange tilfælde er jeg jo lidt dum-ærlig ...
>

I de 7 år vi sejlede BB10 m var den altid 9,90 når vi har i havn - jeg har
ikke haft urolig søvn af det.

Jeg har dig lumsk mistænkt for at have startet denne debat efter vi har fået
stoppet debatten om en Vega kan gå 8 kn på kryds - eller var det for tværs


Per





Lars Holst (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Holst


Dato : 29-08-06 20:32

"pkc" <must_be_changed_@scanboat.com> said in
news:44f45320$0$13931$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
> meddelelse news:44f36075$0$147$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Tak. Det frygtede jeg. I mange tilfælde er jeg jo lidt dum-ærlig ...
>>
>
> I de 7 år vi sejlede BB10 m var den altid 9,90 når vi har i havn - jeg
> har ikke haft urolig søvn af det.
>
> Jeg har dig lumsk mistænkt for at have startet denne debat efter vi
> har fået stoppet debatten om en Vega kan gå 8 kn på kryds - eller var
> det for tværs
>
>
> Per
>
>
>
>

Ja. Det var jo dejligt at få det bekræftet med Vegaen.


--
Lars Holst

Bjarke Christensen (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Bjarke Christensen


Dato : 01-09-06 18:30

Jeg er uskyldig. Jeg anede ikke det ville udvikle sig sådan .... <smile>

Men jeg er meget tilfreds med svarene.

Bjarke

"pkc" <must_be_changed_@scanboat.com> wrote in message
news:44f45320$0$13931$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
> meddelelse news:44f36075$0$147$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>> Tak. Det frygtede jeg. I mange tilfælde er jeg jo lidt dum-ærlig ...
>>
>
> I de 7 år vi sejlede BB10 m var den altid 9,90 når vi har i havn - jeg har
> ikke haft urolig søvn af det.
>
> Jeg har dig lumsk mistænkt for at have startet denne debat efter vi har
> fået stoppet debatten om en Vega kan gå 8 kn på kryds - eller var det for
> tværs
>
> Per
>
>
>
>



Lars Kristensen (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 29-08-06 07:46

Bjarke Christensen wrote:
> Jeg har gennaker på båden men den sidder skidt tæt ved forstaget så jeg gik
> og hyggede mig med tanken om at udstyre båden med en bovspryd/platform, så
> jeg kan få gannakeren fæstet lidt længere ude. Så er det også nemmere at få
> min gamle mor om bord ...
>
> Se
> http://www.batsystem.se/databas/images_and_pdf/images_gallery/high_resolution/Maxi999GPT100S.jpg
>
> Nu kom jeg så bare lige til at tænke på, at jeg jo har glædet mig over at
> båden er 9,9 meter og den så ryger ind som "lille" båd i alle de havne hvor
> det skiller ved 10 meter.
>
> Skal jeg virkelig betale mere i havne afgift hvis jeg monterer sådan en
> eller tæller det normalt ikke med ? Hvad er Jeres erfaringer med det ?
>
> (Gør det nok alligevel, men det ville da være rart at vide på forhånd ....)

Hej Bjarke.

Du ændrer ikke din LOA ved at montere bovspryd - i hvert fald ikke i
kapsejladssammenhænge - så længe du ikke monterer dit forstag på det. Er
der en emsig havnefoged der påstår din LOA er mere end 10 m pga.
bovsprydet, er det blot at have en kopi af dit målerbrev i båden og hive
frem og vise ham.

Jo - jeg synes det er blevet urimeligt dyrt at overnatte i visse havne -
selv for små både. Eksempelvis kan det nævnes at det koster 120 kr. i
Lynæs for en overnatning uanset bådstørrelse. For de 120 kr. for jeg
ikke noget jeg ikke ville kunne få i Frederiksværk som ikke koster en
krone for mig, da det er en frihavn. Rørvig koster 80 kr - der ligger
tilgengæld en super god fiskehandler som jeg gladeligt spenderer de
sparede 40 kr.(i fht. Lynæs) hos. I Kulhuse, lige over for Lynæs, koster
det i flg. havnelodsen 70 kr. for en overnatning og er en lille hyggelig
havn - mere hyggelig end Lynæs. Jeg forstår ganske enkelt ikke at en
havn som Lynæs kan tage 120kr/døgn og at folk betaler det, når der
ligger andre, langt hyggeligere havne lige i nærheden. Og sådan er det
ganske givet mange andre steder også. Lad os støtte de små, hyggelige og
billigere havne.

- Lars

HO (29-08-2006)
Kommentar
Fra : HO


Dato : 29-08-06 18:05


"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse
news:44f3e294$0$145$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Jo - jeg synes det er blevet urimeligt dyrt at overnatte i visse havne -
Hej
Jeg syntes det er billigt, i forhold til camping pladser, vi ynder at komme
til Bogense, pris for båd op til 10M - 4 voksne - 2 børn - 1 hund -
landstrøm i alt kr.110,-
Samme priser for en overnatning på en Bogense strand camping:
4 voksne a 67,- i alt 268,-
2 børn a 47,- i alt 94,-
miljøafgift pr. pers. 5 i alt 30,-
1 hund i alt 15,-
strøm i alt 28,-
tillæg for komfortplads - ved vandet i alt 30,-

total for en gang overnatning kroner 465,- pr. døgn.

Der er nok nogen der vil spørge, og hvad skal vi bruge det til, næhh det ved
jeg heller ikke, bortset fra båden bliver ikke skiftet ud til en campingvogn


MVH
Hans





Lars Kristensen (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 29-08-06 18:27

HO wrote:
> "Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse
> news:44f3e294$0$145$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>>Jo - jeg synes det er blevet urimeligt dyrt at overnatte i visse havne -
>
> Hej
> Jeg syntes det er billigt, i forhold til camping pladser, vi ynder at komme
> til Bogense, pris for båd op til 10M - 4 voksne - 2 børn - 1 hund -
> landstrøm i alt kr.110,-
> Samme priser for en overnatning på en Bogense strand camping:
> 4 voksne a 67,- i alt 268,-
> 2 børn a 47,- i alt 94,-
> miljøafgift pr. pers. 5 i alt 30,-
> 1 hund i alt 15,-
> strøm i alt 28,-
> tillæg for komfortplads - ved vandet i alt 30,-
>
> total for en gang overnatning kroner 465,- pr. døgn.
>
> Der er nok nogen der vil spørge, og hvad skal vi bruge det til, næhh det ved
> jeg heller ikke, bortset fra båden bliver ikke skiftet ud til en campingvogn

Jeg mener ikke helt du kan sammeligne campingpladser og havne. I de
fleste havne er pladsen du bruger allerede betalt en gang af vedkommende
der normalt ligger på pladsen uden for feriesæsonen. Det er jo netop
princippet i frihavnsordningen at man bytter en plads for en plads.

Hvis man lægger mærke til det, er de fleste af de populære havne eller
de havne der ligger steder for bekvemme stop ikke med i FH-ordningen.
Det er der jo en grund til. Det giver en ekstra indtægt.

- Lars

Steffen Skov (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 29-08-06 20:20

Hejsa
En gang spurgte jeg bestyrelsen i min daværende sejlklub om, hvad min (ikke
ubetydelige) havneleje gik til. Jow den gik til vedligeholdelse,
faciliteter, o.s.v. Et tankeeksperiment er: 3000 kr årligt for en plads, det
bliver på en sæsson 17 kr. om dagen. Du sejler måske sammenlagt 30 dage på
en sæsson. Det er 510 kr, du intet får noget for. Indtægternerne for havnen,
om de kan udleje pladsen alle de dage er: 3300 kr. i perioden. Hvis der så
er mange ledige pladser og havnen er populær, så render det op i et
betragteligt beløb. Desværre går dette beløb sjældent til klubben, men til
havnens ejer. Jeg kan kun sammenligne det med, at jeg udlejede min lejlighed
til fremleje og udlejeren tog alle pengene for det, mens jeg stadig betalte
min fulde husleje.
Alt dette, har jeg svært ved at acceptere. OK - det er dyrt at "køre" en
havn økonomisk, men alligevel går der mange penge forbi
medlemmernes/lejernes "næse".
Hvorfor pokker ser vi ellers så mange nye lystbådehavne skyde op eller blive
renoveret. Det er da kun fordi der er mange gode penge i projektet.
Frihavnsordningen, mener jeg er god, og den skal styrkes. Da det indikerer,
at du allerede har betalt for en plads hele året, og at havnene burde være
selvfinancerende efter ambitionsniveau og indtægter ved
fastpladshavneafgift.
Den anden snak (nedenunder) er god nok. Jeg er enig med Lars i, at det er
billigere at sejle end campere på land. Hvis vi fratrækker udgifterne til
den løbende vedligeholdelse af båden, så er sejlads i en måned billig i
forhold andre ferierejser. Samtidigt har vi et stort plus på kontoen, der
hedder: "Vi bruger båden flere timer med stor glæde"! Personligt køber jeg
et "vrag" af en båd, og bruger 3-4 år på istandsættelse, for at sælge den
med lidt fortjeneste, og købe en lidt større båd (fattig mand). Folk siger
altid, at det er da ikke økonomisk. Men de glemmer den glæde jeg har haft
ved alle de sejlture i bådene. De skal jo trækkes fra i det samlede
regnskab.
Hilsen
Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."
C. Columbus


"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse
news:44f478e0$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> HO wrote:
>> "Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:44f3e294$0$145$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>
>>>Jo - jeg synes det er blevet urimeligt dyrt at overnatte i visse havne -
>>
>> Hej
>> Jeg syntes det er billigt, i forhold til camping pladser, vi ynder at
>> komme til Bogense, pris for båd op til 10M - 4 voksne - 2 børn - 1 hund -
>> landstrøm i alt kr.110,-
>> Samme priser for en overnatning på en Bogense strand camping:
>> 4 voksne a 67,- i alt 268,-
>> 2 børn a 47,- i alt 94,-
>> miljøafgift pr. pers. 5 i alt 30,-
>> 1 hund i alt 15,-
>> strøm i alt 28,-
>> tillæg for komfortplads - ved vandet i alt 30,-
>>
>> total for en gang overnatning kroner 465,- pr. døgn.
>>
>> Der er nok nogen der vil spørge, og hvad skal vi bruge det til, næhh det
>> ved jeg heller ikke, bortset fra båden bliver ikke skiftet ud til en
>> campingvogn
>
> Jeg mener ikke helt du kan sammeligne campingpladser og havne. I de fleste
> havne er pladsen du bruger allerede betalt en gang af vedkommende der
> normalt ligger på pladsen uden for feriesæsonen. Det er jo netop
> princippet i frihavnsordningen at man bytter en plads for en plads.
>
> Hvis man lægger mærke til det, er de fleste af de populære havne eller de
> havne der ligger steder for bekvemme stop ikke med i FH-ordningen. Det er
> der jo en grund til. Det giver en ekstra indtægt.
>
> - Lars



Bent Andersen (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Bent Andersen


Dato : 30-08-06 15:59

Hej,

Se det som en del af den samlede indtægt.. Hvis der ikke havde været
gæstesejlere havde pladsen måske kostet 4.000 om året ?

Bent
"Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:44f49355$0$3493$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa
> En gang spurgte jeg bestyrelsen i min daværende sejlklub om, hvad min
> (ikke ubetydelige) havneleje gik til. Jow den gik til vedligeholdelse,
> faciliteter, o.s.v. Et tankeeksperiment er: 3000 kr årligt for en plads,
> det bliver på en sæsson 17 kr. om dagen. Du sejler måske sammenlagt 30
> dage på en sæsson. Det er 510 kr, du intet får noget for. Indtægternerne
> for havnen, om de kan udleje pladsen alle de dage er: 3300 kr. i perioden.
> Hvis der så er mange ledige pladser og havnen er populær, så render det op
> i et betragteligt beløb. Desværre går dette beløb sjældent til klubben,
> men til havnens ejer. Jeg kan kun sammenligne det med, at jeg udlejede min
> lejlighed til fremleje og udlejeren tog alle pengene for det, mens jeg
> stadig betalte min fulde husleje.
> Alt dette, har jeg svært ved at acceptere. OK - det er dyrt at "køre" en
> havn økonomisk, men alligevel går der mange penge forbi
> medlemmernes/lejernes "næse".
> Hvorfor pokker ser vi ellers så mange nye lystbådehavne skyde op eller
> blive renoveret. Det er da kun fordi der er mange gode penge i projektet.
> Frihavnsordningen, mener jeg er god, og den skal styrkes. Da det
> indikerer, at du allerede har betalt for en plads hele året, og at havnene
> burde være selvfinancerende efter ambitionsniveau og indtægter ved
> fastpladshavneafgift.
> Den anden snak (nedenunder) er god nok. Jeg er enig med Lars i, at det er
> billigere at sejle end campere på land. Hvis vi fratrækker udgifterne til
> den løbende vedligeholdelse af båden, så er sejlads i en måned billig i
> forhold andre ferierejser. Samtidigt har vi et stort plus på kontoen, der
> hedder: "Vi bruger båden flere timer med stor glæde"! Personligt køber jeg
> et "vrag" af en båd, og bruger 3-4 år på istandsættelse, for at sælge den
> med lidt fortjeneste, og købe en lidt større båd (fattig mand). Folk siger
> altid, at det er da ikke økonomisk. Men de glemmer den glæde jeg har haft
> ved alle de sejlture i bådene. De skal jo trækkes fra i det samlede
> regnskab.
> Hilsen
> Steffen
> --
> "Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
> søvnen bringer drømme."
> C. Columbus
>
>
> "Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse
> news:44f478e0$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> HO wrote:
>>> "Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:44f3e294$0$145$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>
>>>>Jo - jeg synes det er blevet urimeligt dyrt at overnatte i visse havne -
>>>
>>> Hej
>>> Jeg syntes det er billigt, i forhold til camping pladser, vi ynder at
>>> komme til Bogense, pris for båd op til 10M - 4 voksne - 2 børn - 1
>>> hund - landstrøm i alt kr.110,-
>>> Samme priser for en overnatning på en Bogense strand camping:
>>> 4 voksne a 67,- i alt 268,-
>>> 2 børn a 47,- i alt 94,-
>>> miljøafgift pr. pers. 5 i alt 30,-
>>> 1 hund i alt 15,-
>>> strøm i alt 28,-
>>> tillæg for komfortplads - ved vandet i alt 30,-
>>>
>>> total for en gang overnatning kroner 465,- pr. døgn.
>>>
>>> Der er nok nogen der vil spørge, og hvad skal vi bruge det til, næhh det
>>> ved jeg heller ikke, bortset fra båden bliver ikke skiftet ud til en
>>> campingvogn
>>
>> Jeg mener ikke helt du kan sammeligne campingpladser og havne. I de
>> fleste havne er pladsen du bruger allerede betalt en gang af vedkommende
>> der normalt ligger på pladsen uden for feriesæsonen. Det er jo netop
>> princippet i frihavnsordningen at man bytter en plads for en plads.
>>
>> Hvis man lægger mærke til det, er de fleste af de populære havne eller de
>> havne der ligger steder for bekvemme stop ikke med i FH-ordningen. Det er
>> der jo en grund til. Det giver en ekstra indtægt.
>>
>> - Lars
>
>



Steffen Skov (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 30-08-06 17:06

Det ville være fint for mig, hvis jeg kunne ligge uden havneafgift (udover
el) i andre havne.
Hilsen
Steffen

"Bent Andersen" <ba@vindmar.dk> skrev i en meddelelse
news:44f5a7c3$0$14011$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej,
>
> Se det som en del af den samlede indtægt.. Hvis der ikke havde været
> gæstesejlere havde pladsen måske kostet 4.000 om året ?
>
> Bent
> "Steffen Skov" <XsskovY@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:44f49355$0$3493$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Hejsa
>> En gang spurgte jeg bestyrelsen i min daværende sejlklub om, hvad min
>> (ikke ubetydelige) havneleje gik til. Jow den gik til vedligeholdelse,
>> faciliteter, o.s.v. Et tankeeksperiment er: 3000 kr årligt for en plads,
>> det bliver på en sæsson 17 kr. om dagen. Du sejler måske sammenlagt 30
>> dage på en sæsson. Det er 510 kr, du intet får noget for. Indtægternerne
>> for havnen, om de kan udleje pladsen alle de dage er: 3300 kr. i
>> perioden. Hvis der så er mange ledige pladser og havnen er populær, så
>> render det op i et betragteligt beløb. Desværre går dette beløb sjældent
>> til klubben, men til havnens ejer. Jeg kan kun sammenligne det med, at
>> jeg udlejede min lejlighed til fremleje og udlejeren tog alle pengene for
>> det, mens jeg stadig betalte min fulde husleje.
>> Alt dette, har jeg svært ved at acceptere. OK - det er dyrt at "køre" en
>> havn økonomisk, men alligevel går der mange penge forbi
>> medlemmernes/lejernes "næse".
>> Hvorfor pokker ser vi ellers så mange nye lystbådehavne skyde op eller
>> blive renoveret. Det er da kun fordi der er mange gode penge i projektet.
>> Frihavnsordningen, mener jeg er god, og den skal styrkes. Da det
>> indikerer, at du allerede har betalt for en plads hele året, og at
>> havnene burde være selvfinancerende efter ambitionsniveau og indtægter
>> ved fastpladshavneafgift.
>> Den anden snak (nedenunder) er god nok. Jeg er enig med Lars i, at det er
>> billigere at sejle end campere på land. Hvis vi fratrækker udgifterne til
>> den løbende vedligeholdelse af båden, så er sejlads i en måned billig i
>> forhold andre ferierejser. Samtidigt har vi et stort plus på kontoen, der
>> hedder: "Vi bruger båden flere timer med stor glæde"! Personligt køber
>> jeg et "vrag" af en båd, og bruger 3-4 år på istandsættelse, for at sælge
>> den med lidt fortjeneste, og købe en lidt større båd (fattig mand). Folk
>> siger altid, at det er da ikke økonomisk. Men de glemmer den glæde jeg
>> har haft ved alle de sejlture i bådene. De skal jo trækkes fra i det
>> samlede regnskab.
>> Hilsen
>> Steffen
>> --
>> "Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
>> søvnen bringer drømme."
>> C. Columbus
>>
>>
>> "Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse
>> news:44f478e0$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> HO wrote:
>>>> "Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:44f3e294$0$145$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>>>
>>>>>Jo - jeg synes det er blevet urimeligt dyrt at overnatte i visse
>>>>>havne -
>>>>
>>>> Hej
>>>> Jeg syntes det er billigt, i forhold til camping pladser, vi ynder at
>>>> komme til Bogense, pris for båd op til 10M - 4 voksne - 2 børn - 1
>>>> hund - landstrøm i alt kr.110,-
>>>> Samme priser for en overnatning på en Bogense strand camping:
>>>> 4 voksne a 67,- i alt 268,-
>>>> 2 børn a 47,- i alt 94,-
>>>> miljøafgift pr. pers. 5 i alt 30,-
>>>> 1 hund i alt 15,-
>>>> strøm i alt 28,-
>>>> tillæg for komfortplads - ved vandet i alt 30,-
>>>>
>>>> total for en gang overnatning kroner 465,- pr. døgn.
>>>>
>>>> Der er nok nogen der vil spørge, og hvad skal vi bruge det til, næhh
>>>> det ved jeg heller ikke, bortset fra båden bliver ikke skiftet ud til
>>>> en campingvogn
>>>
>>> Jeg mener ikke helt du kan sammeligne campingpladser og havne. I de
>>> fleste havne er pladsen du bruger allerede betalt en gang af vedkommende
>>> der normalt ligger på pladsen uden for feriesæsonen. Det er jo netop
>>> princippet i frihavnsordningen at man bytter en plads for en plads.
>>>
>>> Hvis man lægger mærke til det, er de fleste af de populære havne eller
>>> de havne der ligger steder for bekvemme stop ikke med i FH-ordningen.
>>> Det er der jo en grund til. Det giver en ekstra indtægt.
>>>
>>> - Lars
>>
>>
>
>



Preben Kohl Lauritze~ (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Preben Kohl Lauritze~


Dato : 30-08-06 12:34


> Jo - jeg synes det er blevet urimeligt dyrt at overnatte i visse havne -
> selv for små både. Eksempelvis kan det nævnes at det koster 120 kr. i
> Lynæs for en overnatning uanset bådstørrelse. For de 120 kr. for jeg ikke
> noget jeg ikke ville kunne få i Frederiksværk som ikke koster en krone for
> mig, da det er en frihavn. Rørvig koster 80 kr - der ligger tilgengæld en
> super god fiskehandler som jeg gladeligt spenderer de sparede 40 kr.(i
> fht. Lynæs) hos. I Kulhuse, lige over for Lynæs, koster det i flg.
> havnelodsen 70 kr. for en overnatning og er en lille hyggelig havn - mere
> hyggelig end Lynæs. Jeg forstår ganske enkelt ikke at en havn som Lynæs
> kan tage 120kr/døgn og at folk betaler det, når der ligger andre, langt
> hyggeligere havne lige i nærheden. Og sådan er det ganske givet mange
> andre steder også. Lad os støtte de små, hyggelige og billigere havne.
>
> - Lars

Blot lige for at markere en anden og mere positiv vurdering af Lynæs Havn!

For mig er prisen for en overnatning (længde 9,9 m + strøm) præcis den samme
i Rørvig som i Lynæs, men alligevel foretrække jeg Lynæs pga. de gode
faciliteter og den venlige og kompetente behandling fra havnens personale.
Fiskeforretningen på havnen i Lynæs er desværre lukket, men om morgenen kan
man købe friske fisk direkte hos fiskerne. Morgenbrød kan købes hos
købmanden ca. 100m fra havnen!

I Rørvig havde jeg i august 2002 desværre en uheldig oplevelse med den
daværende havnefoged/pengeopkræver og det sammen med den meget dårlige
omtale af sikkerheden i Rørvig Havn (ingen lys på broerne om natten) har
gjort, at jeg ikke siden har besøgt havnen.

Tilsyneladende er Rørvig Havn stadig blacklistet af "Sejleren's"
(sejlerens.com) , hvilket efter min mening indikere, at problemerne ikke
helt er ovre?!

Kulhuse Havn kan jeg desværre ikke anløbe, da der ikke er dybt nok i
indsejlingen (skal bruge 1,7m)

Når vejret er godt og solen skinner er der bestemt hyggeligt i Lynæs Havn -
Husk at bestille bord i Skipperstuen (godt spisested til rimelige priser),
der er næsten altid fuldt hus!



Martin Sørensen (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 29-08-06 08:20


Bjarke Christensen skrev:

> Nu kom jeg så bare lige til at tænke på, at jeg jo har glædet mig over at
> båden er 9,9 meter og den så ryger ind som "lille" båd i alle de havne hvor
> det skiller ved 10 meter.
>
Jeg har i min fortid (somrene 86-90) krævet penge op fra lystbådene i
Svendborg (bedste job jeg har haft til dato), mest industrihavnen men
også den runde og enkelte gange Rantzausminde.

Vores praksis var ikke at regne bovspryd (eller ankre) med, da
havnefogeden (og kommunen) mente det var urimeligt - specielt overfor
de gamle lystbåde der kom.

Om det er gængs praksis ved jeg ikke.

Mvh

Martin


Harding E. Larsen (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 29-08-06 11:22

Hej Bjarke,

Ja havneafgiftbetalingen har altid været genstand for både
havneejerne og gæstesejlerne bevågenthed.
I havnene føres der mange steder statistik over de gæstende
bådes størrelse. Denne statistik anvendes til at lægge det
rigtige niveau for havneafgifterne. (Optimering af indtjeningen).
Derfor bliver såvel priser som længde/bredde grupperne tilpasset
til denne "optimale indtjening".
Det kan være lidt svært at finde ud af hvad er er det rigtige
både m.h.t. ens egen samvittighed og de øjenmålemetoder der
anvendes af opkræverne.
Derfor er det en god regel at holde sig til den mest officielle
opmåling af båden.
Det vil jeg antage at bådens data i skibsregisteret er ud fra de
opmålingsregler der her er gældende. Desværre koster det nu
mange penge at få båden i registeret.
Det medfører at en f.eks. 31 fodsbåd med de former den nu er
designet efter bliver opmålt til 29 fod. Selvom den med bovspryd
og agterplatform er nærmere 35 fod.
Hvad der så hænger af tingeltangel ud forrest, så som bovspryd
eller fast landgangsstige, eller bagerst en badeplatform, eller
er det nu flagknobben der rager længst bagud.
Skal man prale lidt over for havnemesteren ja så regnes det hele
med; men holder man sig til bilbrevet, så kan målet være
adskillige fod mindre.
Så er det jo spændende at se ved anløb, hvor målet ligger i
forhold tl havnens tarifsystem.
Er man medlem af en frihavn og derfor hovedsagentlig besøge
tilsvarende havne er der ikke så meget at tænke over.
Men besøger man havne, fortrinsvis de kommunale havne, så skal
der betales afgift. En samlet indtægtssum som ofte overstiges af
personaleudgiften.
Endeligt så skal man selv henvende sig på havnekontoret og
indbetale, ifølge reglerne for danske havne, og med et derfra
hentet registreringsmærke påsat båden, bliver der vel ingen
yderligere diskussion vedr. betaling.

Mvh/Harding


Bjarke Christensen <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev:
>Jeg har gennaker på båden men den sidder skidt
>tæt ved forstaget så jeg gik
>og hyggede mig med tanken om at udstyre båden
>med en bovspryd/platform, så
>jeg kan få gannakeren fæstet lidt længere ude.
>Så er det også nemmere at få
>min gamle mor om bord ...
>
>Se
>http://www.batsystem.se/databas/images_and_pdf/
>images_gallery/high_resolution/Maxi999GPT100S.j pg
>
>Nu kom jeg så bare lige til at tænke på, at jeg
>jo har glædet mig over at
>båden er 9,9 meter og den så ryger ind som
>"lille" båd i alle de havne hvor
>det skiller ved 10 meter.
>
>Skal jeg virkelig betale mere i havne afgift
>hvis jeg monterer sådan en
>eller tæller det normalt ikke med ? Hvad er
>Jeres erfaringer med det ?
>
>(Gør det nok alligevel, men det ville da være
>rart at vide på forhånd ....)
>
>--
>Bjarke M. Christensen
>http://www.MAXImalt.dk



Per Nordahl (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Nordahl


Dato : 29-08-06 12:38


"Harding E. Larsen (slet S169S)" <harding@S169Slarsen.tdcadsl.dk> skrev
i en meddelelse news:11568472020.861676748923493@dtext.news.tele.dk...
> Hej Bjarke,
>
> Ja havneafgiftbetalingen har altid været genstand for både
> havneejerne og gæstesejlerne bevågenthed.
> I havnene føres der mange steder statistik over de gæstende
> bådes størrelse. Denne statistik anvendes til at lægge det
> rigtige niveau for havneafgifterne. (Optimering af indtjeningen).
> Derfor bliver såvel priser som længde/bredde grupperne tilpasset
> til denne "optimale indtjening".
> Det kan være lidt svært at finde ud af hvad er er det rigtige
> både m.h.t. ens egen samvittighed og de øjenmålemetoder der
> anvendes af opkræverne.
> Derfor er det en god regel at holde sig til den mest officielle
> opmåling af båden.
> Det vil jeg antage at bådens data i skibsregisteret er ud fra de
> opmålingsregler der her er gældende. Desværre koster det nu
> mange penge at få båden i registeret.
> Det medfører at en f.eks. 31 fodsbåd med de former den nu er
> designet efter bliver opmålt til 29 fod. Selvom den med bovspryd
> og agterplatform er nærmere 35 fod.
> Hvad der så hænger af tingeltangel ud forrest, så som bovspryd
> eller fast landgangsstige, eller bagerst en badeplatform, eller
> er det nu flagknobben der rager længst bagud.
> Skal man prale lidt over for havnemesteren ja så regnes det hele
> med; men holder man sig til bilbrevet, så kan målet være
> adskillige fod mindre.
> Så er det jo spændende at se ved anløb, hvor målet ligger i
> forhold tl havnens tarifsystem.
> Er man medlem af en frihavn og derfor hovedsagentlig besøge
> tilsvarende havne er der ikke så meget at tænke over.
> Men besøger man havne, fortrinsvis de kommunale havne, så skal
> der betales afgift. En samlet indtægtssum som ofte overstiges af
> personaleudgiften.
> Endeligt så skal man selv henvende sig på havnekontoret og
> indbetale, ifølge reglerne for danske havne, og med et derfra
> hentet registreringsmærke påsat båden, bliver der vel ingen
> yderligere diskussion vedr. betaling.
>
> Mvh/Harding
>

Burde jo egentlig vide det:
Der opkræves havneafgifter, som havnene jo selv bestemmer + evntl. bad,
+ evntl, strøm, + evntl. miljøafgift, + evntl. tillæg.
Det jeg efterlyser, er at hvordan bliver niveau´et fastlagt.
Når man lægger til fremmed havn er det jo ikke sikkert at man kender
priserne på forhånd = altså, bare betale.
I nogle havne føler man at der bliver ydet god service, og i andre havne
er der stort set ingen sevice, samt mangelfulde toiletter/badeforhold.
Dog er prisen den samme (el. mere).

Vi prøver lige engang: Hvis jeg betaler 125.- i havneafgift, kan man så
ikke forvente at de normale forhold er i orden ?

? Går lige så meget på, skal man finde sig i direkte urimedligheder !
Eller hvad er jeres mening?

Pt. har jeg skrevet til Frihavnsordningen (SkiveSoeportsHavn) vedr,
Christianshavn´s kanal hvor de tager min. 200 kr. Dog hvis du er med i
FH "kun" 100 kr. for strøm og vand. Skal lige sige at det forefindes
IKKE, med mindre man trækker meget langt til det ENE stik der findes.
Er også sendt til Bådnyt, som læserbrev, i det jeg ikke fik nogen
reaktion.
Har nu fået melding om at FH´s ordningen vil tage det op, samt
selvfølgelig kontakte Chr. først for at høre deres svar.


Jeg vil gerne gengive min skrivelse til FH, hvis nogen ønsker det?
Skulle bare lige have luft
Mvh. "Thulfen"



Harding E. Larsen (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 29-08-06 14:19

Hej Per,

Metoden der beregnes ud fra kan være meget forskellig i havnene.
Jeg kan give dig ét eksempel.
Alle havnens udgifter incl. de udgifter som kommunen mener de
udfører i nærområdet, selvom dette område ikke hører med til
havnen, tages med i den opstilling af udgifter som fremlægges på
regnskabsmødet i havneudvalget.
Selve opstillingen udføres i.h.t. Indenrigsministeriets
bekendtgørelse for kommunale regnskaber.
"Regnskabet" er opstillet med nummer og navn i de første to
kolonner herefter kommer de faktiske udgifter og budgettallene.
I kolonnerne herefter de samme budgettal fremskrevet med de
samme størrelser hen over en årrække som er angivet af
ministeriet.
Der findes ikke nogen dokument for fremtidsplan, investeringer
og drift, alt lader man komme, som det nu kommer.
En af posterne er Havnens henlæggelseskonto hvor de evt. årlige
overskud bliver accumuleret. Fra denne konto kan der kun hæves
penge med politisk flertal, uanset et presserende formål.
En forhandling og beslutning om hvor meget havnelejen må stige
for det kommende år vedtages på et utroligt løst grundlag og med
en procentvis stigning som bliver fremsat uden begrundelse og
herefter er det havnefogedens opgave at udregne pladsernes
priser for det kommende år.
Er der evt. overskud af pladser, og havnen skal hvile i sig
selv, kan pladserne udlejes til personer som i første omgang
ikke påfylder betingelserne så som at bo i kommunen. Dessu
udlejninger kan være åremålbestemte og udlejes normalt til
standardprisen.
Kortidslejeres og gæstepladsers priser udregnes også af
havnefogeden og de er normalt fastsat til det dobbelt af
standardprisen.
Havnefogeden udregner også priser på vinterpladser og kranløft.

Prisen på en gæsteplads behøves ikke at stå i forhold til
havnens udbudte serviceniveau ved sammenligning med andre havne,
dog foretager havnefogederne en sammenligning af prisniveauet
havnene imellem inden for et område.
Tendensen går på at havnene investerer i en masse forskellige
serviceområder og at de for anvendelsen udlåner plastickort,
hvor hver enkelt kan indsætte penge på for betaling for
forbruget.
D.v.s. at gæster og fastliggere bidrager i forhold til deres
forbrug, medens fastliggerne der kun ønsker en havneplads ikke
bidrager så meget til driften af serviceområderne.
Den omtalte pris i Chr.h. er lidt høj i den anden ende ligger
havne som opkræver en lav pladspris; men hvor bad, strøm m.m.
ligger i top.
En anden væsentlig tendens er for de havne hvor klubberne
overtager driften af havnene, så er det typisk at havnelejen på
grund af omkostningssænkningen ofte falder til det halve for den
enkelte bådejer.

Det er ikke til at give et entydigt billede af en korrekt
havneafgift/gæsteafgift.

Mvh/Harding


Per Nordahl <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev:
>Burde jo egentlig vide det:
>Der opkræves havneafgifter, som
>havnene jo selv bestemmer + evntl. bad,
>+ evntl, strøm, + evntl.
>miljøafgift, + evntl. tillæg.
>Det jeg efterlyser, er at hvordan
>bliver niveau´et fastlagt.
>Når man lægger til fremmed havn er
>det jo ikke sikkert at man kender
>priserne på forhånd = altså, bare betale.
>I nogle havne føler man at der
>bliver ydet god service, og i andre havne
>er der stort set ingen sevice, samt
>mangelfulde toiletter/badeforhold.
>Dog er prisen den samme (el. mere).
>
>Vi prøver lige engang: Hvis jeg
>betaler 125.- i havneafgift, kan man så
>ikke forvente at de normale forhold er i orden ?
>
>? Går lige så meget på, skal man
>finde sig i direkte urimedligheder !
>Eller hvad er jeres mening?
>
>Pt. har jeg skrevet til
>Frihavnsordningen
>(SkiveSoeportsHavn) vedr,
>Christianshavn´s kanal hvor de tager
>min. 200 kr. Dog hvis du er med i
>FH "kun" 100 kr. for strøm og vand.
>Skal lige sige at det forefindes
>IKKE, med mindre man trækker meget
>langt til det ENE stik der findes.
>Er også sendt til Bådnyt, som
>læserbrev, i det jeg ikke fik nogen
>reaktion.
>Har nu fået melding om at FH´s
>ordningen vil tage det op, samt
>selvfølgelig kontakte Chr. først for
>at høre deres svar.
>
>
>Jeg vil gerne gengive min skrivelse
>til FH, hvis nogen ønsker det?
>Skulle bare lige have luft
>Mvh. "Thulfen"



claus b. p. (30-08-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 30-08-06 08:55


"Harding E. Larsen (slet A8K75)" <harding@A8K75larsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:11568578050.780015806517437@dtext.news.tele.dk...
>
> Det er ikke til at give et entydigt billede af en korrekt
> havneafgift/gæsteafgift.
>
Det er jo tydeligt når man læser de forskellige havnes hjemmesider at der er
et utal af måder at forvalte dem på. Styret suverænt af kommunen, lokale
klubber og/eller et til formålet oprettet selskab, eller en kombination af
disse. Der er lige så stor forskel på serviceniveau og priser, og om man
betaler indskud, arbejder fælles eller andet.. Så det må jo også give
forskellige priser og serviceniveauer. Jeg ville bare ønske at flere havne
ville oprette en oplysende hjemmeside, for det er jo ikke så mange
oplysninger der ligger på www.danskehavnelods.dk om serviceniveau og priser.
Der er selvfølgelig andre kilder til oplysninger, men hjemmesiderne giver
imo gode hints til hvilket serviceniveau man ønsker at tilbyde, og priserne
for det. En hurtig uvidenskabelig statistik giver omkring 50% af havnene der
ikke findes link til i DHL. Og piktogrammerne siger jo ikke meget om hvilken
standard de enkelte ydelser er af. Så en opfordring til havne/klubber om at
lave en hjemmeside og få linket med i DHL, uanset om man tilbyder store
eller små forhold.

/Claus



Lars Kristensen (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 30-08-06 09:15

claus b. p. wrote:
> "Harding E. Larsen (slet A8K75)" <harding@A8K75larsen.tdcadsl.dk> wrote in
> message news:11568578050.780015806517437@dtext.news.tele.dk...
>
>>Det er ikke til at give et entydigt billede af en korrekt
>>havneafgift/gæsteafgift.
>>
>
> Det er jo tydeligt når man læser de forskellige havnes hjemmesider at der er
> et utal af måder at forvalte dem på. Styret suverænt af kommunen, lokale
> klubber og/eller et til formålet oprettet selskab, eller en kombination af
> disse. Der er lige så stor forskel på serviceniveau og priser, og om man
> betaler indskud, arbejder fælles eller andet.. Så det må jo også give
> forskellige priser og serviceniveauer. Jeg ville bare ønske at flere havne
> ville oprette en oplysende hjemmeside, for det er jo ikke så mange
> oplysninger der ligger på www.danskehavnelods.dk om serviceniveau og priser.

Der er oplysninger om priser i Kommas Havnelods - en bog som burde
forefindes i enhver båd der anløber fremmed havne.

- Lars

claus b. p. (30-08-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 30-08-06 16:38


"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> wrote in message
news:44f5490a$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>>
> Der er oplysninger om priser i Kommas Havnelods - en bog som burde
> forefindes i enhver båd der anløber fremmed havne.
>
Jeg skrev ikke noget om at oplysningerne ikke kan findes, men for det første
kan man jo købe sig fattig i bøger, for det andet kan sådanne oplysninger jo
kun være relevante i det år oplysningerne er indhentet. Det er jo ligesom
ikke fordi man som begynder ikke føler at bådsamfundet står i kø for at flå
penge op af lommen på en. Oplysninger på en havns hjemmeside er jo lige så
meget en reklame, som indikerer om de byder gæster velkomne, eller helst er
fri. Jeg er bare nået dertil i min tilværelse, at - findes det ikke på
nettet, - findes det ikke. Al respekt for forfattere af bøger. Jeg har læst,
og læser stadig, mange af dem.

/Claus



Martin Sørensen (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 29-08-06 12:02


Harding E. Larsen skrev:

> Hej Bjarke,

> Men besøger man havne, fortrinsvis de kommunale havne, så skal
> der betales afgift. En samlet indtægtssum som ofte overstiges af
> personaleudgiften.

Jeg kan berolige med at det ikke var tilfældet i Svendborg. Vi var 2-4
stykker som sommerassistance (juni-aug) som var provisionsaflønnede
(ca 12% svjh), og der var mange gæster.

/Martin


Martin Sørensen (29-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 29-08-06 13:55


Harding E. Larsen skrev:

> Jeg besøgte jer et par gange i juli jeg så kun de søde piger
>
Som jeg skrev er det mange år siden jeg arbejdede der.

Svendborg er jo lidt speciel, der er masser af gæster om sommeren og
også ret god plads til dem. Og den gang kunne vi altid trøste med at
der i modsætning til mange andre steder altid var varmt vand i
bruserne med i prisen.

Til gengæld var der engang en som mente det var uansvarligt at kræve
penge for at lade folk ligge i byens kloakudløb. Jeg mente ikke der
var nogen logisk sammenhæng mellem ansvarlighed og opkrævning...

Jeg ved ikke hvordan priserne blev sat - jeg tror det var ud fra en
fornemmelse af hvad markedet kunne bære.

/Martin


Martin Sørensen (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 30-08-06 10:04


Lars Kristensen skrev:

> Jeg mener ikke helt du kan sammeligne campingpladser og havne. I de
> fleste havne er pladsen du bruger allerede betalt en gang af vedkommende
> der normalt ligger på pladsen uden for feriesæsonen. Det er jo netop
> princippet i frihavnsordningen at man bytter en plads for en plads.
>
Jeg tror også prisen på camping er anderledes hvis du er fastligger.

> Hvis man lægger mærke til det, er de fleste af de populære havne eller
> de havne der ligger steder for bekvemme stop ikke med i FH-ordningen.
> Det er der jo en grund til. Det giver en ekstra indtægt.
>
I Svendborg kunne vi have over 200 både i industrihavnen alene, der
var ingen fastliggere. I Thurø Sejlklub var (jeg ved ikke om det
stadig er tilfældet) ca en fjerdedel af bropladserne reserveret
gæster klubben ejede kun de to østligste broer i Gambet. Så kan jeg
godt forstå de ikke ville i frihavnsordningen.

mvh

Martin


SørenH (30-08-2006)
Kommentar
Fra : SørenH


Dato : 30-08-06 18:48

Martin Sørensen skrev:

I Thurø Sejlklub var (jeg ved ikke om det
> stadig er tilfældet) ca en fjerdedel af bropladserne reserveret
> gæster klubben ejede kun de to østligste broer i Gambet. Så kan jeg
> godt forstå de ikke ville i frihavnsordningen.
>
> mvh
>
> Martin
>

En mikrokorrektion:

Den inderste side af den inderste bro i Thurø sejlklub (ca 10 pladser)
må ikke benyttes til fastliggere da disse vil rage ind over skellinie.
Derfor er der kun bøjer til agterfortøjning og pladserne bruges kun som
gæstepladser, - selvfølgelig sammen med alle grøn-markerede faste pladser.

Det er meget naturligt en økonomisk vurdering om man vil være med i
frihavns-ordningen.
Hvis ens hjemhavn er populær gæstehavn er det en dårligere forretning
for klubbens (=medlemmernes) driftregnskab, end hvis havnen ligger
afsides og med ringe besøg.
I solidaritetens navn burde principielt alle være med i ordningen, men
det blir man nok aldrig enige om da interesserne er for forskellige.

I en række sydsjællandske og nordtyske havne er man gået sammen om
projekt Baltic Sailing, med turismeindsats, standardiseringsbestræbelser
og rabatordninger, ikke som en frihavnsordning men et rabatsystem og en
slags kvalitetssikring. Det er da altid noget.

Mvh
Søren H.
Næstved
Tidligere Thurø sejlklub

Torben Henriksen (30-08-2006)
Kommentar
Fra : Torben Henriksen


Dato : 30-08-06 23:02


"SørenH" <soren@denrigtigeadressegirmigspam.dk> skrev i en meddelelse
news:44f5cf3c$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> En mikrokorrektion:
> I en række sydsjællandske og nordtyske havne er man gået sammen om projekt
> Baltic Sailing, med turismeindsats, standardiseringsbestræbelser og
> rabatordninger, ikke som en frihavnsordning men et rabatsystem og en slags
> kvalitetssikring. Det er da altid noget.
>
> Mvh
> Søren H.
> Næstved
> Tidligere Thurø sejlklub

En mikrokorrektion, mikrokorrektion.

Findes også i Smålandsfarvandet. Køb 5. biletter betal for 4.
hvad der er sparet er tjent, eller er det omvendt.
faktisk en rigtig god ordning.

Mvh/Torben H.



Steffen Skov (31-08-2006)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 31-08-06 15:57

og på Samsø
hilsen
Steffen

"Torben Henriksen" <torbh@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44f60acf$0$3462$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "SørenH" <soren@denrigtigeadressegirmigspam.dk> skrev i en meddelelse
> news:44f5cf3c$0$4153$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>> En mikrokorrektion:
>> I en række sydsjællandske og nordtyske havne er man gået sammen om
>> projekt Baltic Sailing, med turismeindsats, standardiseringsbestræbelser
>> og rabatordninger, ikke som en frihavnsordning men et rabatsystem og en
>> slags kvalitetssikring. Det er da altid noget.
>>
>> Mvh
>> Søren H.
>> Næstved
>> Tidligere Thurø sejlklub
>
> En mikrokorrektion, mikrokorrektion.
>
> Findes også i Smålandsfarvandet. Køb 5. biletter betal for 4.
> hvad der er sparet er tjent, eller er det omvendt.
> faktisk en rigtig god ordning.
>
> Mvh/Torben H.
>



Børge Wedel Müller (01-09-2006)
Kommentar
Fra : Børge Wedel Müller


Dato : 01-09-06 15:19

jeg har fået monteret sådan en "fætter" - ingen har endnu gjort krav på at
min Bianca 360 nu er en Bianca 380
mvh
/Børge

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:44f34d7e$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Jeg har gennaker på båden men den sidder skidt tæt ved forstaget så jeg
> gik og hyggede mig med tanken om at udstyre båden med en
> bovspryd/platform, så jeg kan få gannakeren fæstet lidt længere ude. Så er
> det også nemmere at få min gamle mor om bord ...
>
> Se
> http://www.batsystem.se/databas/images_and_pdf/images_gallery/high_resolution/Maxi999GPT100S.jpg
>
> Nu kom jeg så bare lige til at tænke på, at jeg jo har glædet mig over at
> båden er 9,9 meter og den så ryger ind som "lille" båd i alle de havne
> hvor det skiller ved 10 meter.
>
> Skal jeg virkelig betale mere i havne afgift hvis jeg monterer sådan en
> eller tæller det normalt ikke med ? Hvad er Jeres erfaringer med det ?
>
> (Gør det nok alligevel, men det ville da være rart at vide på forhånd
> ....)
>
> --
> Bjarke M. Christensen
> http://www.MAXImalt.dk
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste