Kopiere logbog dlsk
Fra : Søren B

Dato : 24-08-06 10:12

Hej

Jeg har efter feriesejladsen en del waypoints liggende i logbogen på den
bærbare, er det muligt at kopiere disse filer så jeg også kan se turen på
hjemme pcén. ligeledes kunne det også være rart at sidde der hjemme og lave
ruter og derefter overføre dem til den bærbare er det muligt?

MVH Søren

Fra : Torben Bach

Dato : 24-08-06 10:24

Søren B wrote:
> [...]
> turen på hjemme pcén. ligeledes kunne det også være rart at sidde der
> hjemme og lave ruter og derefter overføre dem til den bærbare er det

Du kan feks. via stifinder kopiere filen "user", der ligger i biblioteket
Det Levende Søkort på din bærbare, og kopiere den til samme bibliotek på din
stationære computer, hvorved du får det ønskede resultat.
Det samme gør du omvendt, når du har planlagt ruter på den stationære.
Man skal blot huske på at opdatere begge veje hele tiden.
Mvh
Torben

--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag

Fra : Karsten H. Rasmussen

Dato : 24-08-06 21:18

Hej.
Kan man tage en kopi eller eksportere til et Excel ark?

mvh

Fra : Torben Bach

Dato : 24-08-06 21:29

Karsten H. Rasmussen wrote:
> Hej.
> Kan man tage en kopi eller eksportere til et Excel ark?

Bob bob - det kan jeg ikke svare på med sikkerhed - filen User.mdb er en
Access-fil, men sørger man for hele tiden at kopiere fra den ene computer
til den anden, når man har gjort det ene eller andet, så er man også sikker
på, at man har sine planlægninger op logbogen ajour på begge computere. Jeg
bruger en USB-nøgle til formålet og har ingen problemer med det - bortset
fra at huske at gøre det.

Til gengæld kan det ikke nytte at sidde derhjemme og lave nogle
planlægninger på sin computer, og så komme retur med en fil fra den bærbare
efter en tur, for så bliver det, man har lavet af planlægninger overskrevet
og er dermed mistet, medmindre man altså har husket at kopiere fra den
stationære til den bærbare *inden* turen.

Mvh
Torben