Montering af Powertrim på ældre Johnson.
Fra : Ukendt

Dato : 23-08-06 06:35

Hejsa,

Jeg har en gammel Johnson J70elcsa udenbordsmotor fra 1980, der går som en
symaskine
Det er lykkedes mig at finde et originalt powertrim der passer til den.

Min controllerboks i båden er forberedt for trim - dvs. up/down-knappen er
der.

På trimmet sidder der bare et kabel med 2 ledninger i temmelig kraftigt
kvadrat.
Jeg går ud fra at der kræves en form for relæ-styring ??

Desuden ser det ud som om at der skal en ledning/kabel til, der har så'n et
specielt 3-benet stik til at sætte i controllerboksen?

Er der nogen her i gruppen der kan hjælpe med evt. diagram over monteringen,
samt evt. fortælle hvor jeg kan skaffe de manglende dele (kabel + relæ'er)?

Sku' nogen evt ha' noget brugt liggende?

Venlig hilsen,

Per, Middelfart

Fra : varly jespersen

Dato : 24-08-06 20:55

Hej, den trebenede stikdåse på din kontrolbox har ikke noget med powertrim
at gøre, det er faktisk et smart strømudtag som ikke ret mange anvender, med
hensyn til montering af trim kan du faktisk på biblioteket låne en manual
over din motor, deri kan du finde alt om ledningsføring.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 08:40

> [...]
> med hensyn til montering af trim kan du faktisk på biblioteket låne en
> manual over din motor, deri kan du finde alt om ledningsføring.

Tak for svar.

Jeg har bestilt et hav af bøger på biblioteket
Jeg har også fundet det kabel der går ud fra kontrol-boksen, der har med
trimmet at gøre, men mangler relæ'er osv.
- Håber jeg blir klogere når jeg får bøgerne

Venlig hilsen

Per