Leisure22
Fra : Pinarello

Dato : 21-08-06 08:10

Hej
Er der nogen som har erfaring med en Leisure 22 .
Hvordan er kølen gjort fast og kan man se kølbolte ?
På forhånd tak
MVH
Finn Laursen
finn(snabela)sletteroed.dk

Fra : ThomasB

Dato : 21-08-06 13:13

"Pinarello" <flteknik@private.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som har erfaring med en Leisure 22 .
> Hvordan er kølen gjort fast og kan man se kølbolte ?
> På forhånd tak

Jeg kan da fortælle at Svend Billesbølle har sejlet jorden rundt i sin
Leisure 23 - STORMY, så jeg tror ikke du skal bekymre dig om kølbolte!

Fra : Egon Stich

Dato : 21-08-06 19:12

"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> "Pinarello" <flteknik@private.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan da fortælle at Svend Billesbølle har sejlet jorden rundt i sin
> Leisure 23 - STORMY, så jeg tror ikke du skal bekymre dig om kølbolte!

Jeg kan ikke huske det helt bestemt--
Men: Var det ikke i denne båd, han netop var ved at tabe kølen, og klarede
sig ved at surre den fast?

MVH
Egon

Fra : ThomasB

Dato : 21-08-06 19:33

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke huske det helt bestemt--
> Men: Var det ikke i denne båd, han netop var ved at tabe kølen, og klarede
> sig ved at surre den fast?

Det er noget tid siden jeg læste STORMY I, men der er da noget der dimrer...

Men under alle omstændigheder, så har Svend Billebølles Leisure 23 været ude
i 10-20 storme uden at tabe kølen

Fra : Egon Stich

Dato : 21-08-06 20:14

> [...]
dimrer...

> Men under alle omstændigheder, så har Svend Billebølles Leisure 23 været

Jow - men - men - men--
Han var vist ved det, ud for afrikas nordkyst, på hjemturen?

Forøvrigt besøgte hans båd Rødvig for et par år siden, og fik lagt ny motor
i.
Den var i hvert fald lille at kikke på--
Fantastisk, at den har sejlet så langt--

MVH
Egon

Fra : Jørgen

Dato : 21-08-06 21:46

Hvis jeg husker ret, så var det ikke Leisuren, der var ved at tabe kølen -
men derimod den lille 17 fods Stormy II.

Fra : ThomasB

Dato : 21-08-06 23:24

"Jørgen" <Joergen.b@FJERN.ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg husker ret, så var det ikke Leisuren, der var ved at tabe kølen -
> men derimod den lille 17 fods Stormy II.

En 17 fod'er er nok heller ikke bygget til jordomsejling.

I øvrigt ville jeg ikke spekulere så meget på kølen ved bådkøb. Hvis den
havde et svagt punkt så var den faldet af for længst på sådan en gammel båd.
Jeg ville kigge mere på bådens generelle stand.

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 22-08-06 08:20

> [...]
> den havde et svagt punkt så var den faldet af for længst på sådan en
> gammel båd. Jeg ville kigge mere på bådens generelle stand.
Hej.

Stormy ll er en 18 fods Lynæs Senior, den bedste båd jeg har haft, siger
Svend. Kølen kan ikke falde af en Lynæs, den er støbt i formen med
skroget og ikke på nogen måde eftermonteret.
Stormy ll kan ses på Danmarks Museum for Lystsejlads på Valdemar Slot på
Tåsinge.

http://www.lystsejlads.dk/

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Bent Andersen

Dato : 22-08-06 19:27

Stormy II var en langkølet lynæs jolle - den tror jeg ikke kan miste kølen

Bent

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 22-08-06 19:06

> [...]
> Hej
> Er der nogen som har erfaring med en Leisure 22 .
> Hvordan er kølen gjort fast og kan man se kølbolte ?

Hej.

Mon du kan finde noget her: http://www.leisureowners.org.uk/

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Pinarello

Dato : 11-09-06 07:31

Hej Alle
Tak til alle som har svaret.
Har nu købt en Leisure23 samme som Billesbølle sejlede rundt i.
Det er en dejlig båd med masser af plads i , det er selvfølgelig begrænset
med tid jeg har haft den.
Men den sejler godt og bjærger sig fint.

MVH
Finn Laursen
finn(her skal være et snabel a)sletteroed.dk