Fluefiskeri, nymfer, goldheads, suder, bra~
Fra : Rene Sørensen

Dato : 22-06-01 08:02

Hej.

Jeg eksperimentere en del med mit fluefiskeri for tiden.
Og den med, at det kun er værd at fiske efter ørreder, er jeg ikke med på.
Så mine fluefiskemål denne sommer er, sude, brasen, karpe.
Det er ikke så længe siden at jeg selv er begyndt at binde egne fluer.
Det har giver fiskeriet en ny dimension.
Mine ture forgår mest til søer i omegnen.
Jeg har udvalgt nogle enkelte mønstre som jeg vil satse på.
Rackelhanen: en virkelig god allround flue, som er let at binde, flyder som
en drøm, og kan tages ind som en vådflue.
Jeg har fået en del skaller på den, men ingen af mine målfisk, måske nok
fordi
rackelhanen ikke fisker dybt nok.
For at komme i dybet, jeg har lige bundet en serie goldheadnymfer som skal
testes idag.
Er der nogle i denne gruppe som har erfaringer med at fiske suder, brasen,
karpe på flue, høre jeg meget gerne om jeres erfaringer.
Da jeg ikke har fisket med goldheads før er jeg også meget interesseret i
andres erfaringer med disse.
Hvor hurtigt skal de tages ind ?.
Hvilken farve ?.
Hvor langt forfang ?.

Rene. S.

Fra : Jeppe Lyngsø

Dato : 22-06-01 16:23

DAvs. jeg er ikke selv noget nær expert men en af mine gode fiskevenner har
stort set fanget alt på flue! Han har tit taget brasen og jeg ved da lidt:
!. Laaangt forfang over 2½ m 2. Små tunge fluer, farven er ikke altid
vigtig, goldheads er gode! 3. Fiskes langsomt hen over bunden el. nær
denne - Meget langsomt i længere indtag af gangen.. Det var så min lille
knowledge om det- Ses Mvh. Jeppe Lyngsø

Fra : Claus

Dato : 22-06-01 18:43

Check bogen: "Fluefiskerens nye udfordringer".
Den er dansk, og fås på biblioteket.
Den omhandler fangst af en lang række af de mere utraditionelle fisk
på flue, og er glimrende skrevet.

Claus

Fra : Rene Sørensen

Dato : 23-06-01 21:43

Hej Claus.
Den bog har jeg.
Den er læst mange gange.
De er en ok bog.
Der er ikke ret mange mønstre med.
Og den er lidt overfladisk !.
Min bibel inden for fluefiskeri, er Sten Ulnits 4 fluefiskebøger.
Selv om de er ved at være af ældredato.

Rene

Fra : The Healer

Dato : 24-06-01 10:51

Hejsa

Jeg har fisket efter Brasen og Skaller med flue i snart et år, det giver
godt med goldheads men min favorit er og bliver en vægt belastet Phesant
Tail, den fanger i mine øjne dobbelt så godt som andre. Du skulle prøve at
smøre dine fluer, du bruger til denne form for fiskeri med ekstrakt (Lokke
lugte/olie som mede fiskerne bruger), det giver også en lidt bedre fangst.