LM 27
Fra : Torben

Dato : 16-08-06 09:32

Goddag i stuen!
Jeg overvejer kraftigt at gå gå fra Maxi 77 til motorsejler LM27 af
flere forskellige årsager. Er der nogen her i gruppen som har gode
råd, tips mm om LM 27?
De bedste hilsener
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 10:28

> [...]
>Jeg overvejer kraftigt at gå gå fra Maxi 77 til motorsejler LM27 af
>flere forskellige årsager. Er der nogen her i gruppen som har gode

Hej Torben,

jeg kastede mig over nævnte bådtype sidste efterår - og er trods mange
ubehagelige overraskelser rent stand-mæssigt.. utroligt glad for LMéren.

Nogle ser lidt skævt til denne bådtype fordi den hverken er "ægte" sejl..
eller motor... men noget midt imellem.
Men på trods af ovenstående, så møder man rigtigt mange der har haft...
eller sågar stadigt har en LM 27... og jeg har endnu ikke oplevet at se
andet end glade smil. Der findes uden tvivl mange andre både som sejler
bedre.. hastighed o.s.v... men..

Mine oplevelser med den er kun positive.. den er stabil, sødygtig,
tilgivende. Og samtidigt rimeligt rummelig, hyggelig og rar... lidt ligesom
en "bade-and"

Du kan maile mig hvis du vil have detaljer om projektet.

venlig hilsen

JN

Fra : ThomasB

Dato : 16-08-06 19:33

> [...]

> Jeg overvejer kraftigt at gå gå fra Maxi 77 til motorsejler LM27 af
> flere forskellige årsager. Er der nogen her i gruppen som har gode

Du får væsentlig mere komfort i en LM 27.

Den sejler som en balle hø, men det er jo en motorsejler.

Få en sagkyndig til at kigge på motoren - den er hjertet i sådan et skiv.
Hvis motoren er syg, så kan det i værste fald koste op mod 80-100.000,-

Fra : jan krogh

Dato : 19-08-06 19:18

Hej
Torben , en lm27 er god at sejle i ,i dårligere vejr ,bare man
husker at bruge lidt storsejl som støtte ,så er man stadigvæk
godt sejlende i denne tunge dame.
Pladsmæssigt skal du op i en meget større sejlbåd hvis du skal
have samme råderum som i denne lille sommerhus , her er der
plads til alt fra fiskestænger til gummibåd med motor og
dykkerudstyr, vinkælder m.m.
Husk også at i ferietiden er der altid somregel en plads til dig
for mange både idag, er for brede til at gå imellem ældre
bådpladser og her er der plads til damen (2,75m) smart.
Dieselforbruget ligger kun på ca.1/½ til 2ltr i timen ved 5-
6knob for motor på 20-24HK.

--
lappedykkeren