Siger
Fra : Thomsen

Dato : 11-08-06 20:12

Jeg søger al information vedr. det finske bådmærke Siger fra Korpivaara OY.
Links, fotos, artikler, erfaringer, ...

--
) Tak og hilsen Per
(

Fra : pkc

Dato : 11-08-06 21:00

"Thomsen" <hot@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg søger al information vedr. det finske bådmærke Siger fra Korpivaara
> OY.
> Links, fotos, artikler, erfaringer, ...

Lad mig lige høre hvilken model(ler) du søger

Mvh
Per Krabbe
www.scanboat.com
www.sailorslink.com
www.boatbase.com - coming soon..............

Fra : Thomsen

Dato : 11-08-06 21:10

"pkc" skrev i en meddelelse
> Lad mig lige høre hvilken model(ler) du søger

Tja ... Jeg har købt denne ca. 6,2 x 2,3 meter båd:
http://www.perthomsen.dk/baad21.jpg men finder absolut intet om den. Det er
efter sigende (!) en Siger, men hvad modellen hedder, ved jeg ikke. Siger
620?
Der ligger en 12HK Yanmar YSM12 i den.
--
) Hilsen Per
(

Fra : pkc

Dato : 11-08-06 21:24

> [...]
> http://www.perthomsen.dk/baad21.jpg men finder absolut intet om den. Det
> er efter sigende (!) en Siger, men hvad modellen hedder, ved jeg ikke.

Beklager jeg har kigget mit billedarkiv igennem og kan ikke rigtig spotte en
Siger der ligner den. Kan dog ikke udelukke at du er på sporet - jeg har set
en Siger 520 der har "noget" af de samme træk i sig - du kan se den på
boatbase.com -

Du kunne prøve at kontakte Preben Hald i Århus han importerede Siger både -
måske har han en mening.

Fra : Thomsen

Dato : 12-08-06 08:30

"pkc" skrev:
> Du kunne prøve at kontakte Preben Hald i Århus han importerede Siger
> både - måske har han en mening.

Tak.
Jeg har googlet efter Preben Hald i Århus og er stødt på en landmand og en
forsikringsassurandør. Måske kan du fortælle, om det er en af de to?
Ved du om værftet i Finland er lukket?
--
) Hilsen Per
(

Fra : pkc

Dato : 12-08-06 08:51

> [...]
> Jeg har googlet efter Preben Hald i Århus og er stødt på en landmand og en
> forsikringsassurandør. Måske kan du fortælle, om det er en af de to?
Preben Hald drev det der den gang hed Siger Både. (Jeg har checket det tlf.
Siger Både havde er der nogle andre der har overtaget - så det er ikke en
ledetråd)

Kender ikke noget til værftet - det har du sikkert prøvet at google efter -
mht Preben Hald så er det nok mere end 5 år siden jeg talte med ham - men
den gang havde han noget bådsalg i Marselis området - jeg så at der er noget
der hedder marselis bådudstyr (or so) - prøv at spørge dem.

Bedste bud.