Fedt kom ud af stævnrør efter en lang sejl~
Fra : Leif Langgaard

Dato : 08-08-06 11:09

Hej

Det har tidligere været sådan at jeg efter hver sejltur har givet
smøreniplen på "gummimanchetten" mellem stævnrør og aksel lidt fedt, således
har den holdt tæt.
Så forleden efter en tur på 6 timer, hvor motor og gear havde fået lov til
at blive godt varm (ikke for varm), var alt det fedt jeg over ca. 20 gange
havde sprøjtet ind, røget ud igen, det var jævnt fordelt i en fin cirkel i
maskinhuset.
Kan det være en pakning der er gået, eller er det forkert fedt, sprøjten sad
i båden da jeg købte den, og den tidligere ejer sagde at han brugte den til
stævnrøret.

Jeg vil gerne sende billeder hvis der er nogen der er interesseret i at
hjælpe, så der er beder mulighed for at se hvad det er for tætning/pakdåse
der er på båden, som er en Saga 24 motorsejler med Volvo-Penta diesel motor.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-08-06 17:10

Hej Leif,

Du må meget gerne sende billeder til min mailadresse, så skal
jeg nok prøve at hjælpe dig.

Mvh/Harding

--
Harding E. Larsen

Fra : Bent Pedersen

Dato : 08-08-06 17:47

Det er sikkert bare alt det overskydende fedt der er blevet varmt og har
fundet en vej ud. Kan være du smører for tit?

mvh
Bent
"Harding E. Larsen (slet QRJ7Q)" <harding@QRJ7Qlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11550536430.746831214145409@dtext.news.tele.dk...

Fra : Leif Langgaard

Dato : 08-08-06 18:24

"Bent Pedersen" <bentp@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det er sikkert bare alt det overskydende fedt der er blevet varmt og har
> fundet en vej ud. Kan være du smører for tit?

Hej

Jeg smører kun netop så meget at røret bliver tæt, det drypper lidt efter
hver sejltur, hvilket et "pump" med fedtsprøjten kan stoppe.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 08-08-06 18:20

> [...]
meddelelse news:11550536430.746831214145409@dtext.news.tele.dk...

> Du må meget gerne sende billeder til min mailadresse, så skal

Hej

Det vil jeg så gøre, jeg tager nogle i aften!

På forhånd tak!